Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας παρουσιάζει το «Όνειρο στο κύμα & Έρως Ήρως», στο Θέατρο Απόλλων, στις 7 και 8 Δεκεμβρίου 2015, στις 21:00.

Πρόκειται για το πρώτο μέρος της τριλογίας, αφιερώματος του Δ. Αβδελιώδη στον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη. Θα ακολουθήσoυν «Το Καμίνι & Το Μοιρολόγι της φώκιας» και, «Η Φόνισσα».

Τα διηγήματα του Α.Παπαδιαμάντη, «Όνειρο στο Κύμα & Έρως Ήρως» μετά τη πρώτη παρουσίαση τους στην Αθήνα και τηνυποδοχή τους από το κοινό, με την συγκλονιστική ερμηνεία ενός νέου ηθοποιού, του Θεμιστοκλή Καρποδίνη, επαναλαμβάνονται και φέτος για 2 μόνο παραστάσεις στη Πάτρα.

«Στο πρώτο διήγημα της παράστασης ο Παπαδιαμάντης στήνοντας ένα ιδανικό, ονειρικό τοπίο φυσικής ομορφιάς μέσα στο φεγγαρόφωτο, απεκδυόμενος συνειδητά το βάρος και το πάθος μιας μάταιης, στιγμιαίας ικανοποίησης, εστιάζει το βλέμμα και αντικρίζει με δέος την ομορφιά του γυμνού γυναικείου σώματος καθώς βυθίζεται και αναδύεται μέσα στους φωσφορίζοντες από τη Σελήνη κυματισμούς της Θάλασσας, όπως η ‘Αναδυομένη Αφροδίτη', ενός αγάλματος με πολλές παραλλαγές, όπου όμως σ' όλες του τις μορφές και απ' όλους τους καλλιτέχνες έχει αποτυπωθεί σταθερά το δέος, δηλαδή ο μετά φόβου και ρίγους θαυμασμός, αλλά και ο σεβασμός απέναντι στο γυμνό γυναικείο κορμί, σαν ένθεης υπόστασης της αλήθειας. Ο Έρωτας, μόνιμος συνοδός της Αφροδίτης, φτερουγίζει από πάνω ψηλά αλλά δεν πλησιάζει. Μένει ουράνιος και αθώος.

Στο δεύτερο διήγημα ο Έρωτας έχει κατέβει στη γη και έχει κουρνιάσει μέσα στο νου και την καρδιά ενός Νεαρού ναύτη για ένα συνομήλικό του Κορίτσι.Ο αφηγητής Παπαδιαμάντης αφουγκράζεται το πάθος του Νεαρού, τον νοιώθει και συντάσσεται μαζί του, μπροστά στον άμεσο και αιφνίδιο κίνδυνο να χάσει το ύψιστο αντικείμενο της επιθυμίας του, την Νεαρή αγαπημένη του, από έναν πολύ μεγαλύτερό του Άνδρα.

Αφηγητής και Νεαρός ταυτίζονται, μάχονται με σκέψεις μήπως αποτρέψουν ακόμα και με τη βία, την επερχόμενη συντριβή των πόθων τους πάνω στον κάβο της πραγματικότητας, όπου σε λίγο θα προσεγγίσει η βάρκα του Νεαρού ναύτη, μεταφέροντας, έναντι αμοιβής, στην απέναντι από το νησί ακτή τον ηλικιωμένο Γαμπρό, και Νύφη, την ίδια την αγαπημένη του. Όμως το πάθος μετριάζεται και υποχωρεί, όταν υπακούει στη λογική τάξη. Τότε ο γήινος Έρως μεταμορφώνεται, και γίνεται Ήρως.»

Ο Δ. Αβδελιώδης προτείνει με τις παραστάσεις του έναν ανανεωμένο και μοντέρνο τρόπο θεατρικής έκφρασης, που στηρίζεται στη διαύγεια και τη σαφήνεια του νοήματος, χωρίς στοιχεία πειραματισμού. Έτσι η παρακολούθηση της παράστασης γίνεται μια βιωματική εμπειρία για όλους τους θεατές, ανεξαρτήτως ηλικίας ή παιδείας. Στις σκηνοθεσίες του, ενώνεται φορτωμένο, αίσθημα και ποίηση, ομορφιά και μυσταγωγία, το νήμα του χθες με το σήμερα. Αριστουργήματα της λογοτεχνίας μεταλλάσσονται σε ένα λαϊκό λυρικό θέατρο, που παρά την ιδιότυπη γλώσσα τους, απευθύνονται στο ευρύ κοινό, μέσα από παραστάσεις που έχουν υμνηθεί από κριτικούς και κοινό, και θεωρούνται μαθήματα υποκριτικής, σκηνοθεσίας και θεατρικής διασκευής.
αι ποίηση, ομορφιά και μυσταγωγία, το νήμα του χθες με το σήμερα. Θεατρική προσαρμογή – σκηνοθεσία,

Σκηνικός χώρος-Διδασκαλία ερμηνείας: Δήμος Αβδελιώδης

Μουσική:Debussy, La mer

Ερμηνεύουν: Θεμιστοκλής Καρποδίνης

Σκιά Μεγαλοδικηγόρου: Γιάννης Κολόι

Φωτογραφίες: Βασίλης Μακρής, Γιώργος Ζαφειρόπουλος

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟΛΛΩΝ –Τηλ. 2610 273613

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 90 λεπτά

Εισιτήρια: προπώληση- μειωμένα 10 ευρώ , κανονικό 12 ευρώ.

ΔΗΜΟΣ ΑΒΔΕΛΙΩΔΗΣ

Ο Δ. Αβδελιώδης γεννήθηκε το 1952 στη Χίο. Σπούδασε στη Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη Δραματική Σχολή ΑΘΗΝΩΝ.

Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου 1997- 2000 και 2004-2010.

Διδασκαλία της αφήγησης στον κινηματογράφο και το θέατρο,στο Πάντειο Πανεπιστήμιο,1993- 1997

Βραβείο GOVI στη Γένοβα,2001, για την ανάδειξη της μορφής ιδιαίτερων γλωσσικών διαλέκτων και πολιτισμικών στοιχείων στο κινηματογραφικό του έργο.

"Η ΕΑΡΙΝΗ ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΦΥΛΑΚΩΝ", ψηφίστηκε από την Π.Ε.Κ.Κ,

και την Ο.Κ.Λ.Ε,2007, ανάμεσα στις 10 καλύτερες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου όλων των εποχών

Τιμώμενο πρόσωπο στο Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου Καΐρου 2010, « για το στίγμα του στο ελληνικό θέατρο και την συμβολή του στην παγκόσμια γλώσσα του θεάτρου, με το ιδιαίτερο σκηνοθετικό του σύμπαν»

ΘΕΑΤΡΟ
2015 «Πλάτωνα Απολογία Σωκράτη» ΚΘΒΕ, Δίδαξε την εκφορά και την ερμηνεία του αρχαίου πρωτότυπου πλατωνικού κειμένου-ύστερα από 3 χρόνια προβών-, καταφέρνοντας για πρώτη φορά στην ιστορία του θεάτρου και της ερευνητικής λογοτεχνίας να αποδώσει την αρχαία ελληνική γλώσσα, χωρίς την εράσμιο ή την προσωδιακή εκφορά, αλλά με την δική του μέθοδο, αλλάζοντας έτσι ριζικά, την φωνητική ερμηνεία των αρχαίων ελληνικών.

2015 «Το Μυρολόγι της Φώκιας- Το Καμίνι» Αλ. Παπαδιαμάντη, δεύτερο έργο της τριλογίας αφιερώματος στον Α.Παπαδιαμάντη.

2014 « Όνειρο στο Κύμα-Έρως Ήρως» Αλ. Παπαδιαμάντη,πρώτο έργο της τριλογίας αφιερώματος στον Παπαδιαμάντη

2013 « Η Γυναίκα της Ζάκυθος » Δ. Σολωμού,με την Όλια Λαζαρίδου
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2013

2013 «Το Αμάρτημα της Μητρός μου» Γεωργίου Βιζυηνού

2013« Περλιμπλίν και Μπελίσα» Λόρκα

Στ.Μάινας,Δ.Ματσούκα,Ελ.Καστάνη

2013 « Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη» θεατρική διασκευή, βασισμένη στο βιβλίο του Κώστα Μαρδά Α.Παναγούλης,ΠΡΟΒΕΣ ΘΑΝΑΤΟΥ, με την Ελένη Ερήμου

2013 ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ « Αφιέρωμα στο Δήμο Αβδελιώδη με 5 Παραστάσεις του » , «Μαράν Αθά», «Η Νοσταλγός», « Το μόνον της ζωής του Ταξείδιον», «Ιχνευτές», «Πέρσες»

2012 « Ερωφίλη » Γεωργίου Χορτάτση ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

2012 « Η Νοσταλγός » Αλ. Παπαδιαμάντη,με τη Μαίρη Ιγγλέση ΘΕΑΤΡΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ 2012 2011 «Πέρσες» Αισχύλου 1οΦεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Αθηναίων

2010 «Ταξιδεύοντας με τον Παναίτ Ιστράτι» δραματουργία Μπουμπουλίνας Νικάκη, ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ

2010 «Ιχνευτές» Σοφοκλή, συμμετοχή στα διεθνή Φεστιβάλ Εφέσου & Τραπεζούντας

2010 «Το Μόνον της Ζωής του Ταξείδιον» Γ. Βιζυηνού

2009 «Βαβυλωνία» Δ. Βυζάντιου ΚΘΒΕ

2009 «Μαράν Αθά» θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία του ομώνυμου μυθιστορήματος του Θωμά Ψύρρα, με τη Γιασεμί Κηλαιδόνη

2007 «Ο Μεγαλέξανδρος και ο καταραμένος Δράκος» Δ.Αβδελιώδη

2003 «΄Ασμα Ασμάτων» Σολομώντος

2001 «Λίγ' απ' όλα» Αντώνη Μόλλα (ζωντανή εκδοχή του Θεάτρου Σκιών με ηθοποιούς ) θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ

1995 «Τρία ελληνικά παραμύθια» με την Αγνή Στρουμπούλη

1993 «Μορφές από το έργο του Βιζυηνού» με την Άννα Κοκκίνου, θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

1999 «Η Εαρινή Σύναξις των Αγροφυλάκων» - Ψηφισμένη το 2007, από

την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) και την Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδος (ΟΚΛΕ ), ανάμεσα στις δέκα καλύτερες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου όλων των εποχών.

Βραβείο FIPRESCI (Διεθνής ΄Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου) –

4 βραβεία( * ) στο Forum Φεστιβάλ Βερολίνου 2001

Βραβείο Σκηνοθεσίας, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2000

1990 «Νίκη της Σαμοθράκης» -Κρατικά βραβεία, Ποιότητας Ταινίας, Μουσικής, Μακιγιάζ και Ηχου.

1987 «Το Δέντρο που Πληγώναμε» - Βραβείο της C.I.F.E.J., Φεστιβάλ Βερολίνου 1987 – Επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας στο Φεστιβάλ Καννών.

Εβδομάδα της Κριτικής (Semaine de la critique) – Χρυσός και Αργυρός Ελέφαντας καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας, Φεστιβάλ Νέου Δελχί.

1982 «Αθέμιτος Συναγωνισμός» - 1οΒραβείο Κριτικής Επιτροπής και Βραβείο Κοινού, Φεστιβάλ Δράμας 1984.

( * ) Η κριτική επιτροπή του FORUM απονέμει στην ταινία, η Εαρινή Σύναξις των Αγροφυλάκων, το βραβείο της Ένωσης Αιθουσαρχών, CICAE, "για τις καλλιτεχνικές της αρετές, για την αυθεντικότητά της και τη δημιουργική ελευθερία της". 2. Το βραβείο "Δον Κιχώτης" της Διεθνούς Ένωσης των Cine-clubs, (FICC).Το FICC είναι ένα διεθνές δίκτυο αιθουσών τέχνης που σκοπό έχει τη διάδοση ταινιών με πολιτιστική αξία. 3. Το βραβείο CALIGARI 2000, στο σκεπτικό της βράβευσης αναφέρεται " η πολύπλευρη παραβολή της ταινίας, με σπουδαίους χαρακτήρες, πολιτική αλληγορία, αυθεντικότητα και χιούμορ". 4. Ειδικός έπαινος των κριτικών της γερμανικής εφημερίδας "BILD". Η γερμανική εταιρία "Πανδώρα - Πήγασος" ανέλαβε τη διανομή της ταινίας στη Γερμανία.