ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Πάτρα 23 /8/2018

ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ Αριθ. Πρωτ. 3432/58753

ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ

Τηλ : 261 3 610 381

FAX : 2613 279-572

Ταχ. Δ/νση: Μαιζώνος 108

Τ.Κ. 26221

Ε- mail : patrasmayor@ gmail. com

ΑΠΟΦΑΣΗ

ΘΕΜΑ: «Μεταβίβαση αρμοδιότητας και εξουσιοδότηση υπογραφής τεκμηριωμένου

Αιτήματος Διατάκτη»

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του Ν. 4555/19-07-2018 (ΦΕΚ Α’ 133/19-7-2018) περί «Μεταρρύθμισης του Θεσμού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης-Εμβάθυνση της Δημοκρατίας-Ενίσχυση της Συμμετοχής-Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των Ο.Τ.Α» (Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι») και ειδικότερα του άρθρου 203 αναφορικά με τον «Διατάκτη στους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού», βάσει του οποίου ορίζεται ότι:

«Η περίπτωση ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 58 του Ν. 3852/2010 (περί αρμοδιοτήτων δημάρχου) αντικαθίσταται ως εξής: «ε) Αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση όλων των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό πιστώσεων, συμπεριλαμβανομένων των πιστώσεων που εγγράφονται σε αυτόν με αναμόρφωση, με την έκδοση της σχετικής απόφασης ανάληψης υποχρέωσης. Για την άσκηση της αρμοδιότητας αυτής δεν απαιτείται προηγούμενη απόφαση συλλογικού οργάνου, εκτός αν αυτή είναι απαραίτητη, προκειμένου να επιτευχθεί η απαιτούμενη εξειδίκευση της πίστωσης. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, πριν από την απόφαση του δημάρχου, προηγείται σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου…. Όπου στις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 140, της παραγράφου 3 του άρθρου 158 και του άρθρου 202 του Ν. 3463/2006, καθώς και των άρθρων 70 παράγραφος 3 του άρθρου 94 και παρ. 4 περίπτωση 30 του Ν. 3852/2010 ή σε άλλες διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας ορίζεται το δημοτικό συμβούλιο ως όργανο αρμόδιο για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης, νοείται εφεξής ο δήμαρχος, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού. Οι διατάξεις του άρθρου 224 του Ν. 3852/2010 ισχύουν και για τις αποφάσεις που εκδίδει ο δήμαρχος ως διατάκτης πιστώσεων.»

2. Τις διατάξεις του Ν.4270/2014 (ΦΕΚ Α’ 143/28-06-2014) «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας, δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα του άρθρου 66 περί «Ανάληψη Υποχρεώσεων» παρ. 3 α καθώς και του Άρθρου 4 παρ. 1α του ΠΔ 80/05-08-2016 (ΦΕΚ Α’145/5-8-2016) περί «Ανάληψη Υποχρεώσεων από τους Διατάκτες», στα οποία ορίζεται ότι: Για την έκδοση της απόφασης ανάληψης υποχρέωσης ακολουθείται

η εξής διαδικασία: Κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος του διατάκτη, ο Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών καταρτίζει σε δύο (2) αντίτυπα το σχέδιο της σχετικής απόφασης ανάληψης ΑΔΑ: υποχρέωσης και συντάσσει βάσει των τηρούμενων στοιχείων τη βεβαίωση της παρ. 2 του άρθρου 3 του παρόντος (παρά πόδας πράξη-βεβαίωσης του Προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών επί της ΑΑΥ περί: α) ύπαρξης σχετικής πίστωσης στον προϋπολογισμό του και β) δέσμευσης ισόποσης πίστωσης για την πληρωμή της δαπάνης, εφόσον: i) συντρέχουν οι οριζόμενες στο άρθρο 66 παρ.2 του Ν. 4270/2014, όπως ισχύει, προϋποθέσεις, ii) η δαπάνη στην οποία αφορά είναι νόμιμη κατά την έννοια του άρθρου 91, παρ.2, εδάφιο β΄ του Ν. 4270/2014, iii)η σχετική απαίτηση δεν έχει υποπέσει σε παραγραφή και iv) το αίτημα για την έκδοση της σχετικής απόφασης ανάληψης προηγείται οποιασδήποτε άλλης ενέργειας πραγματοποίησης της δαπάνης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο παρόν διάταγμα. Κατά τον ως άνω ασκούμενο έλεγχο εξετάζονται και τα παρεμπιπτόντως αναφυόμενα ζητήματα. Παράλληλα, καταχωρεί το ποσό αυτής στα τηρούμενα λογιστικά βιβλία και δεσμεύει, μέσω του πληροφοριακού συστήματος (π.σ.) που διαθέτει, την αντίστοιχη πίστωση στον εκτελούμενο προϋπολογισμό του οικείου φορέα, λαμβάνοντας εξ αυτού (π.σ.) μοναδικό αριθμό καταχώρισης. Ακολούθως, αποστέλλει το υπόψη σχέδιο απόφασης στο διατάκτη για υπογραφή και, μετά την επαναφορά ενός αντιτύπου αυτής, προβαίνει στην ανάρτησή της στο διαδίκτυο (πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ») και στην καταχώρισή της στο Μητρώο Δεσμεύσεων, καθώς και στις λοιπές νόμιμες ενέργειες για την εκτέλεση της δαπάνης.

3. Τα οριζόμενα στην υπ’ αριθ. 39788/31-7-2018 Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, σύμφωνα με την οποία «Η αρμοδιότητα υπογραφής του τεκμηριωμένου αιτήματος του διατάκτη της παραγράφου 3α του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 και της παραγράφου 1α του άρθρου 4 του Π.Δ. 80/2016 μπορεί επίσης να μεταβιβασθεί σε αντιδήμαρχο ή να εκχωρηθεί με εξουσιοδότηση υπογραφής (άρθρο 88 ν. 3463/2006) από το δήμαρχο στους προϊστάμενους των καθ’ ύλην αρμοδίων υπηρεσιών, πλην των οικονομικών υπηρεσιών, ανάλογα με την οργανωτική διάρθρωση του δήμου.»

4. Τις διατάξεις του Ν.3463/2006 (Άρθρο 87 παρ. 3) του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, σύμφωνα με την οποία ορίζεται ότι «Ο δήμαρχος, με απόφασή του που δημοσιεύεται σε μία τουλάχιστον ημερήσια εφημερίδα και, αν δεν υπάρχει ημερήσια, σε μία εβδομαδιαία της πρωτεύουσας του νομού, μπορεί να μεταβιβάζει συγκεκριμένες αρμοδιότητές του σε αντιδημάρχους», και ομοίως του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης» και ειδικότερα του Άρθρου 59 παρ. 4 στ σύμφωνα με το οποίο οι Αντιδήμαρχοι «Ασκούν κάθε άλλη αρμοδιότητα που μπορεί να του μεταβιβάζει με απόφασή του ο δήμαρχος που αφορά τη δημοτική ενότητα».

5. Την υπ’ αριθ. 2/16570/0026/13-05-2016 ΚΥΑ του Υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών περί «Καθορισμού της διαδικασίας και εξειδίκευση μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων από τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου/Ειδικό Λογιστήριο στις Οικονομικές Υπηρεσίες Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης», με την οποία εξειδικεύονται οι αρμοδιότητες και καθορίζεται η διαδικασία που διέπει την μεταφορά τους από τις Υ.Δ.Ε. (Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου) στις οικονομικές υπηρεσίες των Υπουργείων και λοιπών φορέων της Γενικής Κυβέρνησης από 01/01/2017.

6. Την υπ’ αριθ. 2/51290/0026/02-06-2016 Εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών περί «Παροχής Οδηγιών επί της υπ’ αριθ. 2-16570/0026/13-05-2016 ΚΥΑ ».

7. Τον εκάστοτε ετήσιο εγκεκριμένο Τακτικό Προϋπολογισμό του Δήμου Πατρέων.

8. Την υποχρέωση εναρμονισμού του Δήμου Πατρέων, σύμφωνα με όσα ορίζει ο Ν. 4555/19-07-2018, η ανωτέρω ΚΥΑ και η εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομικών, σε σχέση με την ανάγκη προσαρμογής των Οικονομικών Υπηρεσιών των λοιπών φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, λόγω της μεταφοράς σε αυτές των αρμοδιοτήτων της Υ.Δ.Ε. (Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου), από 01/01/2017.

9 .Την ανάγκη διασφάλισης της απρόσκοπτης και ομαλής λειτουργίας των Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Πατρέων.

10. Την υπ’ αριθ. πρωτ. 32820/09-05-2018 Απόφαση Δημάρχου περί ορισμού Αντιδημάρχων και μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του.

12. Την Εγκύκλιο 39788/31-7-2018 του Υπουργείου Εσωτερικών.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

1. Μεταβιβάζεται στους Αντιδημάρχους του Δήμου Πατρέων , σύμφωνα με την ανατεθείσα στον καθένα από αυτούς εποπτεία και ευθύνη λειτουργίας των καθ’ ύλην Διευθύνσεων, που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά τους και σε περίπτωση απουσίας τους, στους αναπληρωτές τους (σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 32820/9-5-2018 Απόφαση Δημάρχου), όπως υπογράφουν το υποβαλλόμενο από τους αρμοδίους Διευθυντές του Δήμου, τεκμηριωμένο αίτημα του διατάκτη (Άρθρο 66 παρ. 3α του Ν. 4270/2014 (ΦΕΚ Α’ 143/28-06-2014), άρθρο 4 παρ. 1α του Π.Δ. 80/05-08-2016 (ΦΕΚ Α’ 145/05-08-2016) και (Εγκύκλιος 39788/31-07-2018 του Υπουργείου Εσωτερικών).

2.Ειδικά για την Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, σε περίπτωση απουσίας του αρμοδίου προς υπογραφή του υποβαλλόμενου τεκμηριωμένου αιτήματος διατάκτη Αντιδημάρχου κ. Παναγιώτη Μελά, η αναπλήρωση της αρμοδιότητας αυτού θα ασκείται από τον Αντιδήμαρχο κ. Διονύση Πλέσσα.

3. Για την υπογραφή και υποβολή τεκμηριωμένου αιτήματος για τα δημοτικά νομικά πρόσωπα καθόσον αφορά στην χρηματοδότησή τους από τον Δήμο Πατρέων, εξουσιοδοτούμε τους εκάστοτε Προέδρους αυτών και σε περίπτωση απουσίας τους, τους Αντιδημάρχους κ.κ. Παναγιώτη Μελά και Διονύση Πλέσσα.

Η παρούσα απόφαση να δηµοσιευτεί στον πίνακα ανακοινώσεων του ∆ήµου Πατρέων, να αναρτηθεί στον δικτυακό τόπο ειδικού σκοπού του ∆ήµου Πατρέων [πρόγραµµα ∆ΙΑΥΓΕΙΑ] και στην επίσηµη ιστοσελίδα του ∆ήµου.

Η παρούσα απόφαση θα ισχύει από 27-0 8 -2018.

Ο ∆ήµαρχος Πατρέων

Κώστας Πελετίδης