Η ανάγκη στήριξης των δομών της Ειδικής Αγωγής οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν πληγεί από τις εφαρμοζόμενες πολιτικές και ειδικότερα τα θέματα του «αιτήματος κάλυψης δαπάνης για δημιουργία –ίδρυση και προαγωγή Τ.Ε. & Σ.Μ.Ε.Α. Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» και του «αιτήματος κάλυψης δαπάνης για δημιουργία – ίδρυση – προαγωγή –υποβιβασμό Τ.Ε. & ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», συζητήθηκαν στις συνεδριάσεις των Σχολικών Επιτροπών του Δήμου Πατρέων.

Τα μέλη των Σχολικών Επιτροπών ομόφωνα αποφάσισαν ότι η Ίδρυση Τμημάτων Ένταξης θα πρέπει να γίνεται με βάση τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές ανάγκες των σχολικών μονάδων, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου και όχι από μια τυπική βεβαίωση των Σχολικών Επιτροπών, με βάση την οικονομική επιχορήγηση που λαμβάνουν οι Επιτροπές.

Ταυτόχρονα, εκφράστηκε η ανησυχία των μελών των Σχολικών Επιτροπών για τους πραγματικούς σκοπούς και προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας και την συγκεκριμένη διαδικασία, σε ό,τι αφορά την επιτυχή υλοποίηση της και την τελική κατάληξή της.

Αναλυτικά η απόφαση της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής:

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 8η

ΠΡΑΞΗ 29η/15 Απριλίου 2016

ΘΕΜΑ 1ο : «Αίτημα κάλυψης δαπάνης για Δημιουργία-Ίδρυση-Προαγωγή Τ.Ε. &

Σ.Μ.Ε.Α. Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης».

Αποφασίζει ομόφωνα ως εξής μετά από σειρά αιτημάτων σχολείων του Δήμου μας για έκδοση βεβαιώσεων «Δέσμευσης δαπάνης στις υπό προαγωγή Σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καθώς και ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης» αρχικά από το Δημοτικό Συμβούλιο και κατόπιν επαφών και επικοινωνίας Προέδρων και Αντιδημάρχου με

Διευθύνσεις και Περιφερειακού Διευθυντή, απαιτείται απόφαση από τις αντίστοιχες σχολικές επιτροπές του Δήμου Πάτρας για το παραπάνω θέμα και συγκεκριμένα που αφορά:

1. Την προαγωγή του Ειδικού Σχολείου Κωφών και Βαρήκοων Πάτρας από 3/θεσιο σε 4/θεσιο.

2. Την προαγωγή του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Εκπαίδευσης Παιδιών στο Φάσμα του Αυτισμού από 4/θεσιο σε 6/θεσιο.

3. Την ίδρυση Τμήματος Ένταξης στο 16ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών.

4. Την ίδρυση Τμήματος Ένταξης στο 37ο Νηπιαγωγείο.

5. Την ίδρυση Τμήματος Ένταξης στο 45ο Νηπιαγωγείο.

6. Την ίδρυση Τμήματος Ένταξης στο 52ο Νηπιαγωγείο.

Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη στήριξης των δομών της ειδικής αγωγής οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν πληγεί από τις εφαρμοζόμενες πολιτικές και τονίζοντας ότι η ίδρυση τμημάτων ένταξης θα πρέπει να γίνεται με βάση τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές ανάγκες των σχολικών μονάδων,από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου και όχι από μια τυπική βεβαίωση της σχολικής επιτροπής, θεωρούμε

ότι πρέπει καταρχάς να γίνει δεκτό το αίτημα των σχολικών Μονάδων για Ίδρυση Τμημάτων Ένταξης. Αυτό δεν σημαίνει ότι παραβλέπουμε τις ελλείψεις και τις αδυναμίες που έχει ο θεσμός του Τμήματος Ένταξης,όμως στο βαθμό που το επιτρέπουν οι συνθήκες - ο αριθμός των παιδιών, επιτελεί σοβαρό παιδαγωγικό και επιστημονικό έργο,

επικουρικά σε αυτό της τάξης. Σύμφωνα με τα παραπάνω μπορούμε να:

Βεβαιώσουμε ότι με βάση την οικονομική επιχορήγηση που λαμβάνει η

Σχολική Επιτροπή για το τρέχον έτος η οικονομική δαπάνη που απαιτείται για την λειτουργία τους και η οποία ανέρχεται κατά τους υπολογισμούς της Επιτροπής για:

. Το Ειδικό Σχολείο Κωφών και Βαρήκοων Πάτρας από 1/09 έως 31/12/2016 130€, ετησίως 350€.& για τα επόμενα πέντε έτη στο πόσο 1750€.

. Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Εκπαίδευσης Παιδιών στο Φάσμα Αυτισμού από 1/09 έως 31/12/2016 260€, ετησίως 700€.& για τα επόμενα πέντε έτη στο πόσο 3500€.

. Το 16ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών από 1/09 έως 31/12/2016 130€, ετησίως 350€.& για τα επόμενα πέντε έτη στο πόσο 1750€.

. Το 37ο Νηπιαγωγείο Πατρών από 1/09 έως 31/12/2016 120€, ετησίως 300€.& για τα επόμενα πέντε έτη στο πόσο 1500€.

. Το 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών από 1/09 έως 31/12/2016 100€, ετησίως 250€.& για τα επόμενα πέντε έτη στο πόσο 1250€.

. Το 52ο Νηπιαγωγείο Πατρών από 1/09 έως 31/12/2016 100€, ετησίως 250€.& για τα επόμενα πέντε έτη στο πόσο 1250€.

και θα καλύπτεται από την Ετήσια Οικονομική Επιχορήγηση που λαμβάνει η Σχολική Επιτροπή από τους Κ.Α.Π. που διατίθενται για τις λειτουργικές δαπάνες των Σχολείων από το Υπουργείο Εσωτερικών.

Ταυτόχρονα εκφράζουμε την ανησυχία μας για τους πραγματικούς σκοπούς και προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας για την συγκεκριμένη διαδικασία σε ότι αφορά την επιτυχή υλοποίηση της και την τελική κατάληξή της.

Ο προβληματισμός μας στηρίζεται:

. Στην τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που ψηφίστηκε στη Βουλή στις 15-2- 2016 και αναφέρεται ότι : «ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους …..η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών», διαφαίνεται η πρόθεση της Κυβέρνησης για τη σταδιακή κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης.

. Στην μελέτη των εγκυκλίων 36548/Δ3-2/3/2016 του Υπουργείου Παιδείας αλλά και της ερμηνευτικής 50351/Δ3 – 24/03/2016 της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας στις οποίες επισημοποιείται η κατάργηση των διπλών Τμημάτων Ένταξης που προκύπτουν από τις συγχωνεύσεις Σχολικών Μονάδων

και ταυτόχρονα ζητά από τους Δήμους να κάνουν ξεχωριστό προϋπολογισμό για επιμέρους Τμήματα ή λειτουργίες του Σχολείου μεταφέροντας τους την ευθύνη για την αντιμετώπιση των οικονομικών αναγκών λειτουργίας των Σχολείων.

. Επιπλέον προκαλούνται σοβαρές αμφιβολίες για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης στο εξής με την αυστηροποίηση των προϋποθέσεων που θέτει το Υπουργείο για την ίδρυση τους.

. Τέλος οι ανησυχίες μας γίνονται ακόμα πιο έντονες από το γεγονός ότι ενώ το υπουργείο Παιδείας ζητά από της σχολικές επιτροπές να βεβαιώσουν την οικονομική δαπάνη για τις λειτουργικές δαπάνες των τμημάτων ένταξης, το ίδιο δεν έχει προβεί σε καμία από τις προβλεπόμενες ενέργειες για την στελέχωση τους με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Από τα παραπάνω προκύπτουν δυο εύλογα ερωτήματα,με τι εκπαιδευτικό προσωπικό θα λειτουργήσουν τα τμήματα ένταξης και πότε?

Εκτιμούμε, ότι η συγκεκριμένη διαδικασία εντάσσεται στο γενικότερο σχεδιασμό της Κυβέρνησης για την Παιδεία (σε ότι αφορά την Ειδική Αγωγή την συρρίκνωση των υποδομών της) και εξυπηρετεί στο όνομα του «Εξορθολογισμού», την Πολιτική των γενικότερων περικοπών των κοινωνικών δαπανών. Πολιτική που έχει ξεκαθαρίσει η Κυβέρνηση εδώ και καιρό και στον τομέα της Παιδείας και την επιβάλλει στο λαό και στην Νεολαία.

Η αντιλαϊκή αυτή πολιτική υλοποιεί τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ο.Ο.Σ.Α. και όσες άλλες επιβάλλονται από τη συμμετοχή της χώρας μας (με ευθύνη των Κυβερνήσεων)στις διακρατικές αντιλαϊκές συμμαχίες, για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων κόντρα στα συμφέροντα και στις επιθυμίες του λαού μας.

Εκτιμούμε ότι για να έχουν ουσιαστική στήριξη οι δομές της ειδικής αγωγής απαιτείται:

-πρώτα από όλα γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα λειτουργικά έξοδα λειτουργίας των σχολικών μονάδων,

-προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την πλήρη κάλυψη όλων των αναγκών, (με μονιμοποίηση κατά αρχή όλων των συμβασιούχων), εκπαιδευτικών, ή ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού και Τεχνικού Προσωπικού,

-εξασφάλιση χωρίς προβλήματα της αναγκαίας μεταφοράς όλων των μαθητών.

Για το σκοπό αυτό συντάχθηκε η παρούσα πράξη.