ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚ. ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

& ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ

ΑΠΟΦΑΣΗ

Αριθμός 423

Με την υπ' αριθμόν 423/2015 απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων,

ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ:

Έχοντας υπόψιν:

  1. Το άρθρο 102 του Ν. 3852/10 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης –Καλλικράτης»
  2. Την παρ.2 άρθρο 234 Ν. 3463/06, όπως συμπληρώθηκε με την παρ.2 του άρθρου 41 του Ν. 3801/2009.
  3. Την παρ.1 και 2 του άρθρου 236 του Ν.3463/06.
  4. Την παρ.2 του άρθρου 240 του Ν.3463/06 όπου ορίζονται οι διατάξεις του άρθρου 234 του Ν. 3463/06
  5. Το υπ΄ αριθμ. 511 Προεδρικό Διάταγμα περί σύστασης του Ιδρύματος υπό την επωνυμία «Δημοτικό Βρεφοκομείο Πατρών» (ΦΕΚ 182/21-11-1984)

εγκρίνει τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Δημοτικού Βρεφοκομείου Πατρών, ο οποίος αντικαθιστά κάθε προηγούμενη απόφαση σχετική με αυτόν και έχει ως εξής:

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

Άρθρο 1

Σύσταση

Το Δημοτικό Βρεφοκομείο Πατρών, ιδρύθηκε από το Δήμο Πατρέων, με την υπ΄αριθμ. 105/1873 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, εγκεκριμένη με την υπ΄αριθμ. 1696/1873 Απόφαση του Νομάρχη Αχαΐας, αποτελεί Δημοτικό Αγαθοεργό Ίδρυμα και όλες οι υπηρεσίες του λειτουργούν και διέπονται από τις διατάξεις του κώδικα των Ο.Τ.Α,καθώς και των Δημοτικών και Κοινοτικών Αγαθοεργών Ιδρυμάτων του Ν. 4227/1962 «Περί Βρεφοκομείων και των εκδοθέντων κατ' εξουσιοδότηση αυτού Βασ. Διαταγμάτων».

Έδρα του Ιδρύματος είναι η πόλη των Πατρών.

Άρθρο 2

Σκοπός

Σκοπός του Δημοτικού Βρεφοκομείου Πατρών είναι:

  • H κοινωνική και επαγγελματική αποκατάσταση των τροφίμων του.
  • Η οικονομική ενίσχυση των εξωτερικών τροφίμων.
  • Η οργάνωση και λειτουργία βρεφικών και παιδικών Σταθμών.
  • Η παροχή ενιαίας προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σύμφωνα με τα πλέον σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα.
  • Η πολύπλευρη νοητική, συναισθηματική, κοινωνική, ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των βρεφών και προνηπίων.
  • Η προετοιμασία τους για τη φυσική μετάβασή τους από την οικογενειακή ζωή στο σχολικό περιβάλλον.
  • Η παροχή ημερήσιας διατροφής και φροντίδας στα παιδιά που φιλοξενούν τηρώντας τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.

Άρθρο 3

Πόροι

  • Η ετήσια επιχορήγηση του Δήμου Πατρέων η οποία ανέρχεται σε πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ (500,000 €),και η οποία μπορεί να μεταβάλλεται ανάλογα με την οικονομική κατάσταση του Δήμου και του Δημοτικού Βρεφοκομείου Πατρών
  • Πρόσοδοι της ακίνητης και κινητής περιουσίας του.
  • Κληρονομιές, κληροδοτήματα και διατάξεις της τελευταίας βούλησης διαθετών.
  • Εισφορές, δωρεές και κάθε αιτία παροχής υπέρ του Ιδρύματος.
  • Τροφεία που προέρχονται από τα φιλοξενούμενα βρέφη και νήπια, το οποίο ποσό ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο και πρέπει να γνωστοποιείται με ανάρτηση πριν την έναρξη του χρονικού διαστήματος υποβολής των αιτήσεων για εγγραφή.
  • Πάσα εισφορά, επιχορήγηση, δωρεά κλπ. μη ειδικώς προβλεπόμενη αλλά αποσκοπούμενη την επιδίωξη των σκοπών του Ιδρύματος.

Άρθρο 4

Δυναμικότητα

Η δύναμη του Δημοτικού Βρεφοκομείου ορίζεται σε εκατό(100) βρέφη και εκατό (100) νήπια, δύναμη που μπορεί να αυξηθεί κατά 20% με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου όσο το επιτρέπουν η οικονομική δυνατότητα, η επάρκεια του προσωπικού και οι κτιριακές εγκαταστάσεις, του Δημοτικού Βρεφοκομείου –Σωτηριάδου 6- καθώς και του παρακείμενου κτηρίου Παπαδιαμαντοπούλου 17α,που έχει παραχωρηθεί με αριθμό απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου 466/14 από τον Δήμο Πατρέων.

ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Άρθρο 5

Το Δημοτικό Βρεφοκομείο Πατρών διοικείται από 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο και την Εκτελεστική Επιτροπή κατά τις οικείες διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων(Ν.3463/06).

Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου είναι ο Δήμαρχος.

Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου είναι δύο τουλάχιστον Δημοτικοί Σύμβουλοι εκ των οποίων ο ένας ορίζεται από την μειοψηφία του Δημοτικού Συμβούλιου ή δημότες με επαγγελματική ή κοινωνική δράση ή ειδικές γνώσεις που έχουν συνάφεια με τον σκοπό του Ιδρύματος και ένας εκπρόσωπος εργαζομένων εφόσον απασχολούνται περισσότεροι από δέκα εργαζόμενοι και ο οποίος προτείνεται από την γενική συνέλευση των τακτικών υπαλλήλων.

Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου μαζί με τους αναπληρωτές τους ορίζονται κάθε δύο χρόνια από το Δημοτικό Συμβούλιο και λήγει σε κάθε περίπτωση με την εγκατάσταση των νέων μελών.

Τα μέλη μπορούν να αντικατασταθούν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, για σπουδαίο λόγο, σχετικό με τη λειτουργία του ιδρύματος, ύστερα από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, που λαμβάνεται με την πλειοψηφία του συνόλου των μελών του.(παρ.4 άρθρο 229του.3463/06).

Τα μέλη ασκούν την εποπτεία και πρέπει να επισκέπτονται τους χώρους του ιδρύματος κατά τις ώρες λειτουργίας του.

Άρθρο 6

Αρμοδιότητες Προέδρου του Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες.

Επιμελείται της εκτέλεσης των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου

Συγκαλεί σε συνεδρίαση το Διοικητικού Συμβουλίου και εισηγείται τα θέματα που είναι για συζήτηση.

Παρακολουθεί και κατευθύνει τη λειτουργία του Δημοτικού Βρεφοκομείου σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και τις κατευθύνσεις του Δήμου Πατρέων.

Είναι ο νόμιμος εκπρόσωπος του Δημοτικού Βρεφοκομείου, προΐσταται των υπηρεσιών του, εκδίδει τις πράξεις που αφορούν το προσωπικό του και είναι πειθαρχικά Προϊστάμενος αυτού.

Εγκρίνει και χορηγεί την άδεια της προϊσταμένης του τμήματος.

Εγκρίνει τις δαπάνες που έχουν αποφασισθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο και υπογράφει τα χρηματικά εντάλματα πληρωμών..

Εκπροσωπεί το Βρεφοκομείο σε κάθε δικαστήριο και δημόσια αρχή.

Αποφασίζει για τη λήψη εκτάκτων μέτρων και υποβάλλει τις σχετικές αποφάσεις για έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο.

Τον Πρόεδρο, εφόσον κωλύεται, αναπληρώνει ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου.

Άρθρο7

Αρμοδιότητες εκτελεστικής επιτροπής

Στο ίδρυμα υπάρχει τριμελής εκτελεστική επιτροπή που αποτελείται από τον πρόεδρο ή τον αντιπρόεδρο και δύο μέλη του διοικητικού συμβουλίου. Τα τακτικά, καθώς και δύο αναπληρωματικά μέλη της εκτελεστικής επιτροπής, εκλέγονται από το διοικητικό συμβούλιο με σχετική πλειοψηφία και η θητεία τους είναι διετής. Η εκλογή γίνεται ευθύς μόλις το διοικητικό συμβούλιο συγκροτηθεί σε σώμα.Οι αρμοδιότητες είναι οι αντίστοιχες με αυτές της οικονομικής επιτροπής του Δήμου άρθρο 72 του Ν.3852/10.

Άρθρο 8

Αρμοδιότητες Συμβουλίου -Συνεδριάσεις

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Βρεφοκομείου κατευθύνει τη δράση αυτού για την εκπλήρωση της αποστολής του, διοικεί και διαχειρίζεται την περιουσία και τους πόρους του Δημοτικού Βρεφοκομείου, εγκρίνει και υποβάλλει τον ετήσιο προϋπολογισμό, απολογισμό και ισολογισμό, εκπονεί επενδυτικά προγράμματα και προγράμματα ανάπτυξης των δραστηριοτήτων του νομικού προσώπου και εν γένει αποφασίζει για κάθε θέμα που είναι αρμόδιο από το νόμο και τον παρόντα Κανονισμό.

Το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδριάζει τακτικά μια φορά το μήνα ή συχνότερα εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο από τον Πρόεδρο ή το ζητήσει εγγράφως το ένα τρίτο των μελών του. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, ο Πρόεδρος ή κωλυομένου αυτού ο Αντιπρόεδρος υποχρεούται να συγκαλέσει το Διοικητικό Συμβούλιο σε Συνεδρίαση εντός έξι ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης.

Το Διοικητικό Συμβούλιο συγκαλείτε σε συνεδρίαση από τον Πρόεδρο ή εφόσον αυτός κωλύεται από τον Αντιπρόεδρο με γραπτή πρόσκληση στην οποία αναγράφονται ο τόπος, ο χρόνος και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης της συνεδρίασης. Η πρόσκληση επιδίδεται στα μέλη τρείς τουλάχιστον ολόκληρες ημέρες πριν από τη μέρα που ορίζεται η συνεδρίαση.

Το Διοικητικό Συμβούλιο μετά από σχετική απόφαση ορίζει το ποσό των τροφείων των φιλοξενούμενων παιδιών. Με την ίδια απόφαση ορίζει επίσης τις περιπτώσεις των οικογενειών που μπορούν να απαλλαγούν από την καταβολή της οικονομικής εισφοράς ή που θα καταβάλλουν αυτή μειωμένη.

Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου που αδυνατούν να συμμετάσχουν στη συνεδρίαση υποχρεούνται να ενημερώσουν άμεσα την Γραμματεία του Διοικητικού Συμβουλίου με ευθύνη της οποίας ειδοποιούνται τα αντίστοιχα αναπληρωματικά μέλη προκειμένου να παρευρεθούν στη συνεδρίαση.Εάν απουσιάζει αναιτιολόγητα ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου από (3) συνεχείς συνεδριάσεις του, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου κινεί τη σχετική διαδικασία.

Τα θέματα που συζητούνται στις συνεδριάσεις είναι τα προβλεπόμενα στην ημερήσια διάταξη, την οποία καταρτίζει ο Πρόεδρος. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε θέμα μη προβλεπόμενο στην ημερήσια διάταξη μπορεί να γίνει μόνο σε εξαιρετικές και κατεπείγουσες περιπτώσεις και εφόσον συμφωνεί στη διενέργεια της συζήτησης η απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του.

Το Διοικητικό Συμβούλιο βρίσκεται σε απαρτία όταν οι παρόντες αποτελούν την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του και αποφασίζει με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του.

Σε περίπτωση ισοψηφίας επικρατεί η ψήφος του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου. Η άρνηση ψήφου ή η αποχή από την ψηφοφορία λογίζεται ως αρνητική ψήφος. Η ψηφοφορία ενεργείται φανερά εκτός από τις περιπτώσεις που νόμος ρητά ορίζει να είναι μυστική και δεν επιτρέπεται διακοπή ψηφοφορίας για να δικαιολογήσει ο σύμβουλος τη ψήφο του, παρά μόνο μετά την ψηφοφορία με δήλωσή του.

Κατά τις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου τηρούνται πρακτικά στα οποία καταχωρούνται υποχρεωτικά οι γνώμες της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας.

Τα πρακτικά κάθε συνεδρίασης συνυπογράφονται υποχρεωτικά από όλα τα παρόντα στη συνεδρίαση μέλη.

Χρέη Γραμματέα του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής εκτελεί ο εκάστοτε από το Διοικητικό Συμβούλιο οριζόμενος υπάλληλος καθώς και αναπληρωτής αυτού σε περίπτωση κωλύματος ή απουσίας του πρώτου.

Οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου είναι εκτελεστές από τη λήψη τους και κοινοποιούνται στη Διαύγεια όταν αυτό ορίζεται.

ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΑ ΒΡΕΦΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑ

Άρθρο 9

Δικαίωμα εγγραφής και επανεγγραφής παιδιών

Δικαίωμα εγγραφής στον Παιδικό Σταθμό έχουν τα παιδιά που είναι σωματικά, πνευματικά και ψυχικά υγιή, καθώς και αρτιμελή, απαγορευμένης απολύτως της εγγραφής παιδιών που πάσχουν από μεταδοτικά νοσήματα. Παιδιά που πάσχουν από σωματικές, πνευματικές ή ψυχικές παθήσεις ή δεν είναι αρτιμελή, εγγράφονται στο Σταθμό εφόσον υπάρχει πιστοποιητικό ειδικού γιατρού Κρατικού Νοσηλευτικού Ιδρύματος ή Ασφαλιστικού Οργανισμού ότι τούτο είναι ωφέλιμο για το παιδί και δεν υπάρχει κίνδυνος δημιουργίας ιδιαίτερων προβλημάτων στη λειτουργία του Σταθμού.

Στο σταθμό γίνονται δεκτά παιδιά ηλικίας 8 μηνών έως την ηλικία εγγραφής τους στο Νηπιαγωγείο.

Τα εγγεγραμμένα στον βρεφονηπιακό σταθμό παιδιά προέρχονται κατά κύριο λόγο από την περιοχή του Δήμου Πατρέων χωρίς να αποκλείεται και η περίπτωση εγγραφής παιδιού που διαμένει σε όμορη περιοχή και η εγγραφή είναι εφικτή λόγω της ύπαρξης κενής θέσης ή με την εγγραφή εξυπηρετείται ιδιαίτερα οξυμένη κοινωνική ανάγκη των γονέων, η οποία αιτιολογείται ειδικά στη σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.

Κατά την εγγραφή επιλέγονται τα παιδιά εργαζόμενων γονέων και τα παιδιά οικονομικά αδύνατων οικογενειών, προτιμώμενων εκείνων που έχουν ανάγκη φροντίδας από διάφορα κοινωνικά αίτια (όπως π.χ. παιδιά ορφανά από δύο ή ένα γονέα, παιδιά άγαμων μητέρων, διαζευγμένων ή σε διάσταση γονέων, παιδιά που προέρχονται από γονείς με σωματική ή πνευματική αναπηρία, πολύτεκνων οικογενειών κλπ.).Καθώς επίσης και των Δημοτικών Υπαλλήλων.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Βρεφοκομείου με αιτιολογημένη απόφασή του μπορεί να εξειδικεύει τα κριτήρια αυτά καθιερώνοντας τη μοριοδότησή τους.

Για την εξακρίβωση των κοινωνικών παραμέτρων εγγραφής το νομικό πρόσωπο δια των υπηρεσιών του μπορεί να διενεργεί κοινωνική έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας υποβάλλονται στο Διοικητικό Συμβούλιο πριν τη λήψη της απόφασης για εγγραφή παιδιών.

Για την ε γ γ ρ α φ ή των παιδιών στον Βρεφονηπιακό Σταθμό απαιτούνται τα εξής δ ι κ α ι ο λ ο γ η τ ι κ ά :

Αίτηση.

Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης

Βεβαίωση εργασίας μητέρας και φωτοτυπία ενσήμων προκειμένου για εργαζόμενη στον ιδιωτικό Τομέα, εφ όσον πρόκειται για ελεύθερο επαγγελματία απαιτείται βεβαίωση έναρξης επιτηδεύματος και βεβαίωση μη διαγραφής από το ταμείο του.

Βεβαίωση γιατρού για την καλή υγεία του παιδιού και φωτοτυπία του βιβλιαρίου υγείας με τα εμβόλια που προβλέπονται κάθε φορά.

Αντίγραφο Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος τρέχοντος έτους ή εκκαθαριστικού σημειώματος της Εφορίας και κάθε άλλο δικαιολογητικό που το Διοικητικό Συμβούλιο θεωρεί απαραίτητο.

Οι αιτήσεις εγγραφής ή επανεγγραφής υποβάλλονται από 20 Μαΐου μέχρι 15 Ιουνίου κάθε έτους και σε όλη τη διάρκεια του έτους εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις. Μέσα στο μήνα Αύγουστο συνέρχεται το Διοικητικό Συμβούλιο και αφού προβεί σε καταρχήν εξέταση των αιτήσεων συγκροτεί ειδική επιτροπή επιλογής στην οποία μετέχει και εκπρόσωπος του παιδαγωγικού προσωπικού. Η επιτροπή επιλογής, αφού πραγματοποιήσει και κοινωνική έρευνα, όπου κατά τη κρίση της αυτό απαιτείται, συντάσσει έκθεση προς το Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο σε ειδική συνεδρίασή του αποφασίζει για την επιλογή των φιλοξενούμενων παιδιών ή οποία αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων.

Το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί να εγγράφει παιδιά και πέρα από τη δυναμικότητα του Παιδικού Σταθμού και μέχρι ποσοστού 20% απ' αυτής εφόσον υπηρετεί το προβλεπόμενο από τις διατάξεις προσωπικό και υπάρχουν οι απαραίτητοι χώροι.

Για την ε π α ν ε γ γ ρ α φ ή απαιτούνται όλα τα παραπάνω δικαιολογητικά πλην του πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης.

Άρθρο 10

Διακοπή φιλοξενίας

Η διακοπή της φιλοξενίας των παιδιών από τον Παιδικό Σταθμό του νομικού προσώπου ενεργείται με απόφαση του Διοικητικό Συμβούλιο του νομικού προσώπου και εφόσον συντρέχουν οι πιο κάτω περιπτώσεις :

Όταν το ζητήσουν με αίτησή τους οι γονείς ή οι κηδεμόνες των παιδιών

Όταν εμφανιστούν σοβαρά προβλήματα στη συμπεριφορά ή την υγεία των παιδιών που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από το Σταθμό, μετά από προηγούμενη επικοινωνία με τους γονείς.

Όταν δεν καταβάλλεται από τους γονείς η οικονομική τους συμμετοχή, εφόσον αυτή προβλέπεται, για το χρονικό διάστημα πέραν των δύο (2) μηνών, χωρίς να υπάρχει σοβαρός προς τούτο λόγος και αφού πρώτα ειδοποιηθούν αυτοί να καταβάλουν το οφειλόμενο ποσό και αφού εξετάσει το θέμα το Διοικητικό Συμβούλιο θα αποφανθεί.

Όταν κατ' εξακολούθηση και παρά τις σχετικές έγγραφες ειδοποιήσεις στους γονείς, αυτοί δεν συμμορφώνονται με το πρόγραμμα και τους όρους λειτουργίας του Σταθμού

Όταν απουσιάζει από τον Παιδικό Σταθμό το παιδί αδικαιολόγητα πάνω από

30 συνεχόμενες ημέρες και μετά από έγγραφη ειδοποίηση του Ιδρύματος

Άρθρο 11

Λειτουργία Σταθμών

Η λειτουργία του Δημοτικού Βρεφοκομείου αρχίζει την 1ηΣεπτεμβρίου και λήγει την 31ηΙουλίου του επόμενου έτους, επί πέντε ημέρες από Δευτέρα έως Παρασκευή. Το μήνα Αύγουστο το εκπαιδευτικό και το βοηθητικό προσωπικό λαμβάνει υποχρεωτικά την άδεια του.

Ο Σταθμός διακόπτει τη λειτουργία του α) από 24 Δεκεμβρίου μέχρι 6 Ιανουαρίου του επόμενου έτους και β) από την Μ. Πέμπτη μέχρι και την Κυριακή του Θωμά γ) κατά τις επίσημες αργίες των Δημοσίων υπηρεσιών καθώς και του Πολιούχου του Δήμου Πατρέων ή του εορτασμού Εθνικού Τοπικού γεγονότος.

Η λειτουργία του σταθμού αρχίζει από την 7:00 π.μ. και λήγει την 15.45μ.μ.

Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου μπορεί να παρατείνεται η λειτουργία.

Με ευθύνη του προϊσταμένου και με συνεργασία με το παιδαγωγικό προσωπικό διοργανώνονται εορταστικές εκδηλώσεις για τα προ νήπια α) Εορτή Χριστουγέννων β) 25ηςΜαρτίου γ) Εορτή λήξης του έτους με συμμετοχή των γονέων και των τοπικών αρχών.

Στην εορτή των Χριστουγέννων χορηγούνται στα βρέφη και νήπια δώρα, γλυκίσματα κ.λ.π

Κατά την διάρκεια της σχολικής περιόδου οργανώνονται από τον προϊστάμενο του Αυτοτελούς τμήματος σε συνεργασία με το παιδαγωγικό προσωπικό κάθε δύο μήνες συγκεντρώσεις γονέων.

Άρθρο 12

Συγκρότηση Σταθμού σε Τμήματα

Το Δημοτικό Βρεφοκομείο Πατρών συγκροτείται από τα παρακάτω τμήματα:

α) Βρέφη 8 μηνών έως 19 μηνών τμήματα δύο (2)

β) Βρέφη 19 μηνών έως 24 μηνών τμήματα δύο (2)

γ) Βρέφη 2 ετών έως 2,5 ετών τμήματα τρία (2)

α) Προνήπια 2,5 ετών – 3 ετών τμήματα ένα (1)

β) Προνήπια 3 ετών – 4 ετών τμήμα δύο (2)

γ) Προνήπια 4 ετών – 5 ετών τμήμα ένα (1)

Σε κάθε βρεφικό τμήμα φιλοξενούνται:

α) Για ηλικίες 8-19 μηνών, δώδεκα (12) βρέφη με δύο (2) βρεφονηπιοκόμους TEI και μία (1) βοηθό βρεφοκόμο ΔΕ

β) για ηλικίες 19 -24 μηνών, δέκα οκτώ (18) βρέφη με δύο (2) βρεφονηπιοκόμες ΤΕΙ και μία (1) βοηθό βρεφοκόμο ΔΕ.

γ) για ηλικίες 2-2,5 ετών είκοσι (20) βρέφη με δύο (2) βρεφονηπιοκόμες ΤΕΙ και μία (1) βοηθό βρεφοκόμο ΔΕ

Σε κάθε τμήμα προνηπίων φιλοξενούνται:

α) για ηλικίες 2,5-3 ετών είκοσι δύο (25) προπρονήπια με μία (1) βρεφονηπιοκόμο ΤΕΙ και μία (1) βοηθό βρεφοκόμο ΔΕ

β) για ηλικίες 3-4 ετών είκοσι πέντε (25) προπρονήπια με μία (1) παιδαγωγό Βρεφονηπιοκόμο ΤΕΙ, σε περίπτωση υπέρβασης της δύναμης των παιδιών του τμήματος κατά 20% θα πρέπει να υπάρξει και μία (1) βοηθός βρεφοκόμος.

γ) για ηλικίες 4-5 ετών είκοσι πέντε (25) προνήπια με μία (1) παιδαγωγό νηπιαγωγό ΑΕΙ ή Βρεφονηπιοκόμο ΤΕΙ, σε περίπτωση υπέρβασης της δύναμης των παιδιών του τμήματος κατά 20% θα πρέπει να υπάρξει και μία (1) βοηθός βρεφοκόμος.

Άρθρο 13

Ιατρική παρακολούθηση

Η παρακολούθηση της υγείας των νηπίων,αποτελεί παράλληλη υποχρέωση, προς την αντίστοιχη οικογενειακή και ενεργείται από παιδίατρο είτε του Εθνικού Συστήματος Υγείας, είτε συνεργάτη ο οποίος επισκέπτεται το ίδρυμα δύο φορές το μήνα.

Για κάθε παιδί τηρείται φάκελος υγείας που ενημερώνεται από το γιατρό.

Η περιφρούρηση της υγείας του παιδιού αποτελεί επίσης υποχρέωση και του λοιπού προσωπικού του Σταθμού οποίο εφαρμόζει πιστά όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας και ευθύνεται για κάθε αμέλεια ή παράλειψη που μπορεί να έχει επίπτωση στην υγεία των παιδιών. Το προσωπικό του Σταθμού υποβάλλεται σε προληπτικό έλεγχο, εφοδιάζεται με ατομικό βιβλιάριο υγείας που θεωρείται από την αρμόδια Υγειονομική Υπηρεσία.

Εάν κατά την διάρκεια λειτουργίας του Σταθμού αρρωστήσει μεταφέρεται σε ιδιαίτερο χώρο, μέχρις ότου παραληφθεί από τους γονείς του. Το άρρωστο παιδί δεν επιστρέφει στον παιδικό σταθμό,εάν δεν έχει ολοκληρωθεί η θεραπεία του.

Άρθρο 14

Ημερήσια απασχόληση παιδιών

Στον παιδικό σταθμό εφαρμόζεται ημερήσιο πρόγραμμα απασχόλησης που εξασφαλίζει την αρμονική ψυχοπνευματική ανάπτυξη.

Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού, τα παιδιά προσεγγίζονται με μέσο τη στοργή, το διάλογο, την επεξήγηση και την εμπιστοσύνη. Ρητά απαγορεύεται στο προσωπικό του Σταθμού η αναγκαστική επιβολή απόψεων ή η επιβολή σωματικής τιμωρίας, παραβίαση δε της απαγόρευσης αυτής αποτελεί σοβαρότατο πειθαρχικό παράπτωμα. Βάση του ημερήσιου προγράμματος απασχόλησης είναι η κοινωνικοποίηση και η ομαλή συναναστροφή των παιδιών μεταξύ τους, η ενίσχυση της εξελικτικής τους πορείας και η εμπέδωση κλίματος ελευθερίας και ασφάλειας.

Το ημερήσιο πρόγραμμα είναι ευέλικτο προσαρμόζεται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε ηλικίας, τηρούνται όμως ορισμένα βασικά χρονικά σημεία αυτού όπως προσέλευση, αναχώρηση των παιδιών, ώρες φαγητού, διαλείμματος, ανάπαυσης. Ενδεικτικά το πρόγραμμα απασχόλησης των βρεφών είναι:

Α)Βρέφη

7:00-9:00π.μ. Προσέλευση βρεφών,ικανοποίηση ατομικών αναγκών, ανάπαυση ή ελεύθερη απασχόληση.

9-9:30 π.μ. Πρωινό

9:30-12:00 μ.μ Ατομικά προγράμματα για εξέλιξη του παιδιού στην κοινωνική,συναισθηματική,νοητική και κινητική ανάπτυξη υποβοήθηση κατάκτησης αυτονομίας-Διάλειμμα (30' λεπτών)

12:00-13:00 μ.μ. Προετοιμασία- φαγητό

13:00-13:30 μ.μ Διάλειμμα

13:30-15.45 μ.μ. Σταδιακή αποχώρηση των παιδιών, ήσυχες δραστηριότητες άκουσμα παραμυθιών,μουσικής, κ.λ.π.

Β)Νήπια

7:00-9:00π.μ.Προσέλευση νηπίων. Ο παιδαγωγός προτρέπει και ενθαρρύνει τα παιδιά να ενσωματωθούν σε ομάδες παιχνιδιού ή απασχόλησης στις «παιδαγωγικές γωνιές δραστηριοτήτων» στις γωνιές γνώσεων (βιβλίου) ή άλλο παιδαγωγικό υλικό με την συμμετοχή της ίδιας.

9-9:30 π.μ. Προετοιμασία - Πρωϊνό.

9:30-10:00 π.μ. Ο παιδαγωγός προγραμματίζει και συζητά με τα παιδιά τις δραστηριότητες της ημέρας

10:00-11:00 π.μ. Συζήτηση, εφαρμογή του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων σπουδών. Λεκτική έκφραση, αισθητηριακός εμπλουτισμός, μαθηματικές δραστηριότητες όπως γλώσσα, γραφή, ανάγνωση, μαθηματικά, μουσική, εικαστικά κλπ.

11:00-11:30 π.μ. Διάλειμμα, ψυχοκινητικές δραστηριότητες στην αυλή ή στην αίθουσα με ομαδικά παιχνίδια με την συμμετοχή της παιδαγωγού.

11:30π.μ.-12:00μ.μ. Ελεύθερες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων (ζωγραφικής πλαστικής, οικοδομικού υλικού, κατασκευών, γωνιών για την ανάπτυξη της αντιληπτικής ικανότητας του παιδιού, παζλ, ντόμινο, τόμπολα, γωνιά δραματοποίησης, κουκλοθέατρο, γωνιά βιβλιοθήκης, γωνιά πειραματισμού κλπ.)

12:00-13:00 μ.μ. Προετοιμασία για φαγητό και συμμετοχή των ίδιων των παιδιών- Γεύμα.

13:00-13:30 μ.μ. Διάλειμμα.

13:30-15.45 μ.μ. Σταδιακή αποχώρηση των παιδιών, ήσυχες δραστηριότητες άκουσμα μουσικής, αφήγηση παραμυθιού,τραγούδι, θεατρικό παιχνίδι, κ.λ.π.

Τα παιδιά παραλαμβάνονται από τους γονείς ή κηδεμόνες ή από άλλο πρόσωπο που υποδεικνύεται εγγράφως από τον γονέα.

Άρθρο 15

Διατροφή παιδιών

Στα βρέφη και τα νήπια κάθε τμήματος παρέχεται η απαραίτητη ποιοτικά και ποσοτικά τροφή (πρωινό και μεσημεριανό κάθε μέρα).

Το διαιτολόγιο των παιδιών καθορίζεται σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδιατρικές απόψεις για την υγιεινή διατροφή των παιδιών.

Ως βάση για το ποσοτολόγιο τροφίμων και διαιτολογίου λαμβάνεται το κατ' αρχήν διαλαμβανόμενο στην υπ' αριθμ. Γ2α/οικ.4108/1988 Απόφαση Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΦΕΚ 546 τ. Β) και στις εκάστοτε ισχύουσες σχετικές διατάξεις.

Το πρόγραμμα διατροφής αναρτάται σε εμφανές σημείο του Σταθμού και ενημερώνονται σχετικά οι γονείς. Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τη χορήγηση στα παιδιά νωπών φρούτων και λαχανικών, νωπού κρέατος και ψαριών, γαλακτοκομικών προϊόντων κλπ. σε επαρκείς για τις ανάγκες τους ποσότητες όπως επίσης και η μη χορήγηση ειδών διατροφής που περιέχουν συντηρητικές χρωστικές, τεχνικά γλυκαντικές κλπ. ουσίες.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Άρθρο 16

Όλων των υπηρεσιών του Δημοτικού Βρεφοκομείου προΐσταται η Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος.

Των υπηρεσιών και γραφείων προΐστανται οι κατά βαθμό ανώτεροι και επί ομοιοβάθμων, οι αρχαιότεροι υπάλληλοι. Σε περίπτωση κενών οργανικών θέσεων ή και έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου δύναται να αναθέτει στους υπαλλήλους την διεξαγωγή πρόσθετων υπηρεσιών προς τα κύρια καθήκοντα αυτών.

Η πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για το διορισμό και την πρόληψη προσωπικού στους Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού.

Όλοι οι εργαζόμενοι υποχρεούνται:

1. Να συμβάλλουν με όλες τις δυνάμεις τους στην εύρυθμη λειτουργία των τμημάτων, να καλλιεργούν και να αναπτύσσουν περαιτέρω τις γνώσεις τους, παρακολουθώντας τις επιστημονικές εξελίξεις και γενικά να συνεργάζονται μεταξύ τους και να εκτελούν τα καθήκοντα που τους ανατίθενται ευσυνείδητα.

2. Να γνωρίζουν και να τηρούν τις διατάξεις και τα άρθρα του παρόντος Κανονισμού

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Άρθρο 17

Αρμοδιότητες Προϊσταμένου Αυτοτελούς Τμήματος

Ο Προϊστάμενος προΐσταται και έχει την εποπτεία και τον έλεγχο λειτουργίας του Δημοτικού Βρεφοκομείου Πατρών.

Συμμετέχει στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής χωρίς ψήφο και εισηγείται τα προς συζήτηση θέματα.

Παραλαμβάνει, αποσφραγίζει, χαρακτηρίζει ή μονογράφει την καθημερινή αλληλογραφία και την διανέμει στα αρμόδια τμήματα για τις παραπέρα ενέργειες.

Μεριμνά για την κατάρτιση των προσκλήσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής.

Επιδίδει έγκαιρα στα Μέλη τις προσκλήσεις για τις συνεδριάσεις.

Εκδίδει βεβαιώσεις φιλοξενίας παιδιών.

Συντάσσει σε συνεργασία με τον υπάλληλο της Οικονομικής-Ταμειακής Υποστήριξης τον Προϋπολογισμό και τον Απολογισμό του Ιδρύματος.

Ελέγχει και υπογράφει τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής.

Έχει την ευθύνη της εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών και εισηγείται τη σωστή στελέχωση, οργάνωση και την υλικοτεχνική υποδομή των Γραφείων και τοποθετεί το προσωπικό σύμφωνα με τις τρέχουσες και έκτακτες ανάγκες του.

Παρέχει συμβουλές στους γονείς σε συνεργασία με το γραφείο της κοινωνικής υπηρεσίας.

Μεριμνά για την εκτέλεση των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και υπογράφει όλα τα υπηρεσιακού χαρακτήρα έγγραφα.

Καταρτίζει και οργανώνει σε συνεργασία με τις εισηγήσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού του Δημοτικού Βρεφοκομείου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και κατευθύνει το παιδαγωγικό έργο σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα.

Φροντίζει για την οργάνωση των προγραμματισμένων καθώς και άλλων εκδηλώσεων που πρέπει να πραγματοποιούνται με την έγκριση του Δ/κου Συμβουλίου.

Ασκεί την γενική εποπτεία στο προσωπικό με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, αξιολογεί και κατευθύνει, μεριμνά για την ανάπτυξη και επιμόρφωση, για την βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την διατήρηση αρμονικών εργασιακών σχέσεων και εισηγείται στον Πρόεδρο του Δημοτικού Βρεφοκομείου κάθε θέμα που αφορά την εν γένει κατάσταση του.

Εγκρίνει στους υπαλλήλους κανονικές και αναρρωτικές άδειες.

Είναι υπεύθυνος για την τήρηση του ωραρίου του προσωπικού.

Εισηγείται στο Διοικητικό Συμβούλιο κάθε θέμα που αφορά την λειτουργία, το προσωπικό, την υλικοτεχνική υποδομή του Σταθμού όπως:

Τον αριθμό και τις ειδικότητες του προσωπικού που είναι αναγκαίο προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των Σταθμών.

Το παιδαγωγικό υλικό και τον πάσης φύσεως εξοπλισμό.

Τις απαραίτητες εργασίες για την επισκευή και συντήρηση των κτιρίων.

Την επιμόρφωση του προσωπικού.

Συνεργάζεται με το γραφείο Διοικητικού – Οικονομικού το οποίο οφείλει να παρέχει κάθε στοιχείο για να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του και η επίτευξη των σκοπών του.

Επιβλέπει την τήρηση όλων των απαραίτητων βιβλίων και τηρεί την σφραγίδα.

Σε περίπτωση απουσίας του αναπληρώνεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Η τήρηση αρχείου κληροδοτημάτων και η επιμέλεια κατάρτισης φακέλου για κάθε ακίνητο του Δημοτικού Βρεφοκομείου.

Συντάσσει το εβδομαδιαίο διαιτολόγιο του Αυτοτελούς Τμήματος σε συνεργασία με τον παιδίατρο, αν υπάρχει και εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιου

Άρθρο 18

Αρμοδιότητες Γραφείου Διοικητικής-Οικονομικής-Ταμειακής Υποστήριξης

Η Τήρηση Γενικού Πρωτοκόλλου εισερχομένων και εξερχομένων εγγράφων.

Η διεκπεραίωση της όλης αλληλογραφίας της Υπηρεσίας.

Η τήρηση των ατομικών φακέλων των υπαλλήλων και ο χειρισμός όλων των θεμάτων της υπηρεσιακής κατάστασης του προσωπικού.

Η μέριμνα για την τήρηση των πρακτικών του Διοικητικού Συμβουλίου, της Εκτελεστικής Επιτροπής και όλων των Επιτροπών της Υπηρεσίας.

Η τήρηση αρχείου των αποφάσεων του Δ.Σ. και της Εκτελεστικής Επιτροπής.

Παραλαμβάνει τα έγγραφα από τον Προϊστάμενο Τμήματος και μεριμνά για την αρχειοθέτηση όλων των εισερχόμενων εγγράφων.

Παρέχει γραμματειακή υποστήριξη του Δημοτικού Βρεφοκομείου (διεκπεραίωση και αρχειοθέτηση αλληλογραφίας, θέματα προσωπικού κλπ.)

Καταχωρεί τις αιτήσεις εγγραφής και επανεγγραφής βρεφών και νηπίων.

Παρακολουθεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Ενημερώνεται από το διαδίκτυο για όλα τα θέματα που αφορούν υπηρεσία σύμφωνα με τις τρέχουσες διατάξεις.

Ενημερώνει τις ηλεκτρονικές εφαρμογές των Υπουργείων σχετικά με στοιχεία του Δημοτικού Βρεφοκομείου (πχ. απογραφή των Δημοσίων Υπαλλήλων, εφαρμογή συνταξιοδότησης κτλ.)

Είναι υπεύθυνος για την καταχώριση σχετικών αποφάσεων στην ιστοσελίδα της Διαύγειας.

Σχεδιάζει τις εσωτερικές διαδικασίες για την κατάρτιση του προγράμματος απαιτούμενων προμηθειών και υπηρεσιών του και διαμορφώνει περιοδικά προγράμματα για την προμήθεια κάθε είδους υλικών, εξοπλισμού και υπηρεσιών.

Διενεργεί έρευνες αγοράς για την τεκμηρίωση της διαθεσιμότητας των ειδών ή των υπηρεσιών που ενδιαφέρουν και τη λήψη στοιχείων τιμών προμήθειας ή υπηρεσίας.

Διενεργεί τις διαδικασίες για την ανάθεση των προμηθειών και των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, ήτοι μεριμνά για την κατάρτιση προδιαγραφών, καταρτίζει το σχέδιο διακήρυξης, των συμβάσεων και όλων των αποφάσεων και εισηγείται τη συγκρότηση όλων των επιτροπών που απαιτούνται (διενέργειες διαγωνισμών, αξιολόγησης των προσφορών και παραλαβής των ειδών).

Τηρεί τα αρχεία και έγγραφα των συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιών.

Μεριμνά για την εφαρμογή του εβδομαδιαίου διαιτολογίου που σύμφωνα με την καθημερινή δύναμη γίνεται η προμήθεια των αναγκαίων ποσοτήτων τροφίμων για την παρασκευή των αντίστοιχων μερίδων φαγητού.

Μεριμνά για την παραλαβή τροφίμων και καυσίμων.

Τηρεί βιβλία εισαγωγής υλικού, εξαγωγής υλικού, αναλώσιμων και μη αναλώσιμων υλικών όπου υπογράφονται από τον Προϊστάμενο Αυτοτελούς Τμήματος και τη μαγείρισσα.

Επιμελείται για τον εφοδιασμό του σταθμού με τα αναγκαία τρόφιμα και λοιπά είδη ψυχαγωγίας, εκπαιδευτική ύλη καθώς και για τη καλή φύλαξη, συντήρηση και διάθεση αυτών.

Παραδίδει στη μαγείρισσα την αναγκαία ποσότητα τροφίμων για την παρασκευή ημερήσιου φαγητού.

Η τήρηση λογιστικών βιβλίων, που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.

Η διαχείριση κάθε δαπάνης, καθώς και η εκκαθάριση αποδοχών και γενικά αποζημιώσεων προσωπικού.

Η μέριμνα για την καταβολή δαπάνης και είσπραξη εσόδων.

Η μέριμνα για την απόδοση των πάσης φύσεως κρατήσεων και ασφαλιστικών εισφορών των υπαλλήλων.

Η μέριμνα για την κατάρτιση και τροποποίηση του προϋπολογισμού της Υπηρεσίας καθώς και την κατάρτιση απολογισμού.

Η τήρηση της Ταμειακής Διαχείρισης.

Η είσπραξη των τροφείων του σταθμού.

Η έκδοση χρηματικών ενταλμάτων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, τα οποία διαβιβάζονται στον Προϊστάμενο Αυτοτελούς Τμήματος και τον Πρόεδρο του Δ.Σ. προς τελική υπογραφή.

Μεριμνά για την παροχή κάθε είδους οικονομικών στοιχείων που ζητούνται από Δημόσιες/Ελεγκτικές Υπηρεσίες.

Παρακολουθεί και μεριμνά για την εκπλήρωση όλων των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Μεριμνά για την ανάρτηση πάσης φύσεως θεμάτων στη ιστοσελίδα της Διαύγειας, Διαφάνειας, Πληροφόρησης σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις.

Διενεργεί τις πληρωμές προς τους δικαιούχους με βάση τα Εντάλματα Πληρωμών και μετά από έλεγχο των δικαιολογητικών που ορίζει ο νόμος.

Καταγράφει τις διενεργούμενες πληρωμές σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες και μεριμνά για την απόδοση των κάθε φύσης κρατήσεων υπέρ τρίτων που αντιστοιχούν στα επιμέρους εντάλματα πληρωμής.

Διενεργεί τις εισπράξεις των οφειλών προς το Δημοτικό Βρεφοκομείο και ενημερώνει τα λογιστικά βιβλία με τις ισχύουσες ταμειακές εγγραφές.

Παρακολουθεί την τακτοποίηση των υποχρεώσεων των οφειλετών και ενημερώνει τις αρμόδιες υπηρεσίες για τις καθυστερούμενες οφειλές.

Τηρεί τις διαδικασίες συναλλαγών με τις Τράπεζες για την τοποθέτηση των χρηματικών διαθεσίμων και την διενέργεια εισπράξεων μέσω επιταγών ενημερώνοντας τον Προϊστάμενο του Αυτοτελούς Τμήματος για τις συναλλαγές.

Τηρεί αρχεία των κάθε είδους παραστατικών και αντίστοιχων δικαιολογητικών που χρησιμοποιούνται για την ενημέρωση των ταμειακών εγγραφών.

Παρακολουθεί την ταμειακή ρευστότητα και προγραμματίζει τις πληρωμές.

Μεριμνά για την παροχή κάθε είδους οικονομικών στοιχείων που ζητούνται από Δημόσιες/Ελεγκτικές Υπηρεσίες.

Δίδει εγγράφως εβδομαδιαίες αναφορές διαχείρισης των χρημάτων (έσοδα και έξοδα) στο Προϊστάμενο του Αυτοτελούς Τμήματος.

Άρθρο 19

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

Οι αρμοδιότητες του Γραφείου Κοινωνικής Υπηρεσίας είναι :

Παρακολουθεί τη συμπεριφορά των τροφίμων και επιλαμβάνεται επί παντός προβλήματος αυτών.

Τηρεί φακέλους και Μητρώα των τροφίμων με κάθε στοιχείο που αφορά αυτούς, από την είσοδό τους μέχρι και τη διαγραφή τους.

Συνεργάζεται με την υπεύθυνη της ανάδοχης οικογένειας «Φωλιά».

Μεριμνά για την ιατρική και νοσοκομειακή περίθαλψη των εξωτερικών τροφίμων.

Έχει την ευθύνη του Κοινωνικού Αρχείου του Ιδρύματος και παραδίδει πληροφορίες προσωπικών στοιχείων στους ενδιαφερόμενους.

Η έρευνα της κατά περίπτωση δυνατότητας παροχής προστασίας σε βρέφη και άγαμους στερούμενων πόρων μητέρων και η μέριμνα για την προσαρμογή και αποκατάσταση αυτών.

Η Κοινωνική έρευνα προς διαπίστωση της ύπαρξης των προϋποθέσεων εισόδου βρεφών στο Ίδρυμα, σύμφωνα με το παρόν και από το Διοικητικό Συμβούλιο καθοριζόμενες λεπτομέρειες, καθώς και η συγκέντρωση των δικαιολογητικών εισόδου.

Η μέριμνα της συγκέντρωσης πληροφοριών και παρακολούθησης της καλής διαβίωσης των εκτός του Δημοτικού Βρεφοκομείου διαβιούντων τροφίμων, τηρώντας ειδικό βιβλίο με τις οικογένειες ή τα Ιδρύματα στα οποία είναι τοποθετημένοι, με τις διευθύνσεις τους.

Η τήρηση ειδικών ατομικών φακέλων των εντός και εκτός του Ιδρύματος διαβιούντων τροφίμων, αναγραφόμενων σε ειδικά δελτία από την είσοδό τους, ως και παρατηρήσεις του οικογενειακού κλπ. περιβάλλοντος, εντός του οποίου διαβιώνουν.

Το Γραφείο Κοινωνικών Λειτουργών, τηρεί και τα κάτωθι βιβλία:

Α) Μητρώο των εισαγόμενων βρεφών και νηπίων στο Ίδρυμα.

Β) Βιβλίο υιοθεσιών.

Γ) Βιβλίο δύναμης τροφίμων.

Η Κοινωνική Λειτουργός παρίστανται στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου όταν περιλαμβάνονται στην ημερήσια διάταξη θέματα των αρμοδιοτήτων τους.

Άρθρο 20

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Παιδαγωγικό προσωπικό

α) Φροντίζει για τη σωστή ψυχοσωματική υγεία και ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών με εξατομίκευση του ημερήσιου προγράμματος ανάλογα με την ηλικία και τις ανάγκες τους. Απασχολεί τα παιδιά σύμφωνα με το ημερήσιο πρόγραμμα απασχόλησης.

β) Εισηγείται τις ανάγκες εφοδιασμού των αιθουσών για την εφαρμογή του προγράμματος με είδη ( παιχνίδια, είδη καθαριότητας κ.λ.π )

γ) Βοηθά τα φιλοξενούμενα παιδιά για την ικανοποίηση των ατομικών τους αναγκών. Παρακολουθεί την διατροφή και καθαριότητά τους, ενθαρρύνοντας την αυτοεξυπηρέτησή τους.

δ) Ενημερώνει τους αρμόδιους και τον Παιδίατρο για κάθε ύποπτο σχετικά με την υγεία τους περιστατικό.

ε) Τηρεί βιβλίο παρουσίας και ενημερώνει αρμοδίως για τις καθυστερήσεις παιδιών στην προσέλευσή τους είτε στις απουσίες τους.

στ) Λόγω της άμεσης επαφής τους με τα παιδιά προσφέρει σε αυτά με υπομονή και στοργή όλες τις δυνατότητες για να αναπτύξουν την προσωπικότητα τους επιδιώκοντας συνεχώς να δημιουργήσουν σε αυτά ικανότητα συγκέντρωσης, αυτενέργειας, εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και στις προσωπικές δυνατότητές τους. Σε καμία περίπτωση και για οποιοδήποτε λόγο δεν επιτρέπεται η κακή μεταχείριση των παιδιών ( εκφοβισμός, σωματική ποινή ).

ζ) Ενημερώνει μια (1) φορά το μήνα τους γονείς για την γενική, σφαιρική εξέλιξη του παιδιού τους και διατηρεί αρμονική σχέση με αυτούς.

Βοηθός Παιδαγωγού

Βοηθάει το προσωπικό της προηγούμενης ειδικότητας σε όλα τα καθήκοντα του και στην περίπτωση απουσίας του το αντικαθιστά απευθυνόμενο στον υπεύθυνο του σταθμού για βοήθεια και υποστήριξη.

Επιμελείται της ατομικής και σωματικής καθαριότητας των νηπίων.

Καταχωρεί και υπογράφει καθημερινά τη διδαχθείσα ύλη στο σχετικό βιβλίο σε συνεργασία με το παιδαγωγικό προσωπικό.

Είναι συνυπεύθυνος από κοινού με όλο το προσωπικό για κάθε απώλεια αδικαιολόγητη καταστροφή του υλικού του Σταθμού.

Μάγειρας

Είναι υπεύθυνος για το μαγειρείο και την επιμελημένη και έγκαιρη παρασκευή του φαγητού σύμφωνα με το διαιτολόγιο που εφαρμόζεται κάθε φορά.

Επιμελείται ιδιαιτέρως για την τήρηση όλων των όρων υγιεινής στους χώρους παρασκευής του φαγητού.

Παραλαμβάνει καθημερινά από τον προϊστάμενο βάσει δελτίων εξαγωγής την αναγκαία ποσότητα υλικών για το μεσημεριανό φαγητό με βάση το διαιτολόγιο και ποσοτολόγιο και υπογράφει αυτά.

Φροντίζει για το σερβίρισμα, την διανομή του φαγητού στα παιδιά και για τη συγκέντρωση των ειδών εστιάσεως τα οποία μεταφέρει στην κουζίνα σε συνεργασία με τον βοηθό μάγειρα και το προσωπικό καθαριότητας.

Τακτοποιεί τα μαγειρικά σκεύη και είδη εστιάσεως και φροντίζει για την καθαριότητα αυτών καθώς και του χώρου του μαγειρείου και της αποθήκης τροφίμων.

Σε περίπτωση απουσίας βοηθού μαγείρου και βοηθητικού προσωπικού θα συμμετέχει στις εργασίες των συγκεκριμένων κλάδων σύμφωνα κλάδων συμφώνα με τις υποδείξεις του προϊσταμένου.

Είναι συνυπεύθυνος από κοινού με όλο το προσωπικό για κάθε απώλεια ή αδικαιολόγητη καταστροφή του υλικού του σταθμού.

Εκτελεί κάθε άλλη εργασία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης με υπόδειξη του προϊσταμένου.

Βοηθός Μάγειρα

Φροντίζει για την μεταφορά και διανομή του φαγητού στα παιδιά καθώς και τη συγκέντρωση των ειδών εστίασης μετά το τέλος του φαγητού και τη μεταφορά τους στην κουζίνα.

Βοηθά τον μάγειρα στην προετοιμασία του φαγητού, στον καθαρισμό των σκευών εστίασης και στα λοιπά καθήκοντα τους. Σε περίπτωση απουσίας αυτού τον αντικαθιστά.

Βοηθά το βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας με υπόδειξη του προϊσταμένου ή σε περίπτωση απουσίας του ενός εξ αυτών.

Είναι συνυπεύθυνος από κοινού με όλο το προσωπικό για κάθε απώλεια ή αδικαιολόγητη καταστροφή του υλικού του σταθμού.

Εκτελεί κάθε άλλη εργασία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης με υπόδειξη του προϊσταμένου.

Γενικών Καθηκόντων

Εκτελεί τις εργασίες καθαριότητας όλων των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων του Σταθμού εκτός εκείνων του μαγειρείου και της αποθήκης τροφίμων.

Είναι αποκλειστικά υπόλογος για τον γενικό ιματισμό του Σταθμού και οφείλει να μεριμνά για την καλή συντήρηση καθαριότητα και φύλαξη αυτού στον κατάλληλο χώρο αποθήκευσης του.

Συνεργάζεται για την διανομή του φαγητού με τον μάγειρα ή τον βοηθό μάγειρα (αν υπάρχει) και παρευρίσκεται στο χώρο της τραπεζαρίας και βοηθούν τα παιδιά καθ όλη τη διάρκεια του γεύματος.

Συγκεντρώνει τα είδη εστίασης τα οποία μεταφέρει στην κουζίνα μαζί με τον βοηθό μάγειρα εάν υπάρχει μετά το τέλος του φαγητού

Βοηθά τα φιλοξενούμενα νήπια στην ικανοποίηση των ατομικών και σωματικών αναγκών τους σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Αναπληρώνει το μάγειρα σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αυτού και εφόσον δεν υπάρχει βοηθός μάγειρα.

Βοηθά στην προετοιμασία του φαγητού τον μάγειρα σε περίπτωση που υπηρετούν δυο υπάλληλοι βοηθητικών εργασιών και δεν υπάρχει βοηθός μάγειρα.

Είναι συνυπεύθυνος από κοινού με όλο το προσωπικό για κάθε απώλεια ή αδικαιολόγητη καταστροφή του υλικού του Σταθμού.

Εκτελεί κάθε άλλη εργασία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης με υπόδειξη του προϊσταμένου.

Ψυχολόγος

Μεριμνά για την προστασία της ψυχικής υγείας των παιδιών σε συνεργασία με τον παιδίατρο, τους γονείς των φιλοξενούμενων παιδιών, το εκπαιδευτικό προσωπικό του Σταθμού και κάθε άλλο φορέα που έχουν σχέση με την ψυχική υγεία των παιδιών.

Συνεργάζεται με επιστημονικές ομάδες. Βοηθά και συμβουλεύει το παιδαγωγικό προσωπικό για την καλύτερη απόδοση στην εργασία τους με διαλέξεις συζήτησης και ιδιαίτερες συναντήσεις.

Εισηγείται και οργανώνει σεμινάρια επιμόρφωσης για τους εργαζόμενους και τους γονείς σε συνεργασία με τον παιδίατρο.

Παρεμβαίνει θεραπευτικά εκεί όπου υπάρχει ψυχοπαθολογία.

Παιδίατρος

α) Εξετάζει κατά διαστήματα και κατά ελάχιστο όριο κάθε δέκα πέντε (15) μέρες όλα τα παιδιά του Σταθμού και παρακολουθεί την ανάπτυξή τους, σημειώνοντας τις παρατηρήσεις του στην ατομική καρτέλα κάθε παιδιού.

β) Παρακολουθεί συνεργαζόμενος με τον/την Κοινωνική Λειτουργό και τον/την Ψυχολόγο την ψυχοσωματική υγεία και ανάπτυξη των παιδιών.

γ) Εισηγείται για τη δυνατότητα επιστροφής στον Σταθμό παιδιού που απουσίασε με σοβαρή ασθένεια με βάση το ιατρικό πιστοποιητικό που προσκομίζεται από τους γονείς και την προσωπική του εξέταση.

δ) Υποδεικνύει τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την υγιεινή των παιδιών και για την υγειονομική κατάσταση των Σταθμών. Διατηρεί σε κάθε Σταθμό πρόχειρο φαρμακείο και για οποιοδήποτε έκτακτο περιστατικό πρέπει να σπεύδει για την παροχή των υπηρεσιών του.

Άρθρο 21

Το ωράριο των υπαλλήλων του Δημοτικού Βρεφοκομείου καθορίζεται από τις εκάστοτε κείμενες διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών

Άρθρο 22

Υποχρεώσεις-Ειδικοί κανόνες που αφορούν όλο το προσωπικό

Οι ώρες προσέλευσης και αποχώρησης του προσωπικού του Δημοτικού Βρεφοκομείου καθορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και είναι ανάλογες με το ωράριο εργασίας και τις ώρες λειτουργίας του Σταθμού. Οι συνολικές ώρες εργασίας είναι σύμφωνες με τις ισχύουσες διατάξεις.

Απαγορεύεται η απομάκρυνση του προσωπικού κατά τις εργάσιμες ώρες. Εφόσον συντρέχουν ιδιαίτερα σοβαροί προσωπικοί ή υπηρεσιακοί λόγοι, επιτρέπεται ολιγόωρη απομάκρυνση του υπαλλήλου, μετά από ειδική άδεια του Προϊσταμένου ή σε εξαιρετικές επείγουσες περιπτώσεις του υπεύθυνου του Σταθμού.

Το προσωπικό δικαιούται διατροφής από το ίδιο φαγητό που παρασκευάζεται για τα φιλοξενούμενα παιδιά. Η διατροφή αυτή δεν θεωρείται έμμεση μισθολογική παροχή του προσωπικού, αλλά αποβλέπει στην εξυπηρέτηση της ομαλής λειτουργίας του Σταθμού. Κατά συνέπεια, δεν επιτρέπεται η χορήγηση στο προσωπικό, φαγητού σε χρήμα ή σε είδος ή η χωριστή παρασκευή φαγητού για το προσωπικό.

Απαγορεύεται να παραλαμβάνει και να μεταφέρει τροφή ή άλλα αντικείμενα του Ιδρύματος εκτός αυτού.

Στο βοηθητικό προσωπικό όπως και στο προσωπικό κουζίνας χορηγούνται τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία είδη ιματισμού.

Όλο το προσωπικό να φέρεται ευπρεπώς προς όλους τους πολίτες και στους συναδέλφους του.

Σε όλο το προσωπικό δύναται να ανατεθούν πρόσθετα καθήκοντα εκτός των όσων ορίζονται επί του παρόντος, εφόσον αυτά καθίστανται αναγκαία για την άρτια λειτουργία του.

Άρθρο 23

Προϋπολογισμός-Διαχείριση-Έργα-Προμήθειες

Ο προϋπολογισμός εσόδων και εξόδων του παρόντος κανονισμού προσδιορίζει τα έσοδα και καθορίζει τα όρια των εξόδων για κάθε οικονομικό έτος, το οποίο αρχίζει την πρώτη Ιανουαρίου και λήγει την 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους.

Ο προϋπολογισμός ψηφίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Βρεφοκομείου και εγκρίνεται από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων.

Οι διατάξεις που ισχύουν για τους Δήμους σχετικά με τον προϋπολογισμό, τον απολογισμό, την ταμειακή υπηρεσία, τα δάνεια, την περιουσία και την εν γένει διαχείριση εφαρμόζονται και στο Δημοτικό Βρεφοκομείο.

Για τα έργα και τις μελέτες των έργων του παρόντος κανονισμού εφαρμόζονται οι διατάξεις περί έργων και μελετών Οργανισμών Τοπικής αυτοδιοίκησης, οι δε μελέτες και η επίβλεψη έργων εκτελούνται από την Επιτροπή παραλαβής έργων.

Οι προμήθειες του Δημοτικού Βρεφοκομείου του παρόντος κανονισμού εκτελούνται σύμφωνα με τις κάθε φορά ισχύουσες διατάξεις περί προμηθειών.

Κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού στη διάρκεια του οικονομικού έτους το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Βρεφοκομείου Πατρών έχει ιδιαίτερη υποχρέωση να μεριμνά για τη κάλυψη των δαπανών που αποσκοπούν στη βασική εκπλήρωση του σκοπού του και να ενεργεί την εν γένει διαχείριση με πιστή τήρηση των διαδικασιών που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία.

Άρθρο 24

Κάθε θέμα που αναφέρεται στη λειτουργία του Δημοτικού Βρεφοκομείου Πατρών και δεν περιλαμβάνεται στον παρόντα κανονισμό ρυθμίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.

Η παρούσα απόφαση θα αποσταλεί για έλεγχο νομιμότητας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου.

Η Πρόεδρος O Γραμματεύων

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΕΡΟΠΑΝΑΓΙΩΤΗ

- ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ

Τα Μέλη