Οι φίλοι της κινηματογραφικής μουσικής αύριο (Τρίτη) 19 Ιουλίου στις 9.30 το βράδυ στο αίθριο του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου, θα έχουν την τύχη να απολαύσουν «Μουσική για τον κινηματογράφο εμπνευσμένη από την Jazz».

Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας, στην ενότητα για τη συμπλήρωση 30 χρόνων από την ίδρυση του Δημοτικού Ωδείου.

Το αίθριο του παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου θα πλημμυρίσουν μουσικές από έργα διακεκριμένων συνθετών.

Oι εξαιρετικοί σολίστ Iwona Glinka (φλάουτο), Γιάννης Μαυρίδης (βιολί), Ανδρέας Ζαφειρόπουλος (πιάνο) θα παρουσιάσουν έργα διακεκριμένων συνθετών εμπνευσμένα από τον πόθο, το πάθος και τον έρωτα!

Θα ακουστούν έργα των J. Williams, W. Kilar, N. Rota του G. Gershwin ο οποίος πέθανε το 1937 μη γνωρίζοντας ότι η όπερά του Porgy and Bess (η οποία έκανε πρεμιέρα το 1925) θα κέρδιζε αργότερα την αναγνώριση ως ένα από τα πιο σημαντικά αμερικανικά μουσικά έργα του 20ου αιώνα αλλά και την μουσική του σπουδαίου σαξοφωνίστα και πλέον αναγνωρισμένου συνθέτη της Jazz Charlie Parker ο οποίος γεννήθηκε το 1920 και είναι κορυφαία μορφή στην εξέλιξη της μουσικής bebop μαζί με τους L. Armstrong and D.Ellington οι οποίοι έχουν ασκήσει τεράστια επιρροή στους συνθέτες και μουσικούς των επόμενων γενιών.

Στην συναυλία θα παρουσιασθεί και το έργο 7 Jazz and Dance Parodies (αφιερωμένο στην μνήμη του Θανάση Τσιπινάκη) του Μιχαήλ Τραυλού, έργο στο οποίο ο συνθέτης προσπαθεί να σχολιάσει – περιγράψει αντιφατικά συναισθήματα (μίσος- αγάπη) που συνδέουν πάντοτε δύο εραστές.

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α

desire....... passion……. Love

Α΄Μέρος

Victor Young - Stella by starlight ( για φλάουτο και πιάνο)

Harry Revel - There's a lull in my love

Jule Styne - The things we did last summer

Antonio Carlos Jobim - Once I loved

Charlie Parker - Donna Lee

George Gerschwin - Jascha Heifetz (για βιολί και πιάνο)

Suite from "Porgy & Bess"

Bess, You Is My Woman Now

Summertime / A Woman Is a Sometime Thing

It Ain't Necessarily So

Μιχαήλ Τραυλός - 7 Jazz and Dance Parodies (για φλάουτο, βιολί και πιάνο)

Αφιερωμένο στην μνήμη του Θανάση Τσιπινάκη

Prelude - Rondo Sentimental

Junky Jazz

Fuky Jazz

Interlude - Tango Pathetico

Nostalgic Jazz

Mystery Jazz

Postlude-Frenetic persistance

Β΄Μέρος

Wojciech Kilar - Sonatina (για φλάουτο και πιάνο )

Love Theme (from "Dracula")

John Williams - Theme from "Sabrina" ( για βιολί και πιάνο)

Devil's Dance (from "The Witches of Eastwick")

Nino Rota - Τρίο για φλάουτο, βιολί και πιάνο

Allegro ma non tropo

Adante sostenuto

Allegro vivace con spirit

Η Iwona Glinka είναι σολίστ και κορυφαία ερμηνεύτρια της νέας και της πειραματικής μουσικής. Ίδρυσε το Phasma-Music Ensemble το 2016, όπου υπηρετεί σήμερα ως καλλιτεχνικός διευθυντής. Έχει δώσει πολλά ρεσιτάλ με έργα κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου (ανάμεσα σ' αυτά και πρώτες εκτελέσεις έργων Ελλήνων, Πολωνών, Καναδών, Άγγλων και Αμερικανών συνθετών) και έχει συμπράξει ως σολίστ και πρώτο φλάουτο σε ορχήστρες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ρωσία, Ιταλία, Ελβετία, Γερμανία, Πολωνία και Αμερική). Έχει αναπτύξει ένα μεγάλο ενδιαφέρον για τη νέα μουσική, η οποία από το 1994 είχε ως αποτέλεσμα πάνω από εκατό παγκόσμιες πρεμιέρες έργων Αυστραλών, Βέλγων, Ελλήνων, Πολωνών, Γερμανών, Καναδών, Άγγλων και Αμερικανών συνθέτων, περισσότερα από εκατό από αυτών γράφτηκαν ειδικά για εκείνη.

H Iwona Glinka γεννήθηκε στο Kwidzyn της Πολωνίας. Σε ηλικία 18 ετών πήρε δίπλωμα φλάουτου από το Μουσικό Λύκειο του Gdansk με την υψηλότερη διάκριση και παράλληλη ειδίκευση στη διδασκαλία. Συνέχισε στη Μουσική Ακαδημία του Gdansk απ' όπου και αποφοίτησε το 1994 με Master of Music in Performance. Με υποτροφία της Bâoise Holding Scholarship Found παρακολούθησε κατά την περίοδο 1991-94 τα θερινά μαθήματα της Μουσικής Ακαδημίας του Lenk στην Ελβετία με τον Peter Lukas Graf. Το 1992 με υποτροφία του δημάρχου της πόλης του Darmstadt της Γερμανίας, παρακολούθησε το Ferienkurse für Neue Musik, όπου μελέτησε σύγχρονες τεχνικές φλάουτου με τον Pierre-Yves Artaud. Από το 1996 συνεχίζει τις σπουδές της στην Accademia Internationale Superiore di Musica στην Biella της Ιταλίας με τον Peter-Lukas Graf και αργότερα στην École Normale de Paris με τον Pierre-Yves Artaud.

Από το 1995 ζει μόνιμα στην Ελλάδα. Διδάσκει φλάουτο και μουσική δωματίου στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών, καθώς και στο ωδείο Νικόλαος Μάντζαρος στην Αθήνα. Το 2015 παραιτήθηκε από τη θέση της στην Συμφωνική Ορχήστρα Αθηνών και από το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής για να ασχοληθεί πιο ενεργά με την σόλο καριέρα της μετά από 20 χρόνια υπηρεσίας ως πρώτο φλάουτο σε διάφορες ορχήστρες και συγκροτήματα.

Επελέγη ως εκτελέστρια στο Μεγαλύτερο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Φλάουτου στο San Diego των ΗΠΑ (2016), Παγκόσμιο Φεστιβάλ Φλάουτου στο Τορόντο του Καναδά (2015), στο 5ο Φεστιβάλ Φλάουτου της Σλοβενίας(2004), στο 3ο Φεστιβάλ Φλάουτου στο Madison των ΗΠΑ (2006) και τον Αύγουστο του 2007 στο Φεστιβάλ του James Galway στο Weggis της Ελβετίας.

Η Iwona Glinka έχει ηχογραφήσει και εμφανίζεται σε δεκάδες δίσκους των ευρωπαϊκών και των Αμερικανικών εταιριών, όπως BMG, Ίριδα, Magni, Mercury, Phasma Music, PMG και άλλων.

Το 2009 αναγορεύτηκε διδάκτορας ενόργανης μουσικής τέχνης στη Μουσική Ακαδημία της Κρακοβίας με τη διατριβή της πάνω σε θέμα την μουσική για φλάουτο του Brian Ferneyhough και το 2012 αναγορεύτηκε διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών με τη διατριβή της πάνω σε θέμα την σύγχρονη ελληνική μουσική για σόλο φλάουτο.

Η Iwona Glinka είναι Yamaha Artist.

Στο «Projection for Flute Alone» μια πρώτης τάξεως άσκηση στις χρήσεις των "bent", multiphonics, και άλλων διευρυμένων τεχνικών, Παναγιώτης Λιαρόπουλος φάνηκε εξίσου γοητευμένος με το φλάουτο, καθώς υπήρχε παντού, από υψηλή τέχνη στην «πρωτόγονη».... Iwona Glinka έδωσε μια εκπληκτική ερμηνεία.

Ο Richard Buell / Boston Globe / ΗΠΑ / Φεβρουάριο 2002

Η μουσικότητα της και την παντελή έλεγχο στης λεπτές αποχρώσεις αποκάλυψε μια εξελιγμένη μουσικό με υπέροχο στυλ.

Carlo Vincetti Frizzo / Composer / ΗΠΑ / Φθινόπωρο 2002

Ο Ανδρέας Ζαφειρόπουλος ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στην Πάτρα ( με τον Κ. Κυδωνιάτη ) και τις ολοκλήρωσε στο Ωδείο Αθηνών, αποσπώντας ΔΙΠΛΩΜΑ ΠΙΑΝΟΥ και ΔΙΠΛΩΜΑ ΣΥΝΘΕΣΗΣ με ΑΡΙΣΤΑ ΠΑΜΨΗΦΕΙ και Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΑΜΨΗΦΕΙ. Κατόπιν τελειοποίησε τις σπουδές του στο εξωτερικό ( με τους Θ. Αντωνίου, Ν. Butterworth κ.α. ), έχοντας αποσπάσει υποτροφία από την Ακαδημία Αθηνών, ενώ παράλληλα αποφοίτησε από το τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών ( όπου είχε εισαχθεί πρώτος στην κατάταξη των υποψηφίων -1992-). Ως πιανίστας και ως συνθέτης έχει εμφανιστεί σε όλα τα εγχώρια φεστιβάλ ( Αθήνα, Πάτρα, Σύμη, Πάτμος, Σάμος, Κρήτη, Θεσ/νίκη, Ιόνια νησιά, Κυκλάδες κ.α. ) και σε αίθουσες συναυλιών ( ΜΜΑ, ΕΛΣ, Ghoete, Παρνασσός, HAU, κ.α. ) καθώς και στο εξωτερικό ( Μ. Βρετανία, Πορτογαλία, Γερμανία, Τσεχοσλοβακία, Κύπρος, Ισραήλ, Ιταλία, Ολλανδία κ.α. ) αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές τόσο για την πιανιστική του δεινότητα όσο και για την συνθετική του αρτιότητα.

Έχει αποσπάσει πρώτα βραβεία ( Γερμανία-1997, ΜΜΑ-2000, Ιταλία-2002 ) σε διεθνείς διαγωνισμούς, ηχογραφήσει πολλές σειρές με έργα Ελλήνων Συνθετών ( Αντωνίου Συκιάς, Κυδωνιάτης, Παπασταύρου, Μητρόπουλος, κ.α.), καταλογογραφήσει σειρά έργων Ελλήνων Συνθετών του μεσοπολέμου, και δημοσιεύσει άρθρα που αφορούν στην μουσική κίνηση και ζωή στην μεσοπολεμική Ελλάδα μέσα από κριτικές και αποκόμματα εφημερίδων της εποχής. Έχει συνεργαστεί με όλες τις ελληνικές ορχήστρες και με τους περισσότερους σύγχρονους Έλληνες συνθέτες παρουσιάζοντας έργα τους ( πολλά από αυτά σε πρώτη εκτέλεση ) και του έχουν ανατεθεί παραγγελίες για σύνθεση έργων τόσο από φορείς στην Ελλάδα ( ΜΜΑ κ.α. ), όσο και στο εξωτερικό ( Μ. Βρετανία κ.α. ). Για περισσότερα από 15 χρόνια ασχολείται με την μουσική για το θέατρο, έχοντας συμμετοχή σε περίπου 30 και πλέον παραγωγές, κυρίως ως συνθέτης, αλλά και ως πιανίστας και ως ενορχηστρωτής, συνεργαζόμενος με κορυφαίους ηθοποιούς και σκηνοθέτες πάνω σε έργα του ελληνικού,αλλά και ξένου δραματολογίου αλλά και κάνοντας αφιερώματα στην θεατρική ως επί τω πλείστων πλευρά των Αττίκ, Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Γκάτσου, LLoyd-Weber, Bernstain, Foss, K. Weil, και άλλων. Επί σειρά ετών είναι καθηγητής στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών, και σταθερός συνεργάτης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών σε παραγωγές που αφορούν την σύγχρονη μουσική δημιουργία πχ. Stravinsky, Ives, Shoenberg, Andail, Bartok, Nono, Dallapicola, Berg, Webern, Tippet, Gubaidulina, Henze, κ.α.( κυρίως ως βασικό μέλος του Ελληνικού Συγκροτήματος Σύγχρονης Μουσικής - διευθ. Θ. Αντωνίου ).

Γιάννης Μαυρίδης

Γεννήθηκε το 1957 στην πόλη Αλματί του Καζαχστάν από οικογένεια μουσικών ελληνικής καταγωγής. Η ενασχόλησή του με το βιολί άρχισε σε ηλικία πέντε ετών υπό την καθοδήγηση του πατέρα του. Φοίτησε στο Ειδικό Κρατικό Μουσικό Σχολείο και ακολούθως στο State Conservatoire του Καζαχστάν υπό τον καθηγητή Prof. V.Hess. Έπειτα από διαγωνισμό απέκτησε το δικαίωμα να συνεχίσει τις σπουδές του στο Moscow State Conservatoire "Tchaikovsky". Καθηγητής του υπήρξε ο μέγας δάσκαλος του βιολιού Prof. Boris Belenky.

Μετά το τέλος των μεταπτυχιακών σπουδών του στο "Tchaikovsky" Conservatoire έγινε ο εξάρχων της Κρατικής Συμφωνικής Ορχήστρας του Καζαχστάν και παρέμεινε από το 1983 και για έξη χρόνια σ'αυτή τη θέση. Το 1989 δημιούργησε κουαρτέτο εγχόρδων, στο οποίο έπαιζε το πρώτο βιολί. Μετά από ένα χρόνο αυτό το κουαρτέτο ανακηρύχθηκε σε Κρατικό Κουαρτέτο Εγχόρδων του Καζαχστάν. Εμφανίστηκαν σε πολλές πόλεις της πρώην ΕΣΣΔ και στο εξωτερικό – Γερμανία, Ιταλία, Βουλγαρία, Τουρκία.

Ως σολίστ ο Γιάννης Μαυρίδης έχει συμπράξει με πολλές ορχήστρες της πρώην ΕΣΣΔ: την Κρατική Συμφωνική ορχήστρα του Γόρκι (τώρα Νίζνι Νόβγκοροντ) υπό την διεύθυνση του Israel Gousman, την Κρατική ορχήστρα του Καζαχστάν, την Κρατική ορχήστρα της Αμπχαζίας και άλλες. Το 1990 κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Τεχνών των Ελλήνων της Σοβιετικής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στη Μόσχα, εμφανίστηκε με την Κρατική ορχήστρα Κινηματογραφίας της Μόσχας υπό τη διεύθυνση του Ελληνικής καταγωγής μεγάλου Μαέστρου Οδυσσέα Δημητριάδη

Έκανε πολλές ηχογραφήσεις για το Σοβιετικό Ραδιόφωνο και την Τηλεόραση και έχει ηχογραφήσει δύο δίσκους LP: το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα της Καζακστανής συνθέτριας S.Kibirova (με την Κρατική ορχήστρα του Καζαχστάν) και το Κουαρτέτο αρ.3 του V.Novikov (με το Κρατικό Κουαρτέτο του Καζαχστάν). Από το 1991 ζει στην Ελλάδα στην πόλη της Πάτρας και είναι εξάρχων της «Ορχήστρας Πατρών» και υπεύθυνος τμήματος εγχόρδων του Δημοτικού Ωδείου Πατρών.

Έχει εμφανιστεί ως σολίστ με την Κρατική ορχήστρα Αθηνών (με τους Μαέστρους Α.Πυλαρινό και Λ.Καρυτινό), με την «Καμεράτα» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών υπό την διεύθυνση του Μαέστρου Α.Μυράτ (πρώτη εκτέλεση του έργου του Κ. Σφέτσα «Η Μουσική του μεσονυχτίου» και με το έργο του Θ.Αντωνίου «Cadenza for Leonidas»), με την Φιλαρμονική του Ιασίου (Ρουμανία) υπό την Διεύθυνση του Μαέστρου A.Lascae. Στην Ελλάδα έχει ηχογραφήσει δύο CD: «Τέσσερις Εποχές» του Α.Βιβάλντι (με την Ορχήστρα Πατρών) και «Έργα για βιολί και κιθάρα» (με τον Δ.Δημακόπουλο).

Έχει συνεργαστεί ως σολίστ επίσης με τους Μαέστρους: S.Sondeckis, A.Stajic, E.Townell, A.Bouribayev, G.Mais, V.Schmidt-Gertenbach, R.Salavatov, R.Canetti, Γ. Πέτρου, και έχει δώσει πολλά ρεσιτάλ βιολιού και μουσικής δωματίου.

Τελευταία χρόνια ασχολείται με διδασκαλία, διευθύνει την Ορχήστρα Δωματίου Δημοτικού Ωδείου Πατρών, συνεχίζει τις σόλο εμφανίσεις, και συνεργάζεται με την Καμεράτα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με όργανα εποχής υπό την διεύθυνση του Γ. Πέτρου.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.