Η αναστολή λειτουργίας των σχολικών δομών και των δομών ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ που παρέχουν υπηρεσίες ανοικτής φροντίδας σε άτομα με αναπηρία,όπως έγινε σαφές στην καραντίνα του Μαρτίου έχει επιπτώσεις στην ψυχοσυναισθηματική υγεία των ατόμων με νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο DOWN, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και σημαντική επιβάρυνση στους γονείς και κηδεμόνες τους που αναπόφευκτα σήκωσαν το βαρύτερο φορτίο της διαχείρισης αυτής της κατάστασης

Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Σε όλες τις σύγχρονες κοινωνίες, η εκπαίδευση αποτελεί δικαίωμα όλων των ανθρώπων, η ειδική αγωγή αναφέρεται σ’ ένα μεγάλο φάσμα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και όχι σε συγκεκριμένες αναπηρίες( Νόμο 3699/2008 « Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ))

Χρέος της πολιτείας είναι να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει συνεχώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΗΣ “ΚΟΚΚΙΝΕΣ” ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΛΗΦΘΕΙ ΟΜΩΣ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ;

Τα Ειδικά Σχολεία παρουσιάζουν πολλαπλάσιο αριθμό κρουσμάτων και αντίστοιχο ποσοστό αναστολής λειτουργίας σε σύγκριση με τα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης,δείχνει να έχουν αφεθεί στο έλεος της πανδημίας, χωρίς τη λήψη πραγματικών προστατευτικών και προληπτικών μέτρων

ΑΜΕΣΑ ΛΗΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ,

Οι μαθητές ειδικής αγωγής ενδέχεται να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να προσβληθούν από το COVID-19 επειδή αντιμετωπίζουν :

Εμπόδια στην εφαρμογή της υγιεινής των χεριών.

Δυσκολία στην εφαρμογή κοινωνικής απόστασης.

Συχνά υπάρχειανάγκη να αγγίζουνπράγματα για να λάβουν πληροφορίες από το περιβάλλον ή για φυσική υποστήριξη (π.χ. βακτηρίες) συχνά αδυνατούν να φορούν μάσκα μόνοι τους ήνα πλένουν τα χέρια τους με ασφαλή σε συχνότητα και διάρκειατρόπο.

Ηαπολύμανσητων χεριών εναλλακτικά μεαντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη πρέπεινα χρησιμοποιείται υπό την εποπτεία- βοήθειατου εκάστοτε δάσκαλου –καθηγητή -θεραπευτή καθώς συνιστάται καλό τρίψιμο των χεριών μέχρι το αντισηπτικό να στεγνώσει

Οι δάσκαλοι –καθηγητές θεραπευτές δεν είναι δυνατό να δουλέψουν απόαπόσταση. Υπάρχουν εμπόδια στην πρόσβαση σε πληροφορίες για τη δημόσια υγεία.

Συνεπάγεται ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα από τουςεργαζόμενοι στη μείωση του κινδύνου έκθεσης του COVID-19 στους μαθητές ειδικής αγωγής

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΑΝ ΦΟΡΕΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΕΙΤΟΣΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΚΡΙΣΙΜΗΣΠΕΡΙΟΔΟΥ

Έλεγχος για COVID-19(RAPID test –PCR) απάντηση ερωτηματολογίου που θα υπάρχει και θα συμπληρώνεται πριν την είσοδο στο σχολείο

–δυνατότητα απογευματινού ωραρίου -Βάρδιες

Χρήση θερμομέτρων εξ αποστάσεως που πρέπει να υπάρχουν με ευθύνη του έκαστου προϊστάμενου- διευθυντή ένα στην είσοδο ένα σε κάθε τμήμα

Μπουκάλι με το αλκοολούχο διάλυμα(με αντλία έγχυσης και βάση) πρέπει να βρίσκεται στην είσοδο κάθε τμήματος

Επισημαίνεταιο συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων κυρίως στα μεσοδιαστήματα από μάθημα σε μάθημα

Διαχωρισμός των μαθητών σε ομάδες ολιγομελή τμήματα με σταθερούς εκπαιδευτές

Επάρκεια σε γάντια μάσκες όπως και μάσκα-προσωπίδα προστασίας διάφανη, προστατευτικά διαφανή γυαλιά

ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ

Καθημερινά χρειάζεται συχνός καθαρισμός των λείωνεπιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (π.χ. πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κ.λπ.) με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, ήδιάλυμα οικιακής χλωρίνης 10% (1 μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε 10 μέρη νερό) ή αλκοολούχο αντισηπτικό

Καθαρισμός με αντισηπτικό πριν και μετά τη χρήση κοινών μέσων διδασκαλίας.Επιμελής και συχνός καθαρισμός των αντικειμένων κοινής χρήσης (π.χ. βοηθημάτων, πληκτρολόγιο και ποντίκι των ηλεκτρονικών υπολογιστών ακουστικών τηλεφώνου κ.α.).

Τονίζεται ότι, το προσωπικό όταν καθαρίζει θα πρέπει να φοράει γάντια και στολή εργασίας..Οι οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης απευθύνονται σε όλο το προσωπικό, αλλά ιδιαίτερα στο βοηθητικό προσωπικό (π.χ. καθαρίστριες). Το προσωπικό καθαριότητας θα πρέπει να εξασφαλίζει την τήρηση των κανόνων υγιεινής

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΝΙΜΟΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ

Προσωρινά δυνατότητα μετακίνησης από κλειστές δομές

Χρήση κατ οίκον εκπαίδευσης για τα πιο ευάλωτα παιδιά

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΝΙΜΟΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Προσωρινά δυνατότητα μετακίνησης άλλων εκπαιδευτών θεραπευτών από κλειστές δομές

Τηλεργασία για τις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών και παιδιών μα εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες χρησιμοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία που να ενσωματώνει τις σύγχρονες κατακτήσεις της Παιδαγωγικής. Ρύθμιση απουσιών

Ο ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΤΑΙΡΕΟΠΟΙΗΘΗΚΕ, ΟΜΩΣ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΠΑΓΩΣΕΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.

Διασφάλιση Προτεραιότητα στον προαιρετικό εμβολιασμό για την εξασφάλιση της προστασίας των εκπαιδευτικών Προτεραιότητα στον προαιρετικό εμβολιασμό πρέπει να έχουν οι ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών και έπειτα να ακολουθήσει η υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα..

Των προσωπικών βοηθών / παροχών φροντίδας με τον ίδιο τρόπο με τους άλλους επαγγελματίες υγείας που ασχολούνται με το COVID-19 (φροντιστές λόγο- έργο -φυσιοθεραπευτές )

Του βοηθητικού προσωπικού (σχολικές καθαρίστριες )

Σήμερα με τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα δεν υπάρχει περιθώριο ολιγωρίας. Πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα δεν μπορεί οι μαθητές οι γονείς και οι δάσκαλοι ειδικής αγωγής να είναι τα θύματα μιας ανάλγητης πολιτικής της δημόσιας παιδείας και της δημοσίας υγείας.