Υποέργο 4: Δράσεις Έξυπνης Πόλης για την Οικονομική Ανάπτυξη και Οριζόντιες Δράσεις

ΠΡΑΞΗ:

«ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ -Υποέργο 1 - Ελληνικές έξυπνες πόλεις: Επενδύσεις σε υποδομές και συστήματα SSC για ένα βιώσιμο & πράσινο αστικό μέλλον»

ΔΡΑΣΗ:

Υποέργο 4: Δράσεις Έξυπνης Πόλης για την Οικονομική Ανάπτυξη και Οριζόντιες Δράσεις

Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0

Ευρωπαϊκή Ένωση – Next Generation EU

711.540,32 € πλέον ΦΠΑ 24%

Δήμος Πατρέων

Η δράση «Έξυπνες πόλεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».

Το εν λόγω Υποέργο 4 περιλαμβάνει τα εξής πέντε (5) Τμήματα: 

 

  • Τμήμα 1: Δράσεις Έξυπνης Πόλης για την Οικονομική Ανάπτυξη (Ποσό προϋπολογισμού: 169.604,84 € πλέον ΦΠΑ 24%)
  • Τμήμα 2: Κέντρο Διαλειτουργικότητας Δήμου Πατρέων (Ποσό προϋπολογισμού: 330.645,16 € πλέον ΦΠΑ 24%)
  • Τμήμα 3: Πλατφόρμα Ανοικτών Δεδομένων (Ποσό προϋπολογισμού: 120.967,74 € πλέον ΦΠΑ 24%)
  • Τμήμα 4: Ηλεκτρονική Υπηρεσία Ενημέρωσης Πολιτών για τις Δημόσιες Συμβάσεις (Ποσό προϋπολογισμού: 36.290,32 € πλέον ΦΠΑ 24%)
  • Τμήμα 5: Ηλεκτρονική Υπηρεσία Ενημέρωσης Πολιτών για την Διαχείριση Κοιμητηρίων (Ποσό προϋπολογισμού: 54.032,26 € πλέον ΦΠΑ 24%)

Τμήμα 1: Δράσεις Έξυπνης Πόλης για την Οικονομική Ανάπτυξη  

Αφορά στη δημιουργία πλατφόρμας έξυπνου οδηγού πόλης, ευαισθητοποίησης και βιωματικής επιμόρφωσης. Συμπληρώνει την υπάρχουσα ψηφιακή υποδομή του Δήμου Πατρέων και έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη έξυπνου οδηγού πόλης, ο οποίος περιλαμβάνει web και mobile εφαρμογή με πλοήγηση σε χάρτη για τα σημεία ενδιαφέροντος του δημότη και του επισκέπτη, υπηρεσία Chatbot και υπηρεσία ευαισθητοποίησης και δημιουργίας επιμορφωτικών εμπειριών μέσω διαδραστικών βιωματικών παιχνιδιών.

Τμήμα 2: Κέντρο Διαλειτουργικότητας Δήμου Πατρέων

Tο Κέντρο Διαλειτουργικότητας θα είναι υπεύθυνο για την ενοποίηση των «έξυπνων» συστημάτων (υποδομών και υπηρεσιών) της πόλης σε ένα σημείο. Η εποπτεία και η ενοποιημένη διαχείριση των υφιστάμενων λειτουργιών (βάσεων δεδομένων και συστημάτων) των Δ/νσεων του Δήμου Πατρέων και των μελλοντικών έξυπνων εφαρμογών σε μια διεπαφή, για συσχέτιση των δεδομένων και εξαγωγή τάσεων και προτύπων, θα συνεισφέρει στην τυποποίηση, την τεκμηρίωση διαδικασιών, κατηγοριοποίηση αναγκών και στην εξαγωγή βέλτιστων αποφάσεων για παροχή υπηρεσιών προς όφελος του δημότη. Θα αποτελεί κέντρο τεχνολογικής αιχμής, ενοποίησης, συλλογής, επεξεργασίας και ανάλυσης δεδομένων, με εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο θα παρέχει παράλληλα στις Δ/νσεις υπηρεσίες οπτικοποίησης των αποτελεσμάτων και ανάλυσης εξυπηρετώντας το υπάρχον σύστημα εξαγωγής αποφάσεων σε επίπεδο Δήμου και πόλης.

Τμήμα 3: Πλατφόρμα Ανοικτών Δεδομένων

Με στόχο την «ανοικτότητα», θα υλοποιηθεί Πλατφόρμα Ανοικτών Δεδομένων για την πόλη της Πάτρας. Η Πλατφόρμα θα διαθέτει δυνατότητες διαλειτουργικότητας με τρίτα συστήματα για την αυτόματη δημοσιοποίηση συνόλων δεδομένων από και προς αυτά. Θα παρέχει τις λειτουργίες για συγκομιδή συνόλων δεδομένων από διαφορετικές πηγές δεδομένων με διαφορετικά πρότυπα και API καθώς και διάθεση των αναρτημένων συνόλων σε μορφή που επιτρέπει σε τρίτα συστήματα να αποκτήσουν πρόσβαση. Η Πλατφόρμα θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά: (α) Πρόσβαση (ένα αναγνώσιμο από μηχανή API και έναν ιστότοπο αναγνώσιμο από τον άνθρωπο), (β) Αναζήτηση, (γ) Γεωχωρικά Δεδομένα (δ) Συγκομιδή Δεδομένων (ε) Οπτικοποίηση Δεδομένων και (στ) Ποιοτικό Έλεγχο.

Τμήμα 4: Ηλεκτρονική Υπηρεσία Ενημέρωσης Πολιτών για τις Δημόσιες Συμβάσεις

Η ηλεκτρονική υπηρεσία αφορά στην ενημέρωση των πολιτών με γεωχωρική πληροφορία για την εξέλιξη των δημοσίων συμβάσεων. Ο Δήμος Πατρέων στο πλαίσιο του εμπλουτισμού των παρεχόμενων υπηρεσιών του προς τον πολίτη, θα προσφέρει τη δυνατότητα στους πολίτες να ενημερώνονται για την πραγματική εξέλιξη των δημόσιων συμβάσεων  δηλαδή των έργων, προμηθειών, υπηρεσιών και μελετών που υλοποιούνται στα διοικητικά του όρια. Συγκεκριμένα μέσω του Γεωγραφικού Συστήματος Πληροφοριών θα απεικονίζονται οι δημόσιες συμβάσεις που υλοποιεί ο Δήμος και πληροφορίες όπως ενδεικτικά, αν βρίσκεται σε στάδιο δημοπράτησης (σε ποιο στάδιο) ή είναι σε εξέλιξη, η προβλεπόμενη διάρκεια του, η εξέλιξη υλοποίησης του, ο υπολειπόμενος χρόνος μέχρι τη λήξη της σύμβασης, ο ανάδοχος, ο προϋπολογισμός της σύμβασης, κ.α.

Τμήμα 5: Ηλεκτρονική Υπηρεσία Ενημέρωσης Πολιτών για την Διαχείριση Κοιμητηρίων

Με την παρούσα δράση ο Δήμος Πατρέων στο πλαίσιο του εμπλουτισμού των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών του προς τον δημότη, θα προμηθευτεί ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης κοιμητηρίων, μέσω του οποίου θα γίνει γεωγραφική αποτύπωση των μνημάτων σε Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στους δημότες με πληροφορίες μεταδεδομένων για κάθε μνήμα, μέσω εξουσιοδοτημένης πρόσβασης στις σχετικές πληροφορίες

 

  • Βασικός στόχος της πλατφόρμας έξυπνου οδηγού πόλης, είναι η ολοκληρωμένη προβολή σημείων ενδιαφέροντος του τόπου, η παροχή χρήσιμων πληροφοριών για σημεία ενδιαφέροντος και φορείς της πόλης σε επισκέπτες και δημότες και η προώθηση της περιοχής και του πολιτισμού της πόλης βάσει βιωματικών εμπειριών μέσω διαδραστικών επιμορφωτικών παιχνιδιών.
  • Επίσης η πλατφόρμα έξυπνου οδηγού πόλης έχει ευρύτερο στόχο την καλύτερη γνωριμία με την πόλη της Πάτρας, την ιστορία της και τα σημεία ενδιαφέροντος της αλλά και την ευαισθητοποίηση σε θέματα ενδιαφέροντος της πόλης, όπως έξυπνης κινητικότητας & προστασία περιβάλλοντος.
  • Γενικός στόχος του Κέντρου Διαλειτουργικότητας είναι η παροχή μιας κεντρικής σύγχρονης διαχείρισης πληροφοριών υψηλού επιπέδου σε πραγματικό χρόνο που θα αναπτύσσει και θα διαχειρίζεται τεχνικές συλλογής, επεξεργασίας και ανάλυσης ομοιογενών και ανομοιογενών, δομημένων και αδόμητων δεδομένων από διαφορετικές πηγές και διαφορετικά συστήματα.
  • Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας θα αξιοποιεί τα δεδομένα των συστημάτων του Δήμου τόσο σε επίπεδο εσωτερικής διαχείρισης όσο και σε επίπεδο αιτημάτων και υπηρεσιών από και προς την πόλη, παρέχοντας παράλληλα έγκαιρη ενημέρωση δυσλειτουργιών, για άμεσες παρεμβάσεις.
  • Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας θα αναλύει, ομαδοποιεί, εξαγάγει και θα αποστέλλει με τεχνικές οπτικοποίησης τα αποτελέσματα στους αρμοδίους παράγοντες (επίπεδο ηγεσίας για λήψη αποφάσεων), αξιοποιώντας τα στατιστικά και τα μοντέλα προβλέψεων για εύκολη παρουσίαση της γνώσης, γρήγορες εξατομικευμένες παρεμβάσεις, βελτιστοποιημένες υπηρεσίες προς πολίτες και αποτελεσματικότερους  προϋπολογισμούς.
  • Η λειτουργία της Πλατφόρμας Ανοιχτών Δεδομένων, μέσω της ανάπτυξης μίας κεντρικής υποδομής διάθεσης ανοικτών  δεδομένων, στοχεύει στην προώθηση μιας κουλτούρας καινοτομίας, πολιτικών/διαδικασιών και ικανοτήτων για τη διάθεση ανοικτών δεδομένων και την αποδοτική διαχείριση τους.
  • Η λειτουργία της Πλατφόρμας Ανοιχτών Δεδομένων θα βασίζεται σε μια καθορισμένη στρατηγική διάθεσης ανοικτών δεδομένων, η οποία θα οριστεί μέσω ανάλυσης καλών πρακτικών και αντίστοιχων διαδικασιών από φορείς και οργανισμούς χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα περιλαμβάνει πολιτικές, ρόλους και διαδικασίες ανάρτησης και διαχείρισης των ανοιχτών συνόλων δεδομένων. Επίσης θα έχει σαν συνέπεια, την ενίσχυση της διαφάνειας, διαχείρισης και διοίκησης.
  • Η ηλεκτρονική υπηρεσία ενημέρωσης πολιτών για τις δημόσιες συμβάσεις  στοχεύει σε: (α) άμεση ενημέρωση του πολίτη για το παραγόμενο έργο του Δήμου (β) διαφάνεια στις διαδικασίες (γ) κεντρική παρακολούθηση της πορείας των συμβάσεων από όλους τους χρήστες σύμφωνα με τα δικαιώματα τους (δ) διευκόλυνση των στελεχών του Δήμου στα βήματα του Ν.4412/16 (ε) αποφυγή λαθών και περιπτώσεων ακυρότητας διαδικασιών (στ) προτυποποίηση εγγράφων, εύκολη δημιουργία τους και αυτόματη ανάρτηση τους σε ΚΗΜΔΗΣ, ΔΙΑΥΓΕΙΑ (ζ) άμεση διάθεση στοιχείων σε ελεγκτικούς μηχανισμούς (Γ.Λ.Κ., Ελεγκτικό Συνέδριο κλπ.) (η) εργαλείο διοίκησης για άμεση και εύκολη πληροφορία (θ) αύξηση παραγωγικότητας μέσω μείωσης της γραφειοκρατίας (ι) απλοποίηση στη σύνταξη του προϋπολογισμού (ια) δικλείδα ασφαλείας για τις διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου.
  • Η ηλεκτρονική υπηρεσία ενημέρωσης πολιτών για την διαχείριση κοιμητηρίων θα αποτελέσει ένα πλήρες Γεωγραφικό Πληροφοριακό Σύστημα μηχανογράφησης και λειτουργικής διαχείρισης κοιμητηρίων σε web περιβάλλον με πλήρη διαχειριστικά εργαλεία για την λειτουργική, οικονομική και διοικητική μηχανογράφηση τους. Θα δώσει μια πλήρη γεωγραφική απεικόνιση των τάφων των κοιμητηρίων μέσω χάρτη, έτσι ώστε να επιτρέπει την άμεση επισκόπηση για τους χρήστες και για τη διοίκηση του Δήμου. Ο συνδυασμός της χωρικής πληροφορίας (ψηφιακός χάρτης) με περιγραφική πληροφορία (βάση δεδομένων) επιτρέπει την άμεση εμφάνιση σε λίστα και σε θεματικό χάρτη των αναζητούμενων πληροφοριών (ανά κατηγορία).

Η Δράση έχει τα εξής ποσοτικά αποτελέσματα:

  • 40 QRs Πινακίδες
  • 1 Διαχειριστικό Εργαλείο Υπηρεσίας Ευαισθητοποίησης και Δημιουργίας Διαδραστικών Επιμορφωτικών Εμπειριών
  • 1 web Εφαρμογή Οδηγού Πόλης και Ευαισθητοποίησης
  • 1 mobile Εφαρμογή Οδηγού Πόλης και Ευαισθητοποίησης
  • 1 Διεπαφή Chatbot
  • 1 σύνολο Η/Μ εξοπλισμού στο Κέντρο Διαλειτουργικότητας (δομημένο δίκτυο ισχυρών και ασθενών ρευμάτων, σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού, σύστημα πυρανίχνευσης, συστήματα αδιάλειπτης λειτουργίας, σύστημα επιτήρησης και καταγραφής του χώρου, σύστημα ελεγχόμενης πρόσβασης, συστήματα απεικόνισης δεδομένων, σύστημα επικοινωνιών, εξυπηρετητές, καμπίνες rack, οθόνες, κ.α.)
  • 1 Πλατφόρμα λογισμικού του Κέντρου Διαλειτουργικότητας  τεχνολογίας Web και σε περιβάλλον Cloud
  • 1 Υπηρεσία ανάπτυξης διεπαφών του Κέντρου Διαλειτουργικότητας υποδοχής μέσω API εφαρμογών του Δήμου
  • 1 Υπηρεσία ανάπτυξης διεπαφών του Κέντρου Διαλειτουργικότητας υποδοχής μέσω API των δεδομένων των IoT συσκευών
  • 1 Σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης του Κέντρου Διαλειτουργικότητας
  • 1 Σύστημα παραγωγής αναφορών του Κέντρου Διαλειτουργικότητας
  • 1 Πλατφόρμα Ανοικτών Δεδομένων με διεπαφή χρήστη, σύστημα διαχείρισης χρηστών, σύστημα πρόσβασης, κατάλογο δεδομένων, σύστημα ελέγχου συμμόρφωσης με πρότυπα συνόλων δεδομένων σύστημα διαχείρισης περιεχομένου, σύστημα παραγωγής αναφορών κ.α.
  • 1 Λογισμικό ηλεκτρονικής διαχείρισης δημοσίων συμβάσεων (10 ταυτόχρονες άδειες χρήσης)
  • 1 Λογισμικό Διαχείρισης Κοιμητηρίων με αποτύπωση Γεωγραφικών Δεδομένων

 

    Για να μεταβείτε στον παρακάτω ιστότοπο πατήστε εδώ: https://greece20.gov.gr/

 

Greece 2.0_NextGeneration_gr_1