ΚΩΣΤΑΣ ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ

Πραγματοποιήθηκε χθες, με την παρουσία του Πρωθυπουργού, Κ. Μητσοτάκη, η εκδήλωση για την έναρξη των εργασιών του «πολύπαθου» αυτοκινητόδρομου της Πατρών – Πύργου.

Το συγκεκριμένο έργο, που με ευθύνη όλων των Κυβερνήσεων καθυστέρησε για δεκαετίες, έχει προκαλέσει μεγάλες ανθρώπινες απώλειες και δικαιολογημένα ο δρόμος αυτός έχει χαρακτηριστεί «καρμανιόλα». Εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές έγιναν θυσία στο βωμό του ανταγωνισμού και των κερδών των μεγαλοεργολάβων, καθώς και των κριτηρίων «επιλεξιμότητας» έργων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Δήμος Πατρέων, άλλοι Δήμοι της περιοχής, δεκάδες φορείς και ο λαός της Αχαΐας και της Ηλείας, με πολύμορφες κινητοποιήσεις, απαιτούσαν την άμεση κατασκευή νέου σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, χωρίς διόδια, με δωρεάν διέλευση για όλους και νότια χάραξη από Μιντιλόγλι μέχρι και Κάτω Αχαΐα, ώστε να μην καταστραφούν οι οικισμοί και τα χωριά και να μην υποβαθμιστεί η ζωή των κατοίκων.

Η λειτουργία σταθμών διοδίων με υψηλά διόδια, η ιδιωτικοοικονομική λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου, θα κάνουν απαγορευτική τη χρήση του για τους χιλιάδες εργαζόμενους, το λαό και τους επισκέπτες της περιοχής. Η αρνητική πείρα από την Αττική και την Εγνατία Οδό καταδεικνύει πως ο λαός μας δεν μπορεί να εφησυχάσει, καθώς μόνο εγγυητές της ασφάλειάς του δεν είναι οι επιχειρηματίες που διαχειρίζονται τις κρίσιμες οδικές αρτηρίες της χώρας και εισπράττουν τα πανάκριβα διόδια.

Οι πανηγυρικοί τόνοι της Κυβέρνησης για την έναρξη των εργασιών αποτελούν πρόκληση για το λαό της περιοχής, ο οποίος στενάζει απ’ τη φτώχεια. Σε μία περίοδο μάλιστα που η κατάσταση χειροτερεύει, που η ακρίβεια καλπάζει, εξαιτίας και του πολέμου στην Ουκρανία, στον οποίο η Κυβέρνηση έχει εμπλέξει τη χώρα.

Το πανηγυρικό κλίμα αποτελεί πρόκληση για τους κατοίκους των δύο νομών, που αντιμετωπίζουν μια σειρά σοβαρά ζητήματα, όπως το ζήτημα της υπογειοποίησης του τρένου. Μετά από πολλούς αγώνες η Κυβέρνηση αποδέχτηκε την υπογειοποίηση 5,1 χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής, αλλά παραμένει άλυτο το ζήτημα του τμήματος Ρίο – Κανελλοπούλου, μήκους 3 χιλιομέτρων. Δηλώνουμε ακόμα μία φορά, ότι η Δημοτική Αρχή και οι κάτοικοι δε θα αποδεχτούν να διχοτομηθεί ένα τόσο μεγάλο τμήμα οικιστικού ιστού.

Το αίτημα της Δημοτικής Αρχής και του πατραϊκού λαού για την παραχώρηση της έκτασης του πρώην σκουπιδότοπου στο Ριγανόκαμπο, δεν έχει ικανοποιηθεί. Πρόκειται για ζωτικό χώρο, για να ικανοποιηθούν οι οξυμένες ανάγκες των κατοίκων σε ελεύθερους κοινόχρηστους χώρους και σε πράσινο. Εδώ και χρόνια, ο Δήμος της Πάτρας απευθύνεται σε όλες τις Κυβερνήσεις, χωρίς ανταπόκριση. Η ΕΤΑΔ, η διάδοχος του ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παρέδωσε με το τρίτο μνημόνιο το Ριγανόκαμπο, μαζί με την υπόλοιπη δημόσια περιουσία, «εμπαίζει» το Δήμο μας. Με ευθύνη της Κυβέρνησης, πρέπει άμεσα να δοθεί λύση και να παραχωρηθεί η έκταση, για την ικανοποίηση των αναγκών του πατραϊκού λαού στην αναψυχή, την άθληση και τον αθλητισμό.

Αποτελεί κοροϊδία, σε μία περιοχή που δέχτηκε σοβαρό χτύπημα από τις φυσικές καταστροφές, όλο το προηγούμενο διάστημα η Κυβέρνηση να μην έχει πάρει κανένα μέτρο στήριξης των πληγέντων. Να μην έχει προχωρήσει ο απαραίτητος σχεδιασμός για την προστασία των κατοίκων από τις φωτιές, τις πλημμύρες και τους σεισμούς. Οι πληγέντες της περιοχής του Σουλίου Αχαΐας δεν έχουν πάρει ευρώ από τις αποζημιώσεις που δικαιούνται, ενώ και οι πυρόπληκτοι της Ηλείας, που τάχα η Κυβέρνηση θα στεκόταν δίπλα τους, στην καλύτερη περίπτωση έχουν λάβει «ψίχουλα».

Ο λαός της περιοχής χρειάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης σύγχρονων, ασφαλών και δωρεάν υποδομών, προστασία από τις φυσικές καταστροφές, έργα που θα έχουν στο επίκεντρο τις λαϊκές ανάγκες. Ο αγώνας του λαού πρέπει να συνεχιστεί και να κλιμακωθεί, για να κερδίσει τη ζωή που του αξίζει.