Η Πάτρα, ο τρίτος Δήμος της χώρας, είναι μια πόλη χωρίς τραμ, χωρίς επιδοτούμενες συγκοινωνίες ενώ υποχρεωνόμαστε να επιδοτούμε, μέσω της φορολογίας των δημοτών, τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Η πολιτική της Δημοτικής Αρχής ήταν και είναι η προώθηση των αστικών μετακινήσεων με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για το λόγο αυτό διεκδικήσαμε και την επιδότηση των Αστικών Συγκοινωνιών αλλά και την πλήρη λειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Μάλιστα για το κρίσιμο αυτό έργο η Δημοτική Αρχή δεν περιορίστηκε μόνο στο να υποβάλλει αιτήματα στον ΟΣΕ, στην ΕΡΓΟΣΕ, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Με τα λιγοστά οικονομικά που διαθέτει ο Δήμος προχώρησε στην κατασκευή αποβάθρων στην βόρεια πλευρά ώστε ο προαστιακός να λειτουργήσει σήμερα, διακινώντας, καθημερινά 8.000 και πλέον επιβάτες.
Στηριζόμενος, ο Δήμος, στις δηλώσεις που είχαν γίνει από την Περιφέρεια ότι θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν 4 εκατ. ευρώ για την επέκταση του προαστιακού και προς τον νότο, έκανε πολλαπλές και συστηματικές επαφές με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την έπεισε για την αναγκαιότητα και τη βιωσιμότητα του έργου της επέκτασης και στην νότια πλευρά της Πάτρας έως την Κάτω Αχαΐα.
Για να μπορέσει και αυτό το έργο να καταστεί ώριμο όσο το δυνατόν ταχύτερα, παρόλο που ο Δήμος Πατρέων δεν είναι ο φορέας υλοποίησης αυτού, προχώρησε στην σύνταξη της μελέτης για λογαριασμό του ΟΣΕ ώστε να υλοποιηθεί η επέκταση με τα κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Πιστεύουμε ότι πλέον οι διαδικασίες πρέπει να επιταχυνθούν με στόχο να εξασφαλιστούν τα χρήματα για την επέκταση του προαστιακού από την τρέχουσα προγραμματική περίοδο για να επιτευχθεί και η ικανή χρηματοδότηση από το ΣΕΣ 2014-2020 για μία πλήρη Σιδηροδρομική αναβάθμιση τόσο της Πάτρας, όσο και του Νομού.
Σε αυτό το πλαίσιο ο Δήμος Πατρέων θα συμβάλει και θα βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Διαχειριστική Αρχή, ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ) ώστε να υλοποιηθεί άμεσα ένα τόσο σημαντικό και αναπτυξιακό έργο.