«Μετά από πολύ μεγάλο κόπο, χωρίς να πάρουμε κανένα δάνειο και να δημιουργήσουμε νέες υποχρεώσεις, έχουμε κατορθώσει να αποπληρώσουμε όλα τα χρέη τα οποία έρχονταν από το 1999 και να έχουμε εξοφλήσει τα χρέη μέχρι και το 2010, δηλαδή κατορθώσαμε να έχουμε εξοφλήσει ποσό άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ», τόνισε χθες, Τρίτη, ο Δήμαρχος Πατρέων Γιαν. Δημαράς, σε συνέντευξη Τύπου με τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών Παν. Βαφέα.

Γιάννης Δημαράς

Ο Δήμαρχος τόνισε:

«Η Δημοτική αρχή, όπως είχαμε επισημάνει και σε συνέντευξη που είχαμε δώσει τον Φλεβάρη του 2011, παρέλαβε έναν Δήμο με χρέη, με απλήρωτους προμηθευτές και με αμέτρητες υποχρεώσεις.

Παραλάβαμε έναν Δήμο με χρέη σε πάνω από 2.000 δημότες τα οποία μαζί με τα χρέη προς τις τράπεζες, από δάνεια και άλλες υποχρεώσεις, ανέρχονταν σε 90 εκατομμύρια ευρώ.

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες δημοτικές αρχές που διέτρεξαν την εποχή των παχέων αγελάδων, η δική μας δημοτική αρχή κλήθηκε να λειτουργήσει με το 20% των πόρων με τους οποίους λειτουργούσαν οι προηγούμενοι, με εκατοντάδες επιπλέον αρμοδιότητες, με έναν Δήμο που έχει τριπλάσια έκταση από τον προηγούμενο, ενώ ήρθαμε αντιμέτωποι με μια απίστευτη εκστρατεία εξόντωσης και απαξίωσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σε αυτό το δραματικό περιβάλλον, και την ώρα που κάποιοι το μόνο που κάνουν είναι να βγάζουν κορώνες για την παραγωγή εντυπώσεων, εμείς εργαστήκαμε, όπως είχαμε δεσμευτεί, στην κατεύθυνση του νοικοκυρέματος του Δήμου.

2,5 χρόνια μετά από πολύ μεγάλο κόπο χωρίς να πάρουμε κανένα δάνειο και να δημιουργήσουμε νέες υποχρεώσεις, έχουμε κατορθώσει να αποπληρώσουμε όλα τα χρέη τα οποία έρχονταν από το 1999 και να έχουμε εξοφλήσει τα χρέη μέχρι και το 2010, δηλαδή κατορθώσαμε να έχουμε εξοφλήσει ποσό άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ.

Χαρακτηριστικά σας αναφέρω τους σχολικούς φύλακες στους οποίους οφείλονταν 740.000 ευρώ από διαταγή πληρωμής για υπόθεση της δεκαετίας του ΄90.

Σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να δεσμευόμαστε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν καλυφθεί οι ανάγκες άλλων 900 ελευθέρων προμηθευτών.

Ο Δήμος ξαναγίνεται αξιόπιστος απέναντι στους επαγγελματίες της πόλης, χωρίς δανεικά, με διαφάνεια και ορθολογική διαχείριση, σχεδιάζοντας τις ανάγκες του με φερεγγυότητα και αξιοπιστία, απέναντι στους επαγγελματίες της πόλης μας, ιδίως σε μια τόσο κρίσιμη εποχή για την αγορά.

Θα σας αναφέρω χαρακτηριστικά ότι οι δαπάνες του Δημάρχου έχουν περιοριστεί δραστικά. Ούτε ταξίδια στο εξωτερικό, ούτε χοροί του Δημάρχου, ούτε περιττά και σαφώς προκλητικά έξοδα.

Όλοι γνωρίζουμε ότι οι προϋπολογισμοί μέχρι σήμερα ήταν όλοι πλασματικοί. Για πρώτη φορά ο προϋπολογισμός του Δήμου της Πάτρας είναι όχι μόνο ρεαλιστικός αλλά καθόλο το α΄ εξάμηνο του έτους είχαμε θετική απόκλιση της τάξης του 3.5% και αυτό με όλα τα προβλήματα που έχουμε αντιμετωπίσει και με 120 υπαλλήλους να αναχωρούν μετά τις τελευταίες κυβερνητικές επιλογές.

Θέλω να συγχαρώ για αυτό το επίτευγμα τον αντιδήμαρχο Οικονομικών κ. Βαφέα, τους Διευθυντές και τους εργαζόμενους των αρμοδίων διευθύνσεων για την τόσο σημαντική συνεισφορά τους και θέλω τέλος να επισημάνω σε όλους όσοι συνηθίζουν αντί για δουλειά να βγάζουν κορώνες ότι η πόλη χρειάζεται νοικοκύρεμα, δουλειά και θυσίες.

Εμείς έχουμε επιλέξει αυτή την οδό και όχι την οδό των φωνασκιών που κάνουν μόνο θόρυβο.

Παναγιώτης Βαφέας

Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Παν. Βαφέας δήλωσε: «Για το νοικοκύρεμα και την επανάκτηση της αξιοπιστίας του Δήμου πήραμε αποφάσεις που δεν ήταν εύκολες, ούτε και όλες αρεστές. Ήταν όμως αποφάσεις που σήμερα αποδίδουν αποτελέσματα.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους προμηθευτές την 1/1/2011 παραλάβαμε από την προηγούμενη δημοτική αρχή χρέη 15 εκατομμυρίων ευρώ. Εξ αυτών καταφέραμε και αποπληρώσαμε τα 10 εκατομμύρια ευρώ που αφορούν 1200 προμηθευτές.

Τα υπόλοιπα, μαζί με διαταγές πληρωμών και ανεξόφλητα του 2012, τα οποία συνολικά δεν ξεπερνούν τα 7,5 εκατομμύρια ευρώ καλύπτονται από τα 8,5 εκατομμύρια ευρώ της χρηματοδότησης που διεκδικήσαμε και καταφέραμε να έχουμε από το Υπουργείο ως Δήμος Πατρέων για την πληρωμή ληξιπρόθεσμων προηγούμενων ετών.

Μας περισσεύουν όπως αντιλαμβάνεστε χρήματα, κάτι που δεν συμβαίνει σε κανέναν άλλο Δήμο της χώρας.

Αναμένουμε να πάρουμε από το Υπουργείο Οικονομικών την έγκριση για να χρησιμοποιήσουμε το ποσό που περισσεύει για πληρωμή υποχρεώσεων του 2013.

Με αυτή τη διαχείριση που επιτύχαμε:

- Εξοφλούμε το σύνολο των οφειλών και διαταγών πληρωμής έως 31/12/2012 ικανοποιώντας περίπου 900 προμηθευτές.

- Σήμερα εξοφλούμε τις υποχρεώσεις μας προς τρίτους εντός τριμήνου

-Στόχος μας είναι έως τις 31/12/2013 να οφείλονται μόνο τα ποσά που αφορούν το τελευταίο τετράμηνο του 2013, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει.

Επιτυγχάνουμε έτσι την επανάκτηση της αξιοπιστίας του Δήμου απέναντι στους προμηθευτές, καλύτερες συνθήκες ανταγωνισμού, καλύτερες τιμές και τέλος την λειτουργία του Δήμου στο σύνολο του.

Θεωρούμε πολύ σημαντικό όσο και αν ακούγεται υπερβολικό το ότι με όλες αυτές τις συνθήκες εμείς καταφέραμε όχι μόνο να κρατήσουμε τον Δήμο ανοικτό αλλά και να τον κάνουμε επιτέλους έναν νοικοκυρεμένο Οργανισμό, με αξιοκρατία, χωρίς εξυπηρέτηση ημετέρων κατά προτεραιότητα, με περιστολή όλων των περιττών δαπανών.

Αξίζουν συγχαρητήρια στους Διευθυντές και τους εργαζόμενους που εργάστηκαν για αυτό.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ

Όταν ολοκληρωθεί η ενταλματοποίηση τις προσεχείς μέρες θα επικοινωνήσουν οι υπάλληλοι από το Ταμείο του Δήμου με τους δικαιούχους των ενταλμάτων προκειμένου να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά έτσι ώστε να κατατεθούν τα χρήματα από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων στους λογαριασμούς των δικαιούχων που έχουν δηλώσει.

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι τα παρακάτω:

ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

  1. Άνω των 1.500,00€ απαιτείται φορολογική ενημερότητα
  2. Άνω των 3.000,00€ απαιτείται φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα
  3. Ταυτότητα ή Διαβατήριο για φυσικό πρόσωπο
  4. Λογαριασμό Τραπέζης ΙΒΑΝ

ΕΤΑΙΡΙΕΣ

  1. Τελευταίο καταστατικό θεωρημένο από το Πρωτοδικείο
  2. Βεβαίωση του αρμοδίου Τμήματος του Πρωτοδικείου ότι δεν έχει στο μεταξύ επέλθει καμία μεταβολή
  3. Φ.Ε.Κ. σύστασης
  4. Φ.Ε.Κ. εκπροσώπησης
  5. Σφραγίδα της εταιρίας
  6. Ταυτότητα ή Διαβατήριο του νόμιμου εκπροσώπου ή διαχειριστή της εταιρίας
  7. Λογαριασμό Τραπέζης ΙΒΑΝ

Για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να επικοινωνούν με την προϊσταμένη του Ταμείου του Δήμου κα Φιλλιπάτου Ανθή (τηλ. επικ. 2610 966245).