ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ

Τον προβληματισμό του σχετικά με την πρόσβαση των παιδιών Ρομά και γενικά παιδιών από ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού στη δια ζώσης εκπαίδευση, καταθέτει ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, με επιστολή του προς την Υπουργό Παιδείας κυρία Κεραμέως και το Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, κ. Α. Κόπτση. Η επιστολή κοινοποιείται στον Υπουργό και στην Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Κ. Χατζηδάκη και κυρία Δόμνα Μιχαηλίδου και στο Γενικό Γραμματέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας, κ. Γ. Σταμάτη.

Στην επιστολή του ο Δήμαρχος Πατρέων υπογραμμίζει:

«Θα θέλαμε να σας καταθέσουμε τον προβληματισμό μας για το παρακάτω θέμα, που αφορά στην παρακολούθηση των δια ζώσης μαθημάτων σε σχολεία Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, παιδιών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού.

Συγκεκριμένα, μέσα από τη συνεργασία μας με τα σχολεία της πόλης μας για την ένταξη των παιδιών Ρομά, καθώς και τη μαθησιακή υποστήριξη παιδιών που ανήκουν σε άπορες οικογένειες, καταγράψαμε το πρόβλημα που δημιουργήθηκε κατά την έναρξη των σχολικών μαθημάτων για την φετινή χρονιά, με τον έλεγχο των self tests των μαθητών.

Οι μαθητές αυτοί, στην πλειοψηφία τους σχεδόν, ενώ πραγματοποιούν το self test που λαμβάνουν δωρεάν από το φαρμακείο, δεν έχουν τη δυνατότητα να το δηλώσουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου και να βγάλουν σχολική κάρτα Covid-19. Η αδυναμία αυτή, συνίσταται στο ότι δεν έχουν πρόσβαση στην απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή και δίκτυο. Ως εκ τούτου, δε διαθέτουν τον κωδικό ηλεκτρονικής δήλωσης του τεστ και δεν μπορούν, βάσει της σχετικής εγκυκλίου, να πάνε στο σχολείο. Η χειρόγραφη δήλωση για το self test, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, αν δεν έχει τον κωδικό ηλεκτρονικής δήλωσης.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τα σχολεία του Δήμου μας και την Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ν. Αχαΐας, οι Διευθυντές των σχολείων, αυτή τη στιγμή, δέχονται μαθητές με χειρόγραφη δήλωση, προκειμένου να μη χάσουν τα παιδιά τα μαθήματα, αλλά δεν μπορούν αυτό να το κάνουν για μεγάλο διάστημα, ειδικά σε σχολεία που ο αριθμός αυτών των παιδιών είναι μεγάλος (60-70 παιδιά).

Επισημαίνουμε ότι, μετά από μια σύντομη καταγραφή σε σχολεία, ο αριθμός των παιδιών  Ρομά που αντιμετωπίζουν αυτό το θέμα ξεπερνάει τα 160. Για τα περισσότερα από τα παιδιά αυτά, το Μάιο που άνοιξαν τα σχολεία δια ζώσης, είχε κάνει μια σοβαρή παρέμβαση το Παράρτημα Ρομά, προκειμένου να εκπαιδευτούν οι γονείς στο self-test και έτσι τα παιδιά τους πήγαιναν στο σχολείο μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους.

Τα παιδιά αυτά, καθώς και άλλα, οικονομικά αδύναμων οικογενειών, θα βρεθούν άμεσα εκτός σχολικής διαδικασίας, για τυπικούς λόγους, κάτι που θεωρούμε απαράδεκτο.

Ως εκ τούτου, επισημαίνουμε την αναγκαιότητα να έχουν ισότιμη πρόσβαση στη δια ζώσης εκπαίδευση, όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτου οικονομικών, κοινωνικών, φυλετικών ή άλλων κριτηρίων.

Να ληφθεί μέριμνα, ώστε για όσα παιδιά δε διαθέτουν την αναγκαία τεχνική υποδομή, να γίνεται δεκτή η χειρόγραφη δήλωση για το self test ή όποια άλλη ρύθμιση θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία».