Η Δημοτική Αρχή στηρίζει και συμμετέχει στην κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 12 Νοέμβρη, από Εργατικά Σωματεία και φορείς, Ομοσπονδίες Αγροτών και Αγροτικούς Συλλόγους, φορείς νεολαίας και γυναικών, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με αίτημα την εδώ και τώρα κατάργηση όλων των διοδίων στους μεγάλους οδικούς άξονες και τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Σε σχετική τους, ανακοίνωση οι διοργανωτές, αναφέρουν:
«Η ανάπτυξή τους τσακίζει τη ζωή μας!
Οργάνωση, αγώνας και αντεπίθεση η επιλογή μας!
ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ!
Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι βασικοί οδικοί άξονες της περιοχής μας. Αυτά τα έργα λοιπόν, που θα έπρεπε να αποδίδονται αδάπανα στο λαό, καλείται να τα πληρώσει, μέσω τωνδιοδίων, διπλά και τριπλά. Η ίδια η ζωή επιβεβαιώνει ότι το κριτήριο για την κατασκευή τους δεν είναι η κάλυψη των λαϊκών αναγκών.
Κριτήριο της κατασκευής των οδικών αξόνων είναι, με βάση τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τους αντίστοιχους σχεδιασμούς, να εξυπηρετείται η γρήγορη και φτηνή μεταφορά των εμπορευμάτων, των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στους αντίστοιχους κλάδους. Τα λαϊκά στρώματα πληρώνουν την κατασκευή των δρόμων, πληρώνουν και τη χρήση τους, αφού έχουν παραχωρηθεί για μακροχρόνια εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, παίρνοντας λοιπόν τη σκυτάλη από τις προηγούμενες, όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούςδιοδίων σε όλη τη χώρα, αλλά τους επεκτείνει. Εξακολουθεί να έχει σε πλήρη ισχύ το χαράτσι τωνδιοδίων. Μετατρέπει τις λαϊκές ανάγκες, όπως είναι η λαϊκή ανάγκη για ασφαλή και γρήγορη μαζική μετακίνηση, σε εμπόρευμα για να έχουν κερδοφορία οι επιχειρηματικοί και κατασκευαστικοί όμιλοι, το μεγάλο κεφάλαιο.
Όμως, δεν είναι μόνο το κόστος τωνδιοδίωνπου επιβαρύνει τα λαϊκά στρώματα, αφού υψηλότατο είναι το τίμημα που έχει καταβάλει το Δημόσιο στις κοινοπραξίες για την κατασκευή τους, ενώ πρέπει να υπολογίζονται και τα έσοδα τωνδιοδίωνπου εισπράττονται όλα αυτά τα χρόνια από τους παραχωρησιούχους, ακόμη και το χρονικό διάστημα που τα έργα είχαν σταματήσει.
Στην Ιόνια Οδό, το έργο θαεκμεταλλεύεται για 30 χρόνια η εταιρεία παραχώρησης «Νέα Οδός» (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), το συνολικό κόστος του ξεπέρασε το 1,2 δισ. ευρώ κι από αυτά περίπου 200 εκατ. φαίνεται να είναι τα ίδια κεφάλαια που κατέβαλε η εταιρεία. Το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από την απευθείας συμμετοχή του Δημοσίου ύψους 330 εκατ. ευρώ, δάνεια με εγγύηση του Δημοσίου και έσοδα από ταδιόδιαγια το διάστημα 2008 - 2015.
Το συνολικό κατασκευαστικό κόστος για τον οδικό άξονα Κόρινθος - Πάτρα, έχει αναληφθεί από την «Ολυμπία Οδό» (VINCI, HOCHTIEF, J&P ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) ανέρχεται σε 1,834 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα ίδια κεφάλαια κάλυψαν το 9% του κόστους, το υπόλοιπο 39% από κρατικά και κοινοτικά κονδύλια, το 29% από δάνεια με την εγγύηση του Δημοσίου και το 23% από τα έσοδα τωνδιοδίωνγια το διάστημα 2008 - 2015.
Όπως γίνεται ξεκάθαρο πρόκειται στην πραγματικότητα για έργα που κατασκευάστηκαν κατά βάση με κρατικά κονδύλια, που ωστόσο θα τα εκμεταλλεύονται για τα επόμενα 30 χρόνια οι παραχωρησιούχοι και οι τραπεζικοί όμιλοι που θα εισπράττουν τα επιτόκια για τα δάνεια που χορήγησαν. Μάλιστα, όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις έχουν δεσμευτεί έναντι των μονοπωλιακών ομίλων ότι σε περίπτωση που τα έσοδά τους από ταδιόδιαπέσουν κάτω από ένα όριο (για παράδειγμα εξαιτίας της μείωσης διέλευσης οχημάτων), τότε το κράτος θα τους παρέχει επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Η εργατική τάξη, συνολικά τα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα από τη μέχρι σήμερα πείρα τους γνωρίζουν ότι δεν μπορεί οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι επαγγελματίες, οι μικροαγρότες να πληρώνουν διπλά τους δρόμους ώστε να εξασφαλίζουν κέρδη μια χούφτα εταιρείες-μονοπώλια.
Επομένως, έχουν κάθε λόγο να ενισχύσουν τους αγώνες τους και για τη διεκδίκηση άμεσων αιτημάτων όπως η κατάργηση όλων των διοδίωνγια το λαό, αλλά και για να γίνει ο ίδιος ο πραγματικός ιδιοκτήτης του δημόσιου πλούτου που σήμερα λυμαίνεται μια χούφτα κεφαλαιοκρατών.
Σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες ορισμένων φορέων της περιοχής μας για χιλιομετρική χρέωση, κατάργηση κάποιων πλευρικών σταθμών ή τη μεταφορά τους σε άλλα σημεία, δωρεάν μετακίνηση κατοίκων ορισμένων χωριών και πόλεων, υπογραμμίζουμε το εξής. Κάθε άλλο αίτημα, πέρα από την πλήρη κατάργηση όλων των διοδίων, την ακύρωση της σύμβασης - παράδοσης των εθνικών οδικών δικτύων στους επιχειρηματικούς ομίλους, την ελεύθερη κίνηση στο οδικό δίκτυο, συνιστά αποπροσανατολισμό του λαού και κάλπικη αντίθεση στα διόδια, στη ληστεία που γίνεται.
Απαιτούμε εδώ και τώρα κατάργηση όλων των διοδίων στους μεγάλους οδικούς άξονες και τη γέφυρα Ρίου – Αντιρίου.
Όλα τα μεγάλα έργα υποδομών να αξιοποιούνται προς όφελος του λαού. Συγκοινωνίες υπέρ του λαού, δημόσιες, φτηνές, τακτικές, δωρεάν για τους ανέργους, άπορους, μερικά απασχολούμενους, φοιτητές, μαθητές.
Εργατικά Σωματεία και φορείς,
Ομοσπονδίες Αγροτών και Αγροτικοί Σύλλογοι,
φορείς νεολαίας και γυναικών, της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας