Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψής του στην Πάτρα, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην νέα σιδηροδρομική γραμμή και την διέλευσή της μέσα από την πόλη μας.
Η Δημοτική Αρχή και το Δημοτικό Συμβούλιο, έγκαιρα και κατηγορηματικά έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεση τους στην επίγεια διέλευση, που διχοτομεί την πόλη μας.
Αυτό έχει ήδη καταστεί σαφές και επίσημα από τις 16 Φεβρουαρίου 2016, με υπόμνημα που κατέθεσε η Δημοτική Αρχή, στον Υπουργό Υποδομών μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, και τον τότε Υφυπουργό Παναγιώτη Σγουρίδη, κατά τη διάρκεια συνάντησής τους.
Το υπόμνημα αυτό της Δημοτικής Αρχής, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«…Η Δημοτική Αρχή καθορίζει τη στάση της από τη σκοπιά της υπεράσπισης των αναγκών, των δικαιωμάτων, της ζωής της λαϊκής οικογένειας. Ανάγκες που έχουν να κάνουν με την ποιότητα ζωής, την αναψυχή, την πρόσβαση στη θάλασσα. Η επιφανειακή διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής, μέσα από τον πολεοδομικό ιστό της πόλης, τεμαχίζει την πόλη στα δύο, ενώ την αποκόπτει ουσιαστικά από το παραλιακό της μέτωπο. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο Νότιο Πάρκο που διαμορφώνεται για την αναψυχή των λαϊκών οικογενειών και εξυπηρετεί ιδιαίτερα τις λαϊκές γειτονιές του Νοτίου διαμερίσματος, το οποίο θα καταστραφεί. Ακυρώνεται ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής για την επίλυση του κυκλοφοριακού στο ιστορικό κέντρο, αφού αποκόπτονται από την πόλη οι προβλεπόμενοι χώροι στάθμευσης. Τέλος, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε το ζήτημα της ηχορύπανσης και των επιπτώσεών της στην ποιότητα ζωής, καθώς η γραμμή θα διέρχεται από πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης μας.
Επιμένουμε στη θέση μας, είμαστε αντίθετοι στην επιφανειακή διέλευση μέσα από τον πολεοδομικό ιστό της Πάτρας.
Η Δημοτική Αρχή είναι προσανατολισμένη και συνεχίζει να διεκδικεί την περιμετρική διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα, με κάθετη σύνδεση του Λιμανιού στο ύψος της ιδιοκτησίας του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε., και στη Βιομηχανική Ζώνη. Ταυτόχρονα διεκδικούμε την συνέχιση και την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου, από Κάτω Αχαΐα μέχρι Ψαθόπυργο ή και Αίγιο, με πυκνές στάσεις, που δεν προβλέπονται από τις υπάρχουσες μελέτες, και σύνδεσή του με τη σιδηροδρομική γραμμή».