Το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων και ειδικότερα αυτό της εφαρμογής και προώθησης του Τοπικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (έγκριση την 4/11/2015), συζήτησε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων.

Εισηγητής, ήταν ο Χρήστος Κορδάς, Αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού Έργου, Καθαριότητας - Ανακύκλωσης και Μηχανολογικού Εξοπλισμού.

Η εισήγηση έχει ως εξής:

« Μετά την έγκριση από το Περιφερειακό Συμβούλιο την 2.12.16 του ΠΕΣΔΑ Δυτ. Ελλάδας και την κύρωσή του από την Κυβέρνηση στις 23/12/2016, προχωράμε με το μεγαλύτερο δυνατόν βηματισμό στην υλοποίηση του Τ.Σ.Δ.Α. του δήμου, που συμπίπτει με το σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων του ΦΟΔΣΑ της 1ηςΔιαχειριστικής Ενότητας Αχαΐας.

Σημειωτέον ότι χωρίς έγκριση του Π.Ε.Σ.Δ.Α. δεν χρηματοδοτούνται έργα από Ε.Σ.Π.Α. ή άλλη πηγή.

Γνωρίζουμε ότι το ζήτημα αυτό είναι αποφασιστικής σημασίας και προτεραιότητας αφού ο ΧΥΤΑ Ξερόλακας έχει προ πολλού υπερκορεστεί και οπωσδήποτε θα κλείσει εντός του χρονικού διαστήματος κατασκευής των μονάδων και της νέας επέκτασης του ΧΥΤΑ στου Φλόκα [1].

Στη διαδικασία απαγκίστρωσης από την Ξερόλακα η Δημοτική Αρχή προωθεί άμεσα την εξεύρεση και αγορά μεγάλου ακινήτου στην Νότια περιοχή της Πόλης για να μεταφερθούν τα απορριμματοφόρα, όλος ο στόλος των οχημάτων-μηχανημάτων,τα συνεργεία, τα πρατήρια,τα γραφεία κ.λ.π. και έχουν προβλεφτεί τα σχετικά με τα κονδύλια που απαιτούνται.

Παρά την επιτακτική ανάγκη για να γίνουν τα έργα πολύ σύντομα “FAST TRUCK” τρόπος επιτάχυνσης των διαδικασιών προβλέπεται μόνο για να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα σε μεγάλες ιδιωτικού χαρακτήρα επενδύσεις.

Νέο στοιχείο είναι η Κυβερνητική «απειλή» για επιβολή προστίμων ταφής απορριμμάτων 35 ευρώ ανά τόνο(πλέον 5 € αθροιστικά για κάθε επόμενο χρόνο μέχρι να παγιωθεί στα 60 € το 2023) για όλους τους Δήμους και τις ποσότητες απορριμμάτων που δεν περνούν από διαδικασία επεξεργασίας, που θα εφαρμοστεί από 1/1/2018 όπως έχει εξαγγείλει ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Φάμελλος. Αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση των ανταποδοτικών τελών σ’ όλους σχεδόν τους Δήμους και στον δικό μας,που θα επιβαρυνθεί ο λαός της Πάτρας με περίπου 3,5 εκ. ευρώ το 2018.

Ο Δήμος μας ζητά την κατάργηση αυτού του προστίμου αφού επιπλέον δεν μπορούν να υλοποιηθούν σύντομα τα έργα όλων των Δήμων και με κρατική χρηματοδότηση.

Στη σημερινή συνεδρίαση και στα πλαίσια συζήτησης-ενημέρωσης του Δημοτικού Συμβουλίου των Αρχών, των Φορέων και των δημοτών μας θέλουμε να προσδιορίσουμε με ακρίβεια σε ποιο σημείο βρίσκεται το κάθε ξεχωριστό έργο ή δράση, που αποτελούν μέρη μιας ενότητας, ώστε να υπάρξουν τυχόν παρατηρήσεις και προτάσεις.

Τελικός στόχος μας είναι η λύση του καίριου αυτού ζητήματος κατά τρόπο που να εξυπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα και όχι μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων με φαραωνικά έργα, με ή χωρίς ΣΔΙΤ που θα επιβαρύνουν με υπέρογκα ανταποδοτικά τέλη τους δημότες, με περιβαλλοντική αρτιότητα.

Συγκεκριμένα:

  1. Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων και Μονάδα κομποστοποίησης στου ΦΛΟΚΑ
  2. Επέκταση ΧΥΤ ΦΛΟΚΑ
  3. Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τα έργα στου Φλόκα

Οι Δημοτικές Αρχές των Δήμων Πατρέων,Δυτικής Αχαΐας και Ερυμάνθου έχουν από κοινού καταβάλει μεγάλη προσπάθεια ώστε τελικά να έχει υπάρξει συμφωνία όσον αφορά την υλοποίηση των παραπάνω έργων με Κρατικούς πόρους. Ο Δήμος μας με προγραμματική σύμβαση ανέλαβε την πολύ μεγάλη ευθύνη προώθησης και υλοποίησης του έργου.Επίσης από κοινού έχουμε επισκεφτεί τους αρμόδιους Υπουργούς και Κυβερνητικά στελέχη προκειμένου να χρηματοδοτηθούν τα έργα αυτά που ο ΠΕΣΔΑ τα προϋπολογίζει στα 40 εκ ενώ στις δικές μας εκτιμήσεις το ποσό είναι πολύ μικρότερο.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός των Οικονομικών κ. Χαρίτσης δήλωσε ότι αντιλαμβάνεται την προτεραιότητα αφού αφορά την τρίτη σε πληθυσμό πόλη της χώρας και ότι θα φροντίσει να χρηματοδοτηθεί ως Δημόσιο έργο από την Κυβέρνηση.

Λόγω της ανάγκης να κερδιθεί χρόνος στο μέγιστο βαθμό παρ’ όλο που πέρσι αιτηθήκαμε για τις αναγκαίες μελέτες χρήματα από σχετική πρόσκληση του ΕΣΠΑ, τελικά αποφασίστηκε ο Δήμος της Πάτρας να διαθέσει γι’ αυτές από τον προϋπολογισμό του το ποσό των 160.000ευρώ επιπλέον Φ.Π.Α. και ο ΦΟΔΣΑ Δυτικής Αχαΐας 60.000ευρώ.

Έτσι κατόρθωσαν στα γρήγορα οι υπηρεσίες να δημοπρατήσουμε ήδη δύο από τις τρείς μελέτες για του Φλόκα και συγκεκριμένα μελέτες:

  1. για την μονάδα επεξεργασίας και κομποστοποίησης
  2. για επέκταση του ΧΥΤΑ
  3. ακολουθεί σύντομα η Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Έτσι εκτός απροόπτου (ενστάσεις κ.λ.π.) σε πολύ λίγους μήνες θα έχουμε τις απαραίτητες μελέτες ώστε να μπορούμε να χρηματοδοτηθούμε από την Κυβέρνηση μέσω προγραμμάτων και εν συνεχεία να δημοπρατηθούν τα καίριας σημασίας έργα.

Υπολογίζουμε ότι σε κανονικές συνθήκες θα χρειαστούν 3 περίπου χρόνια για την λειτουργία του έργου από την έγκριση των διαδικασιών.

Δυστυχώς είναι τεράστιες οι γραφειοκρατικού χαρακτήρα αγκυλώσεις, που πρέπει στο κάθε βήμα να ξεπερνιούνται, τελείως εχθρικές στην επίλυση του εκρηκτικού προβλήματος που αντιμετωπίζουμε, εφόσον φυσικά δεν μπαίνουν και άλλες σκοπιμότητες.

  1. Χαρακτηριστικά όσον αφορά την Μονάδα κομποστοποίησης προδιαλεγμένων οργανικών που προβλέπει το Τοπικό Σχέδιο στην Ξερόλακα και θα επεξεργάζεται 11.000τόνους ετησίως., δηλαδή πολύ σημαντική ποσότητα, αφού παραπέμφθηκε 2 φορές σε δύο διαφορετικές υπηρεσίες το να εγκριθεί με την γρήγορη και εύκολη διαδικασία τροποποίησης της υφιστάμενης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.),τελικά μας απαιτήθηκε νέα Μ.Π.Ε. με τις μακρόσυρτες διαδικασίες που επιβάλλονται και το θέμα θα εκκρεμεί ακόμα για 1 χρόνο τουλάχιστον. Σημειωτέον ότι αν αδειοδοτούμαστε θα μπορούσαμε ήδη να έχουμε απαιτήσει χρηματοδότηση του έργου και να προχωράμε άμεσα στη δημοπράτησή του. Παρ’ όλα αυτά προχωράμε σε ολοκληρωμένη μελέτη που αφορά την οργάνωση,συλλογή και μεταφορά τους από μεγάλους παραγωγούς και μαγαζιά υγειονομικού ενδιαφέροντος, Νοσοκομεία, Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ και πιθανόν από επιλεγμένες συνοικίες.
  2. Για τον Σταθμό Μεταφόρτωσης (ΣΜΑ) στην Ξερόλακα (προϋπολογισμού 2 εκ. ευρώ) που έχει καθοριστικό ρόλο στην μεταφορά απορριμμάτων σ’ άλλο ΧΥΤΑ, παρ’ όλο για ότι διαθέτουμε μελέτη εφαρμογής και έχουμε από πέρσι την διαβεβαίωση ότι,θα εγκριθεί η χρηματοδότηση του καθώς και η χρηματοδότηση αγοράς 4 κινητών μονάδων μεταφοράς απορριμμάτων [αυτές είναι επιπλέον του ΣΜΑ] δυστυχώς δεν θα έχουμε ακόμα αποτελέσματα μέχρι τα τέλη του χρόνου, όπως ενημερωθήκαμε πρόσφατα.
  3. Ανακύκλωση : Όσον αφορά την προώθηση της δυνατότητας για σημαντική αύξηση του ποσοστού των ανακυκλώσιμων υλικών αντιμετωπίζουμε :

Α) το τεράστιο ζήτημα της αδυναμίας του Δήμου να λειτουργήσει με εντελώς διαφορετικούς όρους με αναβάθμιση της Μονάδας ανακύκλωσης (ΚΔΑΥ) λόγω κυρίως έλλειψης προσωπικού. Είμαστε προσωρινά υποχρεωμένοι να συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με την εταιρεία Ανακύκλωσης Α.Ε. (Ε.Ε.Α.Α) και να παρατηρείται μόνο μικρή πρόοδος,αφού η εταιρεία αυτή ενδιαφέρεται για ανακύκλωση συσκευασιών και όχι γενικά για τα ανακυκλώσιμα υλικά, ξεχωριστά ρεύματα κ.λ.π..

Β)Πράσινα Σημεία : Σε εναρμόνιση με την νέα νομοθεσία (26/4/2017) π ροχωράμε και ολοκληρώνουμε την διαδικασία ανάθεσης εξειδικευμένων μελετών για κατασκευή και λειτουργία πολλών και διαφορετικών πράσινων σημείων. Και συγκεκριμένα προωθούμε την κατασκευή 26 σημείων πράσινων γωνιών για 4 ρεύματα και εξετάζουμε επιπλέον 16 άλλα καθώς και για 2 μικρά πράσινα σημείων των 1.000 τ.μ. τουλάχιστον και 1 μεγάλο για τα οποία απαιτούνται ειδικές προδιαγραφές.

Επίσης προωθούμε εκτεταμένο πρόγραμμα συλλογής έντυπου χαρτιού και έχουμε ήδη προμηθευτεί 500 κίτρινους κάδους για συλλογή από σχολεία,Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ, Νοσοκομείο, Δημόσιες Υπηρεσίες κ.λ.π. πέραν των υπαρχόντων μπλε κάδων ανακύκλωσης

Γ) Αγορά τεμαχιστή ογκωδών. Προχωράμε σε αγορά του τεμαχιστή (520.000ευρώ) με χρήματα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε) για μείωση όγκου των εισερχομένων σκουπιδιών στη Ξερόλακα και για διαχωρισμό και επεξεργασία τους

Δ) Αγορά τεμαχιστή και 2 φορτηγών με αρπάγη ώστε να πολλαπλασιάσουμε την αποτελεσματικότητα της συλλογής κλαδιών και πράσινων, στη μείωση του κόστους μεταφοράς τους κ.λ.π.

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΞΕΡΟΛΑΚΑ

Η κατάσταση της ταφής των απορριμμάτων στο ανάγλυφο του ΧΥΤΑ παραμένει ακραία αφού τελειώνει και ο χώρος που ρίχνουμε νέα σκουπίδια πάνω στα παλιά. Σημειωτέον ότι έχουμε αυξήσει τον προϋπολογισμό του ΦΟ.Δ.Σ.Α. από 1.220.000 το 2014 σε 2.360.000 το 2017 δηλαδή αύξηση περίπου 100% προκειμένου να γίνουν τα αναγκαία έργα που προβλέπονται από την Περιβαλλοντική αδειοδότηση.

1) Ζητήσαμε πριν ένα χρόνο την χρηματοδότηση του τοίχου αντιστήριξης 1,5 εκ. ευρώ που προβλέπεται. Εγκρίθηκε όμως με απελπιστική καθυστέρηση μόλις πριν δύο μήνες από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ). Εμείς είχαμε ήδη δημοπρατήσει το έργο και έχουμε ανάδοχο εταιρεία πλην όμως εκκρεμεί προσυμβατικός έλεγχος για να ακολουθήσει η συμβασιοποίηση και η κατασκευή του έργου αυτού. Η όλη διαδικασία ολοκλήρωσής του θα διαρκέσει 1 χρόνο περίπου.

2) Για να μην ζήσουμε στην πόλη μας μια υγειονομική και περιβαλλοντική κόλαση,για λόγους ανωτέρας βίας και για λόγους δημοσίου συμφέροντος και υγείας πρέπει, να χρησιμοποιηθεί μικρός χώρος εναπόθεσης στην Ξερόλακα που θα διαθέτει όλες τις κατάλληλες προδιαγραφές. Ήδη έχουμε αφενός διαμορφώσει κατάλληλο μέρος και αφετέρου έχουμε κινήσει τις διαδικασίες δημοπράτησης της αγοράς και τοποθέτησης μεμβρανών.

Παράλληλα είναι απαραίτητο να γίνει νέα (ΜΠΕ) Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον ΧΥΤΑ,όπου θα ζητείται η παράταση λειτουργίας του για 3 χρόνια δηλαδή μέχρι την ολοκλήρωση των έργων στου ΦΛΟΚΑ, θα συμπεριλάβει και ορισμένα νέα δεδομένα που προέκυψαν στην λειτουργία του ΧΥΤΑ,καθώς και στην αδειοδότηση του προαναφερόμενου χώρου. Διαδικασία που προβλέπεται με συγκεκριμένη διάταξη την απόφαση έγκρισης του ΠΕΣΔΑ[εμφαίνεται στην παραπομπή]

3) Παίρνουμε μέτρα ώστε να υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς απορριμμάτων μεγάλης ποσότητας σ’ άλλο ΧΥΤΑ σε περίπτωση μεγάλου προβλήματος (κατολίσθηση,αστοχία κ.λ.π.) στην Ξερόλακα, όπως ορίζεται και στο ΠΕΣΔΑ.

4) Είναι υποχρέωση μας και ολοκληρώνουμε την μελέτη για δημοπράτηση έργου (400.000ευρώ) καύσης του παραγόμενου βιοαερίου με χρήματα που έχουν 2 χρόνια τώρα προβλεφτεί από το ΦΟΔΣΑ. Υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση για το έργο κυρίως από έλλειψη επαρκούς γνώσης των Υπηρεσιών μας, και έλλειψη ορισμένων τεχνικών δεδομένων.

5) Προωθούμε την ανάπλαση στο ανατολικό πρανές του κυττάρου με προϋπολογισμό 1 εκ ευρώ

6) Είναι σε εξέλιξη διαδικασία υλοποίησης πλήθους υποστηρικτικών έργων που αφορούν επιμέρους εργασίες στην Ξερόλακα όπως κατασκευή βάσεως τεμαχιστή ογκωδών,νέα δεξαμενή στραγγισμάτων, αγορά οργάνων μέτρησή τους, ασφαλτόστρωση δρόμων, δίκτυο συλλογής στραγγισμάτων σε σωληνώσεις κ.λ.π.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ / ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ 2016

  1. Προμήθεια 2 νέων απορριμματοφόρων συμπίεσης με χωρητικότητα 6m3 με χρηματοδότηση 160.000 ευρώ από το Πράσινο Ταμείο (Ε.Σ.Π.Α.).
  2. Προμήθεια 2 νέων απορριμματοφόρων συμπίεσης με χωρητικότητα 16 m3 (Προϋπολογισμός μελέτης 300.000 Ευρώ)
  3. Προμήθεια 2 καινούργιων απορροφητικών σαρώθρων 4m3 - Euro6: (Προϋπολογισμός μελέτης 295.000 Ευρώ)
  4. Επισκευή δύο παροπλισμένων επί σειρά ετών σαρώθρωνSicas: (ΔΠ 128,129) στο εργοστάσιο κατασκευής τους στην Ιταλία (40.000 ευρώ). Ενδεικτική τιμή αγοράς καινούργιου σαρώθρου ίδιας χωρητικότητας: 150.000 ευρώ.
  5. Μετατροπή παροπλισμένου απορριμματοφόρου (ΔΠ 234) σε φορτηγό ανατρεπόμενο: 17.000 ευρώ.
  6. Προμήθεια & τοποθέτηση καλυμμάτων (τεντών) στα φορτηγά: 25.000 ευρώ.
  7. Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού καταγραφής κατανάλωσης καυσίμων και θέσης: 74.000 (Ολοκληρώθηκε τον 9/2017)
  8. Προμήθεια λογισμικού για το Γραφείο Κίνησης Οχημάτων: 5.000 ευρώ.
  9. Προμήθεια κινητών σταθμών μεταφόρτωσης απορριμμάτων (ΣΜΑ): 1.131.600 ευρώ - Ολοκληρωμένη μελέτη έχει υποβληθεί για χρηματοδότηση από το Ε.Σ.Π.Α.
  10. Προμήθεια καινούργιων απορριματοδεκτών: 1038 των 1100lit – 29 των 350 lit – 225 μεταλλικών επίστυλων και 162 κομποστοποίησης: 300.000 ευρώ.

Κτιριακές υποδομές – Οργάνωση υπηρεσίας:

Α) Δημιουργία χώρου αναμονής για οδηγούς-χειριστές στην Ξερόλλακα πλησίον του χώρου στάθμευσης των οχημάτων :

Β) Διαμόρφωση και γενική ανακατασκευή χώρου ο οποίος ήταν αποθήκη παλαιών επίπλων, συσκευών και άχρηστων υλικών και δημιουργία :

α) χώρου αναμονής εργατών καθαριότητας με θέρμανση και κλιματισμό:

β) Αποδυτηρίων εργατών :

γ) Τουαλετών, νιπτήρων και ντουζιέρων για τους εργαζόμενους της καθαριότητας :

δ) Γραφείων εποπτών και επιστατών των τμημάτων Καθαρισμού Κοινοχρήστων Χώρων και Αποκομιδής Απορριμμάτων και Ανακυκλώσιμων Υλικών:

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ 2017

Προμήθεια απορριμματοδεκτών: 830.958,72 ευρώ -Υπογραφή σύμβασης (κατά εκτίμηση): Οκτώβριος του 2017.

Περιλαμβάνει:

1785 Πλαστικούς Κάδους Απορριμμάτων

500 Μεταλλικούς Κάδους Απορριμμάτων

550 Μεταλλικούς Επιστύλιους Κάδους Απορριμμάτων

2 Ανοιχτά Μεταλλικά Απορριμματοκιβώτια

5 Κλειστά Μεταλλικά Απορριμματοκιβώτια με συμπιεστή.

  1. Προμήθεια Μηχανολογικού Εξοπλισμού για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου Πατρέων: 1.890.000 ευρώ - Υπογραφή σύμβασης (κατά εκτίμηση):Νοέμβριος 2017

Περιλαμβάνει:

  • 2 Φορτηγά ανατρεπόμενα με γερανό και αρπάγη.
  • 1 Φορτηγό ανατρεπόμενο.
  • 3 Απορριμματοφόρα οχήματα με χωρητικότητα 16 m3.
  • 2 Aπορριμματοφόρα οχήματα με χωρητικότητα 8 m3.
  • 1 Όχημα μεταφοράς απορριμματοδεκτών με σύστημα γάντζου.
  • 2 Εκσκαφείς – φορτωτές τύπου JCB με επιπλέον εξάρτηση βραχόσφυρας.
  • 1 Εκσκαφέα – φορτωτή τύπου JCB με επιπλέον εξάρτηση μηχανισμό – κάδο τύπουκλαρκ.
  • 1 Όχημα τύπου van εννέα θέσεων.
  • 2 Οχήματα διπλοκάμπινα.
  1. Προμήθεια τεμαχιστού ογκωδών Δ.Ε. Δ. Πατρέων: 520.000 ευρώ (χρηματοδότηση Π.Δ.Ε. – σε εξέλιξη, εκτιμώμενη ημερομηνία υπογραφής σύμβασης: Δεκέμβριος 2017)
  2. Αναβάθμιση συνεργείου οχημάτων μηχανημάτων του Δήμου και προμήθεια σχετικού εξοπλισμού: (70.000 ευρώ) - σε εξέλιξη, ολοκλήρωση κατά εκτίμηση εντός του 2017.
  3. Προμήθεια μονάδων εξοπλισμού ασύρματης επικοινωνίας απορριμματοφόρων και σαρώθρων (7.440 ευρώ) - σε εξέλιξη, ολοκλήρωση κατά εκτίμηση εντός του 2017.
  4. Προμήθεια και εγκατάσταση τηλεφωνικών κέντρων για τις ανάγκες της Δ/νσης Καθαριότητας (Μιαούλη και Ξερόλακα): 5.000 ευρώ –σε εξέλιξη, ολοκλήρωση κατά εκτίμηση εντός του 2017
  5. Προμήθεια διανομέων υγρών καυσίμων με συσκευές ελέγχου: 28.000 ευρώ – σε εξέλιξη σε εξέλιξη, ολοκλήρωση κατά εκτίμηση εντός του 2017.
  6. Προμήθεια λογισμικού ελέγχου συνεργείου οχημάτων: 3.000 ευρώ (ολοκληρώθηκε: 9/2017)
  7. Προμήθεια προϊόντων καθαρισμού (πεζοδρομίων, κάδων κτλ): 25.000 ευρώ, ολοκλήρωση κατά εκτίμηση εντός του 2017
  8. Προμήθεια Μηχανολογικού Εξοπλισμού για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου Πατρέων - Β΄ Φάση (660.000 ευρώ):Υπογραφή σύμβασης κατά εκτίμηση – Μάρτιος 2018

Περιλαμβάνει:

  • 2 Μικρά φορτωτάκια τύπου Bobcat.
  • 1 Κλαδοτεμαχιστή βαρέως τύπου.
  • 1 Όχημα μεταφοράς προσωπικού.
  • 1 Φορτωτή τύπου CAT 950.
  • 1 Van μεταφοράς εξοπλισμού συνεργείου.
  • 1 Πλυντικό όχημα υψηλής πίεσης με ζεστό νερό.
  1. Ανακατασκευή παροπλισμένων επί σειρά ετών απορριμματοφόρων:

ΔΠ 40 (Απορριμματοφόρο) Mercedes 1998

Επισκευή υπερκατασκευής κουβουκλίου και ανακατασκευή καμπίνας 24.420 ευρώ (σε εξέλιξη)

ΔΠ 171 (Απορριμματοφόρο) Renault 2010

Ανακατασκευή οχήματος και υπερκατασκευής 24.118 ευρώ (σε εξέλιξη)

ΔΠ 39 (Απορριμματοφόρο) Renault 2007

Ανακατασκευή οχήματος και υπερκατασκευής 23.560 ευρώ (σε εξέλιξη)

ΔΠ 231 (Αποριμματοφόρο) Iveco 2007

Γενική επισκευή 10.919 ευρώ (ολοκληρώθηκε)

Συνολικό κόστος ανακατασκευών 83.000 ευρώ. Ενδεικτική αξία 1 καινούργιου αντίστοιχου απορριμματοφόρου: 150.000 ευρώ.

  1. Προμήθεια οχημάτων τα οποία είναι σε άριστη κατάσταση από το τελωνείο τα οποία θα παραληφθούν εντός του 2017 (κόστος 15.000 ευρώ περίπου):
  • ΦορτηγόIVECO (AM1080) - 5861cc
  • ΛεωφορείοRENAULT (ΑΜ1044) - 2499cc
  • Τράκτορας (ΑΜ507)

Συγκεντρωτικά προστέθηκαν ή θα προστεθούν στη δύναμη του Μηχανολογικού εξοπλισμού

  1. Νέα απορριμματοφόρα (9),προστέθηκαν παλαιότερα με μεγάλες επισκευές (4), θα προστεθούν 4 μεγάλες μονάδες για ΣΜΑ (4) Σύνολο: 17 τεμάχια
  2. Σάρωθρα 2 νέα και 2 παλιότερα Σύνολο: 4 τεμάχια
  3. Φορτηγά 4 νέα και 2 παλιότερα Σύνολο: 6 τεμάχια
  4. 3 Jcb και
  5. 1 φορτωτής μεγάλος

ΕΡΓΑ –ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ

Οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα, από τον εργάτη μέχρι τον Διευθυντή, συνολικά δίνουν καθημερινά μάχη με καλύτερα αποτελέσματα για την πόλη σ’ όλα τα μέτωπα και αξίζουν κάθε έπαινο. Ιδιαίτερα υπογραμμίζουμε την ειλικρινή προσπάθεια των χειριστών,οδηγών,όλου του εργατοτεχνικού προσωπικού που έχουν συμμετάσχει ενεργά στην κατασκευή πάρα πολλών έργων και δράσεων,(νότιο πάρκο,10 νέες πλατείες, Ριγανόκαμπος, Πλατανόδασος, Κόκκινος Μύλος, Παραλία, ακτές, δρόμοι ορεινοί, ποτάμια, δάση) κ.λπ. που χωρίς αυτούς θα παρέμειναν στην ανυπαρξία.

Ταυτόχρονα δίδεται έμφαση στο θέμα της ασφάλειας του προσωπικού με τα μέτρα που λαμβάνονται χωρίς να είμαστε ικανοποιημένοι. Θα έχουμε σχεδόν πλήρη ηλεκτρονική καταγραφή για καύσιμα,ανταλλακτικά, GPS σ’ όλα τα οχήματα για έλεγχο ταχύτητας,κάμερες ασφαλείας κ.λ.π.

Η έλλειψη που παρουσιάζεται σε τομείς όπως η καθυστέρηση στο μάζεμα κλαδιών (παρά το γεγονός ότι δεν χαρακτηρίζονται αστικά απορρίμματα) θα αντιμετωπιστεί με τα 3 νέα jcb, τα 2 φορτηγά με αρπάγη και τον κλαδοτεμαχιστή εφόσον θα διαθέτουμε και το ανάλογο προσωπικό

Παραμένει, με Κυβερνητικές ευθύνες, το κενό στο τεράστιο και καίριο ζήτημα της έλλειψης στελέχωσης του Δήμου μας κατάλληλο επιστημονικό τεχνικό και λοιπό προσωπικό με μόνιμη και σταθερή δουλειά. Κενό που δεν μπορεί να καλυφθεί ακόμα και με τις νέες προσλήψεις που ψηφίσαμε και που έχουμε αιτηθεί αφού αυτές αφορούν κυρίως προβλεπόμενες στον οργανισμό θέσεις.

Κατόπιν όλων των παραπάνω η Δημοτική Αρχή, μαζί με το Δημοτικό Συμβούλιο θα πρέπει να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας στην ίδια κατεύθυνση υπερασπίζοντας το περιβάλλον και τα συμφέροντα του Πατραϊκού λαού».