Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, με σημερινή επιστολή του, προς την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφέρεται στην επίλυση προβλημάτων που έχουν ανακύψει στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Η επιστολή του Δημάρχου, έχει ως εξής:
«Κ. Υπουργέ,
Λίγες μόνο ημέρες μετά την εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας στη δημόσια εκπαίδευση, αναδείχτηκαν εκκωφαντικά τα εγγενή προβλήματα που την υπονομεύουν.
Τα προβλήματα εστιάζονται στη δραματική ανεπάρκεια σύγχρονης τεχνολογικής υποδομής στα δημόσια σχολεία, έτσι ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν την καθημερινή, χωρίς εμπόδια διαδικτυακή εκπαίδευση σε όλες τις σχολικές βαθμίδες και για όλους τους μαθητές χωρίς κοινωνικές διακρίσεις.
Το κύριο πρόβλημα που αναδείχθηκε είναι ο αποκλεισμός μεγάλου αριθμού μαθητών σε όλη τη χώρα, αλλά και στην πόλη μας, ειδικότερα των προερχόμενων από τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα, ακόμη και μαθητών της Γ’ Λυκείου που προετοιμάζονται για τις Πανελλήνιες εξετάσεις, επειδή δεν διαθέτουν ούτε υπολογιστή, ούτε σύνδεση δικτύου στα σπίτια τους.
Ακόμη και στις οικογένειες με δύο ή περισσότερα παιδιά με πρόσβαση στο internet, αλλά μόνο έναν υπολογιστή διαθέσιμο, η διαδικτυακή εκπαίδευση καθίσταται προβληματική και υποβαθμίζεται.
Το πρόβλημα είναι ακόμη πιο οξυμένο για όσους μαθητές ΑμΕΑ δεν είναι αξιοποιήσιμα τα πιο συμβατικά διδακτικά μέσα, όπως για παράδειγμα η φωτοτυπία ή το βιβλίο.
Οι εκπαιδευτικοί, χρησιμοποιώντας κάθε μέσο, κάνουν έναν τιτάνιο αγώνα να παρακάμψουν τις τεχνικές δυσκολίες που προκύπτουν από ελλείψεις υλικοτεχνικών υποδομών και στηρίζουν, επικοινωνούν και κάνουν μάθημα εξ αποστάσεως με τους μαθητές τους.
Στις συνθήκες αυτές, όπως διαμορφώθηκαν από την πανδημία του Covid-19 και το αναγκαίο μέτρο αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, η κυβέρνηση οφείλει χωρίς άλλη καθυστέρηση, πέρα από την επίλυση των άλλων προβλημάτων που έχουν ανακύψει, τόσο στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο εξ αποστάσεως διδασκαλίας, όσο και στις προτεινόμενες από το Υπουργείο Παιδείας σχετικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες, να επιλύσει τα παρακάτω προβλήματα:
- 1. Προμήθεια υπολογιστή ή tablet στους μαθητές, για να έχουν όλοι τη δυνατότητα συμμετοχής στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- 2. Διασφάλιση δωρεάν γρήγορου internet σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
- 3.Έκτακτη χρηματοδότηση, εδώ και τώρα, από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για την Παιδεία, ώστε όλες οι σχολικές μονάδες, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό».