Ξαφνιάστηκα διαβάζοντας σε άρθρο της δημοσιογράφου κας Αλεξάνδρας Παναγοπούλου στο pelop.gr ότι το πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας «μοιάζει να καταρρέει».
Αφορμή γι΄ αυτό το ψύχραιμο συμπέρασμα ήταν οι ακυρώσεις κάποιων θεατρικών παραστάσεων.
Ας ξεκινήσουμε από τις δύο ακυρώσεις που είχαμε από το Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου. Δε θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε το με τι μεράκι και με τι κόπο προετοιμάζονται αυτές οι παραστάσεις για να παρουσιαστούν στο φεστιβάλ.
Αναφέρουμε όμως ότι οι ομάδες γνωρίζουν τις συνθήκες που θα παρουσιάσουν το έργο τους, καθώς μετράνε αρκετά χρόνια συμμετοχής και επίσης συνδιαμορφώνουν τις συνθήκες (ήχο - φωτιστική κάλυψη, προετοιμασία του χώρου, πρόβες κλπ) μαζί με την Αντιδημαρχία Πολιτισμού, όλες οι ομάδες, πολύ πριν την έναρξη του Φεστιβάλ.
Εμείς θα ευχαριστήσουμε τις ομάδες για την προσπάθεια τους να μην ακυρωθούν οι παραστάσεις τους, παρόλα τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπιζαν μέλη των θιάσων και τους περιμένουμε του χρόνου στο καθιερωμένο μας ραντεβού.
Όσον αφορά τις ακυρώσεις των παραστάσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας. Η παράσταση Ανδρομάχη όπως αναφέρει και το μέιλ της παραγωγής που μας εστάλη, δε θα παρουσιαστεί λόγω ανωτέρας βίας. Στο ίδιο μέιλ μας ευχαριστεί για την συνεργασία και συμβολή μας στην προετοιμασία της παράστασης. Η παράσταση «Μόνος με τον Άμλετ» εκτός από την Πάτρα, δυστυχώς ακυρώθηκε σε μια σειρά πόλεων όπως -μερικές από αυτές που βρήκαμε με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο- 1)Φεστιβάλ Θάλασσας 2025 Δήμος Νέας Προποντίδας 2) Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας κλπ, οπότε υποθέτουμε ότι θα υπήρχαν τεχνικά προβλήματα και δεν θα επηρέασαν για παράδειγμα το πρόγραμμα του Θεάτρου Πέτρας οι συνθήκες που επικρατούν στο Θέατρο του Δήμου Πατρέων.
Για την ιστορία ο κ. Χειλάκης είχε φιλοξενηθεί και πέρσι στο Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας και αποφάσισε και φέτος να παρουσιάσει το έργο του.
Τέλος όσον αφορά τη μουσική παραγωγή «The music of Queen live» πρόκειται για μια παραγωγή ιδιαίτερα ακριβή και γι'αυτό θα έδινε μόνο τρεις παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα. Τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οδήγησαν στην ακύρωση της παράστασης.
Θα εκτιμούσαμε πραγματικά το ενδιαφέρον της δημοσιογράφου και του μέσου που φιλοξενεί το άρθρο της, αν είχαν γραφτεί αντίστοιχα άρθρα για τα απανωτά sold out που σημειώθηκαν φέτος στο Ανοιχτό Θέατρο, για την αναβάθμιση του, για τα πολύ καλά έως διθυραμβικά σχόλια από τεχνικούς και ηθοποιούς για τις συνθήκες που εξασφαλίζουμε, για την επιστροφή του Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου στην Κρήνη για τη μεγάλη συμμετοχή του κόσμου σε αυτό κλπ . Ή έστω αν είχε προηγηθεί ένα απλό τηλέφωνο όπου να εκφράζονταν αυτά τα αγωνιώδη ερωτήματα. Δε μιλάμε για κάποιο μάχιμο ρεπορτάζ που παραδοσιακά συνοδεύει την ιδιότητα του δημοσιογράφου, αλλά για ένα απλό τηλέφωνο, που θα έλυνε τις όποιες απορίες.
ΥΓ1: Πιθανά να υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στο Αίγιο να παρακολουθήσει παραστάσεις γιατί οι περισσότερες στην Πάτρα ήταν sold out.
ΥΓ2: Κι εμείς περιμένουμε να γυρίσει το Διεθνές Φεστιβάλ στο Ρωμαϊκό Ωδείο, αλλά δεν κατανοούμε πως αυτό εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξει κάποια ακύρωση εκεί.
ΥΓ3: Ευτυχώς εκτός από αυτά τα άρθρα υπάρχει καθημερινή τροφοδότηση μας από το κοινό, τους συντελεστές, τους ερασιτεχνικούς θιάσους, που όλοι μαζί προσπαθούμε για το Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας
ΥΓ4: Πραγματικά θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μας παρουσιάσετε τις αναλυτικές τεχνικές προδιαγραφές που μας είχαν στείλει και δεν τηρήθηκαν γιατί εμείς δεν έχουμε κάτι τέτοιο στην επικοινωνία μας με τις παραγωγές, αλλά καταλαβαίνουμε ότι μπορεί να μην μπορείτε να αποκαλύψετε τις πηγές αυτών των σημαντικών πληροφοριών.