Η δικτυακή πύλη τουΔήμουΠατρέων αποτελεί το κύριομέσο ενημέρωσης τωνπολιτώνκαιεπισκεπτών για τιςδραστηριότητες στην πόλη, για τοντρόποκαιτιςδιαδικασίες διεκπεραίωσηςτωναιτημάτων τους, καθώςκαιγιατηνπροβολή σημαντικών γεγονότων και εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα στην Πάτρα. Επιπλέον, ως κυβερνητική Πύλη πρέπει και οφείλει να προσφέρει ηλεκτρονικές υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των τοπικών επιχειρήσεων, υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Δημοκρατίας όπως διαβουλεύσεις για σημαντικά ζητήματα της πόλης και σημαντικά έργα, πρόσβαση στις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων, ισότιμη πρόσβαση σε διαγωνισμούς και προκηρύξεις.
Σήμερα, παρουσιάζουμε τηνΑναβάθμιση τηςλειτουργίαςτηςΠύλης τουΔήμου, www.e-patras.gr , ηοποίασυνοδεύεται από τη συνολική αλλαγή του τρόπου δόμησης και παρουσίασης των πληροφοριών, από ένα ισχυρότερο σύστημα εσωτερικής διαχείρισης περιεχομένου για τους χρήστες του Δήμου και από τη βελτιωμένη συνολική απόδοση και ευχρηστία της όλης υποδομής, αλλά και των παρερχομένων υπηρεσιών προς τον πολίτη.
Επιπλέον, καλύπτονταισύγχρονες απαιτήσεις τωνχρηστών, όπως οι διασυνδέσεις με τα Κοινωνικάδίκτυα, ησυμβατότητα τηςΠύληςμε φορητέςσυσκευές καικινητά τηλέφωνα πουέχουν πλέονιδιαίτερααυξημένη χρήση, έχουνσυμπεριληφθεί οι αλλαγές στο Δήμο λόγω του προγράμματος Καλλικράτης τόσο σε επίπεδο γεωγραφικής διεύρυνσης όσο και σε επίπεδο αρμοδιοτήτων και παρέχονται αυξημένες δυνατότητες διασύνδεσης με άλλα πληροφοριακά συστήματα που αναπτύσσονται παράλληλα, με στόχο να αποδοθούν νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες στους πολίτες.
Ταεπόμεναβήματα είναιη επαναλειτουργίατωνΗλεκτρονικών Υπηρεσιώνκαισυγκεκριμένα των Ηλεκτρονικών πληρωμών καιτηςπαροχής Πιστοποιητικών απότο σπίτι (με κατάλληλη χρήσηψηφιακών υπογραφών), ηλειτουργία ενός συστήματος λήψης και εσωτερικής διαχείρισης των αιτημάτων και καταγγελιών των πολιτών μέσω του διαδικτύου ή φορητών συσκευών, η ενεργοποίηση διασυνδέσεων με πλατφόρμες όπως η Κυβερνητική Πύλη Ερμής ή άλλα συστήματα που αναπτύσσει ο Δήμος, η Ελεύθερη διάθεση περιεχομένου η οποία προβλέπεται από το πρόσφατο θεσμικό πλαίσιο κ.α.
Αξίζεινα σημειωθείότιστις πρώτες ημέρες πουβρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία ηΠύλη έχει υποδεχθεί περίπου 6.000 μοναδικούς επισκέπτες, ενώτο 40% τωνεπισκεπτών αυτών έχουν πραγματοποιήσει επαναλαμβανόμενες επισκέψεις. Από τους επισκέπτες της Πύλης ένα σημαντικό επίσης ποσοστό της τάξης του 20 % την έχουν επισκεφτεί από φορητές συσκευές, αναδεικνύοντας την σπουδαιότητα κάλυψης αυτής της ανάγκης.
Η αναβάθμιση της Πύλης πραγματοποιήθηκε χωρίς το παραμικρό κόστος, στα πλαίσια της σύμβασης συντήρησης που έχει υπογράψει ο Δήμος με την εταιρία SingularLogic, για την υποδομή που διαθέτει και έχει χρηματοδοτηθεί στο παρελθόν από πόρους του 3ου ΚΠΣ.
Η σύμβαση συντήρησης έχει προκύψει έπειτα από διαγωνιστική διαδικασία, και η αναβάθμιση της πύλης και των πρόσθετων λειτουργιών πραγματοποιήθηκε χωρίς καμία πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση για το Δήμο.
Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενό της διαδικτυακής πύλης έχουμε δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενημέρωση του δημότη για θέματα της καθημερινότητάς του, με συνεχή ροή ενημερωτικού υλικού, αλλά και στην ενημέρωσή του επισκέπτη τη πόλης με αναλυτικές πληροφορίες για τα αξιοθέατα, τις υπηρεσίες κ.α.
Παράλληλα, έχουμε δώσει έμφαση στην ενημέρωση για τις κοινωνικές δομές και τις δράσεις που αφορούν τους οικονομικά αδύναμους συμπολίτες μας.