ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚ. ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

& ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ

ΑΠΟΦΑΣΗ

Αριθμός 652

Με την υπ' αριθμόν 652/2015 απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων,

ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ:

(με ψήφους 25 υπέρ, 1 κατά, 8 λευκά, 3 αποχή)

Σύμφωνα με το άρθρο 73 του Ν.3852/4.6.2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α'/7.6.2010) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης», εγκρίνει την Κυκλοφοριακή Μελέτη για τους χώρους Στάθμευσης Εκτός Οδού στο Ιστορικό Κέντρο της Πάτρας, και ως εκ τούτου από τούδε και στο εξής, στην περιοχή μελέτης, ήτοι στην περικλειόμενη από τις οδούς: 28ης Οκτωβρίου (Καρόλου) - Κανακάρη – Σατωβριάνδου - Αλ. Υψηλάντου - Αγ. Νικολάου - Αγίου Γεωργίου - 25ης Μαρτίου -Δημ. Γούναρη - Αθ. Διάκου – Τριών Ναυάρχων - Ακτή Δυμαίων - Όθωνος Αμαλίας - 28ης Οκτωβρίου (Καρόλου), που περιλαμβάνει τμήματα των Ζωνών Κ, Π και Λ, όπως αυτές περιγράφονται στο από 25-4-1996 (ΦΕΚ 499/Δ'/16-5-1996) Π.Δ. για το Ιστορικό Κέντρο της πόλης των Πατρών, να ισχύουν τα κάτωθι:

Α. Δεν θα επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία υπαίθριων και στεγασμένων χώρων στάθμευσης, δημόσιας χρήσης, σε όλους τους υφιστάμενους καθώς και προβλεπόμενους από το ισχύον Γ.Π.Σ (υλοποιημένους και μη) πεζόδρομους – οδούς ήπιας κυκλοφορίας.

Β. Δεν θα επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία υπαίθριων και στεγασμένων χώρων στάθμευσης, δημόσιας χρήσης, σε όλους τους ποδηλατόδρομους, αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτων που πρόκειται να κατασκευαστούν στα πλαίσια της μελέτης ανάπλασης του Ιστορικού Κέντρου ή άλλων μελετών. Η υπόψη απαγόρευση ισχύει για την πλευρά των Οικοδομικών Τετραγώνων, από όπου θα διέρχεται ο ποδηλατόδρομος.

Γ. Δεν θα επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία υπαίθριων και στεγασμένων χώρων στάθμευσης, επί των βασικών αρτηριών Κορίνθου και Κανακάρη, στα τμήματά τους εντός της περιοχής μελέτης (28ης Οκτωβρίου – Τριών Ναυάρχων).

Δ. Δεν θα επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία υπαίθριων και στεγασμένων χώρων στάθμευσης επί της ανατολικής πλευράς της οδού Αγ. Ανδρέου και Αγ. Διονυσίου, στα τμήματά τους εντός της περιοχής μελέτης (όπου απαγορεύεται η στάθμευση).

Από τις παραπάνω προτάσεις, εξαιρούνται όσοι σταθμοί λειτουργούν ήδη βάσει νόμιμης άδειας λειτουργίας από την αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδος & Ιονίου.

Διευκρινίζεται ότι:

Η Κυκλοφοριακή Μελέτη εκπονήθηκε από το Τμήμα Συγκοινωνιακού Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού της Δ/νσης Πολεοδομικού - Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Δόμησης του Δήμου Πατρέων, για να τεθούν οι προϋποθέσεις εκ μέρους του Δήμου, προκειμένου οι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης δημοσίας χρήσεως να εναρμονιστούν με το ισχύον νομικό πλαίσιο του Γ.Π.Σ της πόλης στο κέντρο της.

Τούτο συμβαίνει διότι: για την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας τους ως βασική προϋπόθεση τίθεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες, η επιτρεπόμενη από το Γ.Π.Σ χρήση γης, πλην όμως από το ισχύον Γ.Π.Σ., στην περιοχή μελέτης επιτρέπονται κτίρια και γήπεδα στάθμευσης, αποκλειστικά αυτά που θα προκύψουν από τις σχετικές Ειδικές Μελέτες (κυκλοφοριακή και μελέτη ανάπλασης του Ιστορικού Κέντρου) και όσα έχουν ήδη προγραμματιστεί από τον Δήμο.

Παράλληλα, η αναφερόμενη περιοχή μελέτης της παρούσας, ήτοι η περικλειόμενη από τις οδούς: (28ης Οκτωβρίου (Καρόλου) -Κανακάρη – Σατωβριάνδου - Αλ. Υψηλάντου - Αγ. Νικολάου - Αγίου Γεωργίου - 25ης Μαρτίου -Δημ. Γούναρη - Αθ. Διάκου – Τριών Ναυάρχων - Ακτή Δυμαίων - Όθωνος Αμαλίας - 28ης Οκτωβρίου (Καρόλου)), περιλαμβάνει τμήματα των Ζωνών Κ, Π και Λ, όπως αυτές περιγράφονται στο από 25-4-1996 (ΦΕΚ 499/Δ'/16-5-1996) Π.Δ. για το Ιστορικό Κέντρο της πόλης των Πατρών, όπου ισχύουν τα εξής:

  1. Ζώνη Κ - δεν επιτρέπονται κτίρια και γήπεδα στάθμευσης
  2. Ζώνη Π – δεν επιτρέπονται γήπεδα στάθμευσης και
  3. Ζώνη Λ – επιτρέπονται κτίρια και γήπεδα στάθμευσης

Κατόπιν αυτών, ήταν επιβεβλημένη η ανάγκη εκπόνησης της υπόψη κυκλοφοριακής μελέτης, προκειμένου οι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης δημοσίας χρήσεως να έχουν τη δυνατότητα νόμιμης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας τους βάσει του ισχύοντος Νομικού Πλαισίου.

Ταυτόχρονα στα πλαίσια της μελέτης διερευνήθηκε η κυκλοφοριακή κατάσταση και οι ανάγκες στάθμευσης στο Ιστορικό Κέντρο (ΙΚ) της Πάτρας, ενώ προτάθηκαν μέτρα και λύσεις απλές και λειτουργικές χαμηλού κόστους, αλλαγής του μοντέλου κινητικότητας στο Ιστορικό Κέντρο με στόχο την υψηλή ποιότητα ζωής, κινητικότητας και εξυπηρέτησης όλων των δραστηριοτήτων.

Η παρούσα απόφαση θα αποσταλεί για έλεγχο νομιμότητας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου.

Η Πρόεδρος O Γραμματεύων

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΕΡΟΠΑΝΑΓΙΩΤΗ

- ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ