ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚ. ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

& ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ

ΑΠΟΦΑΣΗ

Αριθμός 650

Με την υπ' αριθμόν 650/2015 απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων,

ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ:

( με ψήφους 26 υπέρ, 1 κατά, 8 λευκά, 2 αποχή)

Σύμφωνα με το αρθρ. 73 του Ν. 3852/4.6.2010, κατ' εφαρμογή της παρ. 1 του αρθρ. 52 του Ν.2696/99 (Κ.Ο.Κ.), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το Ν. 3542/07 και το Ν. 4313/14 και λαμβάνοντας υπ' όψιν τα κάτωθι:

Το Δημοτικό Συμβούλιο, με την υπ' αριθ. 574/14.10.2015 απόφασή του σχετικά με τα «Μέτρα για το Συγκοινωνιακό - Κυκλοφοριακό, στο Ιστορικό Κέντρο της Πάτρας», είχε εγκρίνει άμεσα μέτραγια την ασφάλεια κίνησης πεζών, ΑΜΕΑ, δικύκλων και οχημάτων και μεσοπρόθεσμα μέτραγια την καλύτερη διαχείριση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Ανάμεσα στα άμεσα μέτρα που εγκρίθηκαν περιλαμβάνεται και η καθιέρωση ενός Συστήματος Χρονικού Περιορισμού της Στάθμευσης (εκ περιτροπής στάθμευση) σε τμήμα του Ιστορικού Κέντρου της Πάτρας και συγκεκριμένα στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Ζαΐμη – Όθωνος Αμαλίας – Τσαμαδού – Καραϊσκάκη – Ζαΐμη, το οποίο θα ισχύει καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή σε δύο χρονικές περιόδους, ήτοι από 08:00 έως 14:00 (πρωινή περίοδος εφαρμογής) και από 17:00 έως 21:00 (απογευματινή περίοδος εφαρμογής) καθώς και Σάββατο από 08:00 έως 14:00.

Στο υπόψη Σύστημα δημιουργούνται δύο ζώνες στάθμευσης, πορτοκαλί και πράσινη, ως εξής:.

Η πορτοκαλί ζώνη περιλαμβάνει τις οδούς:

Κανακάρη, Κορίνθου, Μαιζώνος, στο τμήμα τους από Κολοκοτρώνη έως Γούναρη

Κολοκοτρώνη, Ερμού, Πατρέως, Βότση, Φιλοποίμενος, στο τμήμα τους από Καραϊσκάκη έως Αγ. Ανδρέου

Αγ. Νικολάου, από Κορίνθου έως Καραϊσκάκη.

Στην πορτοκαλί ζώνη θα ισχύει χρονικός περιορισμός μέγιστης διάρκειας στάθμευσης μίας (1) ώρας ανά χρονική περίοδο (πρωινή ή απογευματινή) εντός του ίδιου 24ώρου.

Η πράσινη ζώνη περιλαμβάνει τις οδούς:

Καραϊσκάκη, Αγ. Ανδρέου, στο τμήμα τους από Τσαμαδού έως Ζαΐμη

Κανακάρη, Κορίνθου, Μαιζώνος, στο τμήμα τους από Τσαμαδού έως Γούναρη και από Κολοκοτρώνη έως Ζαΐμη

Μπουμπουλίνας, από Γούναρη έως Μιαούλη

Όθωνος Αμαλίας, από Αράτου έως Τσαμαδού

Κολοκοτρώνη, Ερμού, Γεροκωστοπούλου, Πατρέως, Παντανάσσης, Βότση, Φιλοποίμενος, Γούναρη, στο τμήμα τους από Αγ. Ανδρέου έως Όθωνος Αμαλίας

Αράτου, Ζαΐμη, Μιαούλη, Τσαμαδού, από Καραϊσκάκη έως Όθωνος Αμαλίας.

Στην πράσινη ζώνη θα ισχύει χρονικός περιορισμός μέγιστης διάρκειας στάθμευσης δύο (2) ωρώ ν ανά χρονική περίοδο (πρωινή ή απογευματινή) εντός του ίδιου 24ώρου.

Σε περίπτωση που ο χρήστης δεν εξαντλήσει το μέγιστο χρόνο που δύναται να σταθμεύσει, ανάλογα με τη ζώνη που βρίσκεται, δεν έχει τη δυνατότητα στάθμευσης για τον υπόλοιπο χρόνο σε οποιαδήποτε ζώνη την ίδια χρονική περίοδο.

Για την βεβαίωση της ώρας στάθμευσης θα γίνεται χρήση ειδικής "ξυστής" κάρτας, κόστους 0,30 €, για οποιαδήποτε ζώνη (πορτοκαλί ή πράσινη) σε κάθε χρονική περίοδο, την οποία ο οδηγός θα μπορεί να την προμηθεύεται από συγκεκριμένα σημεία πώλησης. Πάνω στην κάρτα θα σημειώνει, ξύνοντας τα κατάλληλα σημεία της, την ημερομηνία και την ώρα στάθμευσης του οχήματος και στην συνέχεια θα την τοποθετεί σε εμφανές σημείο του αυτοκινήτου.

Μετά την παρέλευση του χρόνου που ο ίδιος έχει ορίσει, ο οδηγός θα υποχρεούται να μετακινήσει το όχημα εκτός της περιοχής εφαρμογής του [ΣΧΠΣ], αφού, για την ίδια χρονική περίοδο (πρωινή ή απογευματινή), δεν θα έχει ξανά το δικαίωμα στάθμευσης εντός της υπόψη περιοχής.

Το σύστημα θα λειτουργεί με την βοήθεια κατάλληλων μηχανημάτων τα οποία με το κατάλληλο παραμετροποιημένο λογισμικό, θα δίνουν τη δυνατότητα στους αρμόδιους για τον αντίστοιχο έλεγχο υπαλλήλους, να ελέγχουν και να εντοπίζουν εκείνα τα οχήματα που υπερβαίνουν το μέγιστο χρονικό όριο.

Αναλυτικά ο τρόπος λειτουργίας του [ΣΧΠΣ], οι ρυθμίσεις για την φορτοεκφόρτωση, οι εξαιρέσεις για τους μονίμους κατοίκους, η εποπτεία, ο έλεγχος, η διαχείρισή του κ.λπ. περιγράφονται στον κάτωθι Κανονισμό Λειτουργίας.

Στα πλαίσια εφαρμογής του [ΣΧΠΣ] εγκρίνεται και Σχέδιο Εφαρμογής του, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του Κανονισμού Λειτουργίας του, όπου φαίνονται αναλυτικά οι συγκεκριμένες προβλέψεις στάθμευσης ανά τμήμα οδού της ζώνης εφαρμογής του [ΣΧΠΣ] καθώς και οι περιορισμοί και ειδικές ρυθμίσεις (θέσεις οχημάτων ΑΜΕΑ, φορτοεκφόρτωσης, ΤΑΞΙ, χρηματαποστολές, δίκυκλα, ξενοδοχεία κ.λπ.).

εγκρίνει:

Α) Τον Κανονισμό Λειτουργίας του Συστήματος Χρονικού Περιορισμού Στάθμευσης σε τμήμα του Ιστορικού Κέντρου της Πάτρας και συγκεκριμένα στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Ζαΐμη – Όθωνος Αμαλίας – Τσαμαδού – Καραϊσκάκη – Ζαΐμη, όπως αναλυτικά περιγράφεται κατωτέρω.

Β) Το Σχέδιο Εφαρμογής του Συστήματος Χρονικού Περιορισμού της Στάθμευσης, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του Κανονισμού Λειτουργίας του.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΧΡΟΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ

ΤΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

ΠΑΤΡΑ, ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2015

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΧΡΟΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

1. Περιοχή εφαρμογής

Αποφασίζεται η εφαρμογή Συστήματος Χρονικού Περιορισμού της Στάθμευσης [ΣΧΠΣ], στην κεντρική περιοχή της πόλης και ειδικότερα στη ζώνη που περικλείεται από τις οδούς Ζαΐμη – Όθωνος Αμαλίας – Τσαμαδού – Καραϊσκάκη – Ζαΐμη.

Η περιγραφή των συγκεκριμένων προβλέψεων στάθμευσης ανά τμήμα οδού - ήτοι οι περιορισμοί και οι ειδικές ρυθμίσεις - φαίνονται στο συνημμένο σχέδιο εφαρμογής, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του παρόντος Κανονισμού.

2. Στόχοι

Οι στόχοι από την εφαρμογή του Συστήματος Χρονικού Περιορισμού της Στάθμευσης είναι:

ο περιορισμός της ζήτησης για στάθμευση στην κεντρική περιοχή

η αντιμετώπιση του προβλήματος της παράνομης στάθμευσης

η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών.

3. Εποπτεία - Διαχείριση

Αρμόδια υπηρεσία για το σχεδιασμό, την εποπτεία, την διαχείριση, τον έλεγχο και την ευθύνη του συντονισμού των εμπλεκόμενων μερών του [ΣΧΠΣ] ορίζεται η Δ/νση Πολεοδομικού – Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Δόμησης του Δήμου Πατρέων.

Ο έλεγχος συμμόρφωσης των χρηστών και η διαχείριση των κλήσεων θα γίνεται από την Δ/νση Διαχείρισης Προσόδων και Δημοτικής Περιουσίας.

Η αρμοδιότητα είσπραξης των βεβαιωμένων παραβάσεων του [ΣΧΠΣ] θα ανήκει στο Τμήμα Ταμείου της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών.

Η συντήρηση του πληροφοριακού συστήματος του [ΣΧΠΣ] (λογισμικό υλικό, δίκτυο, επικοινωνίες κ.λπ.) θα ανήκει στην Δ/νση Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής.

4. Λειτουργία [ΣΧΠΣ]

α) Λειτουργικές ρυθμίσεις

Για την βεβαίωση της ώρας στάθμευσης θα γίνεται χρήση ειδικής κάρτας όπου ο οδηγός θα μπορεί να την προμηθεύεται από συγκεκριμένα σημεία πώλησης. Πάνω στην κάρτα θα σημειώνει, ξύνοντας τα κατάλληλα σημεία της, την ημερομηνία και την ώρα στάθμευσης του οχήματος και στην συνέχεια θα την τοποθετεί σε εμφανές σημείο του αυτοκινήτου.

Μετά την παρέλευση του χρόνου που ο ίδιος έχει ορίσει, ο οδηγός θα υποχρεούται να μετακινήσει το όχημα εκτός της περιοχής εφαρμογής του [ΣΧΠΣ], αφού, για την ίδια χρονική περίοδο (πρωινή ή απογευματινή), δεν θα έχει ξανά το δικαίωμα στάθμευσης εντός της υπόψη περιοχής.

Το σύστημα θα λειτουργεί με την βοήθεια κατάλληλων μηχανημάτων τα οποία με το κατάλληλο παραμετροποιημένο λογισμικό, θα δίνουν τη δυνατότητα στους αρμόδιους για τον αντίστοιχο έλεγχο υπαλλήλους, να ελέγχουν και να εντοπίζουν εκείνα τα οχήματα που υπερβαίνουν το μέγιστο χρονικό όριο.

Το σύστημα αυτό θα αποτελείται από ένα κεντρικό Server καθώς και από περιφερειακά τερματικά (PDA) τα οποία θα επικοινωνούν με τον κεντρικό Server μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας (GPRS/SMS).

β) Περίοδος εφαρμογής

Οι περιορισμοί του Συστήματος Χρονικού Περιορισμού της Στάθμευσης εφαρμόζονται καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή σε δύο χρονικές περιόδους, ήτοι από 08:00 έως 14:00 (πρωινή περίοδος εφαρμογής) και από 17:00 έως 21:00 (απογευματινή περίοδος εφαρμογής) καθώς και Σάββατο από 08:00 έως 14:00.

Οι χρήστες του [ΣΧΠΣ] έχουν την δυνατότητα στάθμευσης, με την χρήση της "ξυστής" κάρτας για περιορισμένο χρόνο μίαφορά ανά χρονική περίοδο (πρωινή ή απογευματινή) σε όλη τη ζώνη εφαρμογής του Συστήματος.

Οι περιορισμοί του Συστήματος Χρονικού Περιορισμού της Στάθμευσης δεν θα εφαρμόζονται τις Κυριακές και τις επίσημες εθνικές και τοπικές αργίες.

γ) Καθορισμός ζωνών

Δημιουργούνται δύο ζώνες στάθμευσης, πορτοκαλί και πράσινη.

Η πορτοκαλί ζώνη περιλαμβάνει τις οδούς:

  • Κανακάρη, Κορίνθου, Μαιζώνος, στο τμήμα τους από Κολοκοτρώνη έως Γούναρη
  • Κολοκοτρώνη, Ερμού, Πατρέως, Βότση, Φιλοποίμενος, στο τμήμα τους από Καραϊσκάκη έως Αγ. Ανδρέου
  • Αγ. Νικολάου, από Κορίνθου έως Καραϊσκάκη

Στην πορτοκαλί ζώνη θα ισχύει χρονικός περιορισμός μέγιστης διάρκειας στάθμευσης μίας (1) ώρας ανά χρονική περίοδο (πρωινή ή απογευματινή) εντός του ίδιου 24ώρου.

Η πράσινη ζώνη περιλαμβάνει τις οδούς:

  • Καραϊσκάκη, Αγ. Ανδρέου, στο τμήμα τους από Τσαμαδού έως Ζαΐμη
  • Κανακάρη, Κορίνθου, Μαιζώνος, στο τμήμα τους από Τσαμαδού έως Γούναρη και από Κολοκοτρώνη έως Ζαΐμη
  • Μπουμπουλίνας, από Γούναρη έως Μιαούλη
  • Όθωνος Αμαλίας, από Αράτου έως Τσαμαδού
  • Κολοκοτρώνη, Ερμού, Γεροκωστοπούλου, Πατρέως, Παντανάσσης, Βότση, Φιλοποίμενος, Γούναρη, στο τμήμα τους από Αγ. Ανδρέου έως Όθωνος Αμαλίας.
  • Αράτου, Ζαΐμη, Μιαούλη, Τσαμαδού, από Καραϊσκάκη έως Όθωνος Αμαλίας

Στην πράσινη ζώνη θα ισχύει χρονικός περιορισμός μέγιστης διάρκειας στάθμευσης δύο (2) ωρών ανά χρονική περίοδο (πρωινή ή απογευματινή) εντός του ίδιου 24ώρου.

Σε περίπτωση που ο χρήστης δεν εξαντλήσει το μέγιστο χρόνο που δύναται να σταθμεύσει, ανάλογα με τη ζώνη που βρίσκεται, δεν έχει τη δυνατότητα στάθμευσης για τον υπόλοιπο χρόνο σε οποιαδήποτε ζώνη την ίδια χρονική περίοδο.

δ) Εξαιρέσεις

Τα οχήματα των μονίμων κατοίκων της ζώνης εφαρμογής του [ΣΧΠΣ], τα χαρακτηριστικά των οποίων καθορίζονται στην παρ. 6 του παρόντος Κανονισμού επιτρέπεται να σταθμεύουν στις θέσεις του [ΣΧΠΣ] χωρίς χρονικό περιορισμό και χωρίς τη χρήση "ξυστής" κάρτας.

Τα μηχανοκίνητα δίκυκλα επιτρέπεται να σταθμεύουν, χωρίς χρονικό περιορισμό και χωρίς τη χρήση "ξυστής" κάρτας, στις ειδικές θέσεις που προβλέπονται από το σχέδιο εφαρμογής.

Τα οχήματα στα οποία, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έχει ήδη παραχωρηθεί θέση στάθμευσης, επιτρέπεται να σταθμεύουν στην παραχωρημένη θέση (και μόνο σε αυτήν) και χωρίς τη χρήση "ξυστής" κάρτας. Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έπειτα από εισήγηση της Δ/νσης Διαχείρισης Προσόδων και Δημοτικής Περιουσίας θα καθορίζονται, ανά έτος, τα τέλη χρήσης των θέσεων, ανάλογα με τις κατηγορίες των φορέων, στους οποίους αυτές έχουν παραχωρηθεί. Εφόσον δεν καταβάλλεται το ανωτέρω τέλος, η παραχωρημένη θέση θα ανακαλείται, χωρίς δικαίωμα επαναοριοθέτησής της. Σε οποιαδήποτε άλλη θέση για τα οχήματα αυτά ισχύουν οι περιορισμοί που καθορίζονται από τον παρόντα Κανονισμό.

ε) Φορτοεκφόρτωση

Στάση για τη φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων εντός της ζώνης εφαρμογής και κατά τις ώρες ισχύος του Συστήματος Χρονικού Περιορισμού της Στάθμευσης, επιτρέπεται μόνο στις ειδικές προβλεπόμενες θέσεις φορτοεκφόρτωσης και μόνο κατά τη χρονική ζώνη τροφοδοσίας καταστημάτων, η οποία σύμφωνα με την υπ' αριθ. 775/12.10.2007 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, είναι από 15:00 έως 17:00 μ.μ. και μετά τις 21:00 μ.μ. έως τις 10:30 π.μ. Μετά το πέρας της χρονικής ζώνης φορτοεκφορτώσεων, οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης διατίθενται στο [ΣΧΠΣ] ως θέσεις στάθμευσης δικύκλων. Κατάληψη θέσης φορτοεκφόρτωσης από άλλα οχήματα ή δίκυκλα κατά τη διάρκεια της χρονικής ζώνης τροφοδοσίας των καταστημάτων θεωρείται παράβαση και επιβάλλεται αντίστοιχο πρόστιμο.

5. Κόστος "ξυστής" κάρτας

Η στάθμευση στην ζώνη εφαρμογής του [ΣΧΠΣ] (πλην των εξαιρέσεων της παρ. 4γ), θα γίνεται με χρήση ειδικής "ξυστής" κάρτας, κόστους 0,30 €, για οποιαδήποτε ζώνη (πορτοκαλί ή πράσινη) σε κάθε χρονική περίοδο. Η κάθε κάρτα θα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό, του μέγιστου χρόνου στάθμευσης της αντίστοιχης ζώνης σε κάθε χρονική περίοδο.

6. Μόνιμοι Κάτοικοι

Κάθε πολίτης που διαμένει μόνιμα στην περιοχή εφαρμογής του [ΣΧΠΣ] και είναι νόμιμος κάτοχος επιβατικού οχήματος δικαιούται να σταθμεύει εντός αυτής το όχημά του χωρίς χρέωση. Το δικαίωμα στάθμευσης χωρίς χρέωση έχουν μόνο οι κάτοχοι επιβατικού αυτοκινήτου και δεν χορηγείται σε κατόχους επαγγελματικών οχημάτων οιουδήποτε τύπου. Από τα επιβατικά οχήματα εξαιρούνται τα οχήματα που είναι μισθωμένα είτε από εταιρείες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, είτε από εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης ( leasing ), εταιρικά κ.λπ. Το δικαίωμα στάθμευσης χωρίς χρέωση ισχύει μόνο για ένα συγκεκριμένο όχημα ανά μόνιμο κάτοικο.

Για την χορήγηση δικαιώματος στάθμευσης χωρίς χρέωση απαιτείται η υποβολή των δικαιολογητικών που περιγράφονται παρακάτω, προκειμένου, εφόσον συντρέχουν οι απαραίτητες τυπικές προϋποθέσεις, το όχημα του μονίμου κατοίκου να καταχωρείται σε ειδική βάση δεδομένων και να αποκλείεται αυτόματα κατά τον έλεγχο από τους αρμόδιους υπαλλήλους.

Ο Δήμος Πατρέων διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου με αυτοψία προκειμένου, είτε να μην χορηγήσει, είτε να ανακαλέσει το δικαίωμα στάθμευσης χωρίς χρέωση σε περίπτωση που εκλείψουν οι προϋποθέσεις χορήγησής του. Έχει αρχική ισχύ ενός ημερολογιακού έτους και ανανεώνεται κάθε χρόνο με την προσκόμιση σε αντίγραφα της τελευταίας φορολογικής δήλωσης Ε1 και της άδειας οδήγησης του αυτοκινήτου, μετά από σχετική ανακοίνωση.

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται πρέπει να αποδεικνύουν την νόμιμη κατοχή του οχήματος και την μόνιμη διαμονή του ιδιοκτήτη του στην περιοχή εφαρμογής του [ΣΧΠΣ].

Ως δικαιολογητικά για την χορήγηση δικαιώματος στάθμευσης χωρίς χρέωση ορίζονται τα εξής:

  1. Απλό αντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος από την οποία θα φαίνεται η πλήρης (100%) κυριότητα του αιτούντα, εκτός των περιπτώσεων ατόμων-συνιδιοκτητών που αποδεικνύεται η μόνιμη κοινή διαμονή τους εντός της ζώνης εφαρμογής του [ΣΧΠΣ].
  2. Δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου.
  3. Αντίγραφο τελευταίας φορολογικής δήλωσης Ε1, όπου θα φαίνεται η μόνιμη κατοικία.
  4. Ενοικιαστήριο συμβόλαιο κατοικίας για τους μισθωτές.
  5. Πρόσφατο αντίγραφο λογαριασμού ΔΕΗ της μόνιμης κατοικίας.
  6. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, στην οποία θα δηλώνεται η τρέχουσα διεύθυνση κατοικίας, ότι τα προσκομισθέντα στοιχεία είναι αληθή και ότι ο αιτών δεν διαθέτει χώρο στάθμευσης παρά την οδό ή θέση στάθμευση εντός κτιρίου που βρίσκεται εντός της ζώνης του [ΣΧΠΣ].

Δικαίωμα στάθμευσης χωρίς χρέωση χορηγείται και σε φοιτητές υπό την προϋπόθεση να αποδεικνύεται η μόνιμη διαμονή τους εντός της ζώνης εφαρμογής του [ΣΧΠΣ] και η πλήρης (100%) κυριότητα Ι.Χ. αυτοκινήτου.

Ο έλεγχος των δικαιολογητικών γίνεται από το Τμήμα Ελέγχου Κοινοχρήστων Χώρων της Δ/νσης Διαχείρισης Προσόδων και Δημοτικής Περιουσίας του Δήμου Πατρέων.

Με ευθύνη του αρμοδίου Αντιδημάρχου και με την συμμετοχή των δύο εμπλεκομένων Δ/νσεων Διαχείρισης Προσόδων-Δημοτικής Περιουσίας και Πολεοδομικού – Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Δόμησης, δύναται, εάν απαιτηθεί, να συσταθεί Επιτροπή για την εξέταση τυχόν ενστάσεων.

7. Έλεγχος Συμμόρφωσης - Καθορισμός Προστίμων

Ο έλεγχος συμμόρφωσης των χρηστών του [ΣΧΠΣ] γίνεται από το Τμήμα Ελέγχου Κοινοχρήστων Χώρων της Δ/νσης Διαχείρισης Προσόδων και Δημοτικής Περιουσίας του Δήμου Πατρέων, βάσει του ισχύοντος Ο.Ε.Υ. και αφορά τη συμμόρφωση ως προς την χρήση "ξυστής" κάρτας, την οποία ο οδηγός του οχήματος πρέπει να έχει τοποθετήσει σε εμφανή θέση εντός του αυτοκινήτου και την τήρηση του χρονικού περιορισμού στάθμευσης.

Μη χρήση "ξυστής" κάρτας ή υπέρβαση του χρονικού ορίου στάθμευσης, το οποίο ο οδηγός έχει ορίσει, καθιστούν τη στάθμευση του οχήματος παράνομη.

Το επιβαλλόμενο πρόστιμο για τη μη συμμόρφωση με τις ρυθμίσεις του [ΣΧΠΣ] προβλέπεται από την παρ. 11 του αρθρ. 4 του Ν.2696/99 (Κ.Ο.Κ.), όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει με τον Ν.3542/07.

Η παράβαση βεβαιώνεται με κλήση την οποία εκδίδει αρμόδιος υπάλληλος του Τμήματος Ελέγχου Κοινοχρήστων Χώρων της Δ/νσης Διαχείρισης Προσόδων και Δημοτικής Περιουσίας του Δήμου Πατρέων.

Ο κάτοχος του οχήματος έχει την δυνατότητα να υποβάλει ένσταση κατά της βεβαίωσης της παράβασης εντός τριών (3) εργασίμων ημερών από την έκδοσή της, στη Δ/νση Διαχείρισης Προσόδων και Δημοτικής Περιουσίας του Δήμου Πατρέων, η οποία υποχρεούται να απαντήσει εντός τακτής προθεσμίας που δεν δύναται να υπερβαίνει τον ένα (1) μήνα.

8. Διαχείριση εσόδων προστίμων [ΣΧΠΣ]

Τα έσοδα από την είσπραξη των προστίμων του [ΣΧΠΣ] έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα και θα διατίθενται για:

Την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας του [ΣΧΠΣ].

Προώθηση πολιτικών περαιτέρω μείωσης της ζήτησης για στάθμευση στην κεντρική περιοχή.

  1. Τροποποιήσεις

Τροποποίηση των προβλέψεων του παρόντος Κανονισμού είναι δυνατή με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Η παρούσα απόφαση θα αποσταλεί για έλεγχο νομιμότητας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου.

Η Πρόεδρος O Γραμματεύων

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΕΡΟΠΑΝΑΓΙΩΤΗ

- ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ

Τα Μέλη