Η Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Πατρέων, που όπως είναι γνωστό, απαρτίζεται από τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, εκπροσώπους των φορέων Εκπαίδευσης, των Γονέων και άλλων Συλλόγων της πόλης μας, στην πρόσφατη συνεδρίασή της συζήτησε τα οξυμένα προβλήματα στα σχολεία του Δήμου μας και κατέληξε στα εξής βασικά συμπεράσματα:

-Το περιβάλλον του δημόσιου σχολείου καθημερινά επιβαρύνεται αρνητικά με την ασκούμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική της Κυβέρνησης στον τομέα της παιδείας, τμήμα ενός γενικότερου αντιλαϊκού σχεδιασμού που υλοποιείται και φορτώνει όλα τα βάρη της κρίσης και την διέξοδο από αυτήν στα λαϊκά στρώματα προς όφελος των μονοπωλιακών επιχειρήσεων ξένων και ντόπιων.

Πρόκειται για πολιτική αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική.

Απαξιώνει την γνώση, την μόρφωση, στραγγαλίζει κάθε διάθεση για μάθηση.

-Τα παιδιά μας και η ολόπλευρη μόρφωσή τους, αποτελούν «δημοσιονομικό κόστος», που πρέπει να περικοπεί.

Προωθείται με σχέδιο και βήμα-βήμα η λογική των δεξιοτήτων από μικρή ηλικία (αντί για βάσεις ολόπλευρης μόρφωσης) η κατηγοριοποίηση των σχολείων με την διοικητική και παιδαγωγική αυτονομία της σχολικής μονάδας και η λειτουργία με βάση την ανταγωνιστικότητα που προωθεί η Κυβέρνηση με βάση τις εντολές του Ο.Ο.Σ.Α. και της Ε.Ε.

Εξυπηρετούν το στόχο μετατόπισης μεγάλου αριθμού μαθητών από την γενική παιδεία στην εφήμερη κατάρτιση, για να αποτελέσει μισοεκπαιδευμένο φθηνό και χρήσιμο εργατικό δυναμικό στους επιχειρηματικούς ομίλους, καύσιμο για την αύξηση της κερδοφορίας την ώρα της «ανάπτυξης».

Συγκεκριμένα:

-Η συνεχιζόμενη πολιτική μη πρόσληψης μονίμων εκπαιδευτικών, η καθυστέρηση των προσλήψεων έστω και αναπληρωτών αλλά και τα κενά που υπάρχουν ακόμα και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης (και στην Ειδική Αγωγή).

-Τα προβλήματα της μεταφοράς των μαθητών – μαθητριών στις σχολικές τους μονάδες.

-Η απουσία άμεσων μέτρων ανακούφισης των λαϊκών οικογενειών με την παροχή σίτισης, δαπανών για τα σχολικά είδη και των εξόδων για τα ξενόγλωσσα βιβλία στα Λύκεια, αποδεικνύουν την τραγική κατάσταση που έχουν περιέλθει το Δημόσιο σχολείο και η παιδεία.

Ειδικά όμως η υποτυπώδης χρηματοδότηση των 450.000 ευρώ που αποστέλλεται στο Δήμο για τις ανάγκες επισκευής και συντήρησης (264) σχολικών κτιρίων οδηγεί μαθηματικά στην εγκατάλειψη και την ερήμωση των σχολικών μονάδων αφού δεν επαρκεί ούτε καν για τα στοιχειώδη πολύ περισσότερο να αντιμετωπιστούν τα πολυπληθή και πολύχρονα ουσιαστικά προβλήματα αποκατάστασης βλαβών και ζημιών, στο εξωτερικό και εσωτερικό των κτιρίων.

Θεωρούμε με βάση τις ανάγκες πως είναι απαραίτητο, το ύψος της χρηματοδότησης για το συγκεκριμένο τομέα στο Δήμο μας - εν όψει κατάρτισης και του κρατικού προϋπολογισμού του έτους 2017 - να ανέλθει τουλάχιστον στα 2.000.000 ευρώ.

-Επίσης η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη των αναγκών της λειτουργίας των σχολείων έχει περικοπεί σε πρωτοφανή ποσοστά.

Ενώ το 2009 ο Δήμος Πατρέων με 190 σχολεία είχε χρηματοδοτηθεί με 3.835.401.74 ευρώ, το 2015 χρηματοδοτήθηκε με 1.918.151,32 ευρώ με 264 σχολεία μείωση 51%, που όμως η πραγματική μείωση είναι πάνω από 65% γιατί δεν υπάρχουν στοιχεία της χρηματοδότησης των 66 σχολείων των τεσσάρων Δήμων που συνενώθηκαν με τον Δήμο της Πάτρας.

Η χρηματοδότηση καλύπτει τις ανάγκες για την λειτουργία των σχολικών μονάδων αναλώσιμα υλικά, χαρτικά και είδη καθαριότητας κλπ.

Επίσης τις δαπάνες σχετικά με θέρμανση – ρεύμα – τηλέφωνο – νερό που απαιτούν στο σύνολό τους πάνω από το 70% της χρηματοδότησης με αποτέλεσμα η χρηματοδότηση των σχολείων για τις δικές τους ανάγκες να περιορίζεται αντικειμενικά σημαντικά.

Σημειώνεται πως προστίθενται συνεχώς νέες δαπάνες που προκύπτουν είτε από αποφάσεις – εγκυκλίους υπουργών – κυβέρνησης όπως πρόσφατα του μαθήματος της κολύμβησης ή της αύξησης του αριθμού των ολοήμερων τμημάτων, είτε του βασικού εξοπλισμού των σχολείων καινούργια ή αντικατάσταση, (εκτυπωτές, φωτιστικά, προβολείς, μικροφωνικές, βιβλιοθήκες κ.λ.π) που εναγωνίως οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοι γονέων αναζητούν χρηματοδότηση για την κάλυψή τους, αφού οι αρμόδιες υπηρεσίες της Κυβέρνησης και τα υπουργεία αρνούνται να τα καλύψουν.

Για να μην οδηγηθούμε σε μια εφιαλτική πραγματικότητα για το περιβάλλον του σχολείου απαιτείται άμεσα το ύψος του ποσού της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών να ανέλθει άμεσα στα 4.000.000 ευρώ.

-Παρότι η σχολική περίοδος έχει ξεκινήσει εδώ και δύο (2) μήνες περίπου οι εργαζόμενοι-νες στην καθαριότητα των σχολείων με συμβάσεις Έργου- αίθουσες (ΙΔΟΧ) παραμένουν απλήρωτες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο παρότι ανέλαβαν εργασία την 1η Σεπτεμβρίου.

Η Κυβέρνηση μέσω του εποπτευόμενου φορέα ΙΝΕΔΙΒΙΜ καθυστερεί ανεπίτρεπτα την αποστολή την χρηματοδότηση στις σχολικές επιτροπές χρησιμοποιώντας σαν επιχείρημα διαδικαστικούς λόγους (αυστηρός έλεγχος αριθμών αιθουσών κατά σχολείο, υπογραφή σύμβασης μεταξύ φορέα – σχολικών επιτροπών).

Μάλιστα παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής δεν δεσμεύεται για την ημερομηνία λήξης των διαδικασιών και της υπογραφής των συμβάσεων.

Πρόκειται για προσχηματικούς λόγους που οδηγούν 170 περίπου οικογένειες που μοναδικό τους εισόδημα είναι οι αποδοχές των 200-300€ στην απόλυτη εξαθλίωση, αφού πολύ εύκολα μπορούσε η Κυβέρνηση να έχει προχωρήσει σε όλα τα μέτρα που η ίδια ήθελε πολύ νωρίτερα χρονικά και όχι εν μέσω της Σχολικής περιόδου και της εργασίας τους Στηρίζουμε την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 26 Οκτωβρίου 2016 για το συγκεκριμένο θέμα.

Καταλήγοντας στην ανακοίνωσή της η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, διεκδικεί τα εξής:

Απαιτούμε από την Κυβέρνηση να αποστείλει άμεσα την απαιτούμενη ετήσια χρηματοδότηση για την μισθοδοσία των σχολικών καθαριστριών (ΙΔΑΧ), σε διαφορετική περίπτωση αναλαμβάνει ακέραια την ευθύνη για ότι εξελίξεις ακολουθήσουν.

Η ΔΕΠ στηρίζει το αίτημα για μόνιμη και σταθερή εργασία με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για το σύνολο των απασχολούμενων σχολικών καθαριστριών (ΙΔΟΧ).

Εξουσιοδοτείται ο πρόεδρος της ΔΕΠ να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες επίδοσης της απόφασης στους αρμόδιους φορείς και να δρομολογήσει συναντήσεις ενημέρωσης μαζί τους (Πολιτικά Κόμματα πλην της Χρυσής Αυγής, Βουλευτές Νομού, Συνδικαλιστικούς και Εκπαιδευτικούς Φορείς και κ.λπ.).