ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚ. ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

& ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ

ΑΠΟΦΑΣΗ

Αριθμός 37 2

Με την υπ' αριθμόν 372/2016 απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων,

ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ:

Υπό την απαρέγκλιτη τήρηση των τιθέμενων προϋποθέσεων:

α) Την ανεμπόδιστη κυκλοφορία των χρηστών και την δυνατή διέλευση των ειδικών οχημάτων και των οχημάτων τροφοδοσίας του πεζόδρομου Κανάρη,

β) Την προσκόμιση όλων των στοιχείων-σχεδίων, που θα ζητηθούν από την Υπηρεσία για το είδος και την τοποθέτηση των διακοσμητικών γλαστρών πριν την έναρξη των εργασιών τοποθέτησης αυτών, από τον αιτούντα

γ) Την άμεση, εκ μέρους του αιτούντα, άρση αυτών όταν θα ξεκινήσει η υλοποίηση της διαμόρφωσης του εν λόγω πεζόδρομου,

εγκρίνει την προσωρινή τοποθέτηση διακοσμητικών γλαστρών, ευχερώς δυναμένων να αρθούν, επί του πεζόδρομου Κανάρη 74, μεταξύ των οδών Καραϊσκάκη και Υψηλάντου, έμπροσθεν του Κτιρίου ΣΟΨΥ.

Επί του ανωτέρω θέματος επισημαίνεται ότι:

1) Βάσει του Άρθρου 20, §1β του Νέου Γ.Ο.Κ. (Ν.4067/2012 – Φ.Ε.Κ. 79Α'/09–04–2012):-«1. Στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους του οικισμού επιτρέπονται κατασκευές για:

β) τον εξωραϊσμό και την αισθητική τους αναβάθμιση, τον εξοπλισμό και την ασφάλειά τους και γενικά κατασκευές για την εξυπηρέτηση του προορισμού των χώρων αυτών,

2) Βάσει της υπ' αριθ. 52907/28–12–2009 απόφ. Υ.ΠΕ.Κ.Α. (Φ.Ε.Κ. 2621Β'/31–12–2009) «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών» και συγκεκριμένα στο Άρθρο 6 «Αστικός Εξοπλισμός» αναφέρεται ότι: «Ο εξοπλισμός των κοινοχρήστων χώρων που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών… τοποθετούνται υποχρεωτικά εκτός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών», ενώ παρακάτω στο ίδιο άρθρο: «Απαγορεύεται η τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων, στύλων και πάσης φύσεως εμποδίων κάθετα προς την πορεία κίνησης των πεζών. (…) και «Η χρήση προστατευτικών εμποδίων της κίνησης των πεζών κατά μήκος των πεζοδρομίων, επιτρέπεται μόνο εφόσον αυτά κατασκευάζονται από στοιχεία με στρογγυλεμένες ακμές σε μορφή Π ή κιγκλιδώματος με ύψος 0.80μ και μέγιστο μήκος 1,50μ με απόσταση μεταξύ τους 1,00μ και με επιπλέον οριζόντιο στοιχείο στα 0,10μ από το δάπεδο για να είναι εντοπίσιμα από άτομα με προβλήματα όρασης»

3) Βάσει του άρθρου 82: «Ρύθμιση κυκλοφορίας του Ν3463/2006 Κωδ.Δ &Κοιν.» και σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ: «Διαμόρφωση Εξωτερικών χώρων κίνησης των πεζών-στοιχεία σχεδιασμού πεζόδρομου.» και με την απόφαση 552/2003 του Σ.Τ.Ε : «…. Απαραίτητο ελάχιστο πλάτος της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών στους πεζόδρομους, ορίζονται τα 3.00μ, ώστε εκτός από την ανεμπόδιστη κυκλοφορία των χρηστών του πεζόδρομου να είναι δυνατή και η διέλευση των ειδικών οχημάτων και των οχημάτων τροφοδοσίας.», (…), « Απαγορεύεται η κατάληψη τμήματος επιφάνειας πεζοδρόμου και η τοποθέτηση εμποδίων, εφόσον παρεμποδίζεται η κυκλοφορία στον πεζόδρομο των πεζών, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Επίσης απαγορεύεται η κατάληψη και η τοποθέτηση εμποδίων στους πεζοδρόμους, όταν παρεμποδίζεται η σε έκτακτες και εξαιρετικές περιπτώσεις διέλευση οχημάτων στους πεζοδρόμους. Επιτρέπεται στους πεζοδρόμους ή στις εισόδους αυτών μόνο η τοποθέτηση από τους Ο.Τ.Α. κινητών εμποδίων ή μη κινητών μεν, αλλά ευχερώς δυναμένων να αρθούν και εφόσον δεν εμποδίζεται η χρησιμοποίηση των πεζοδρόμων.

Απαραίτητο ελάχιστο πλάτος της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών ορίζονται τα 3.00μ, ώστε εκτός από την ανεμπόδιστη κυκλοφορία των χρηστών του πεζόδρομου να είναι δυνατή και η διέλευση των ειδικών οχημάτων και των οχημάτων τροφοδοσίας. Πριν να ληφθεί σχετική απόφαση από το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο πρέπει να συνταχθεί σχετική μελέτη. (ΣτΕ552/2003).»

Η παρούσα απόφαση θα αποσταλεί για έλεγχο νομιμότητας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου.

Η Πρόεδρος Ο Γραμματεύων

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΕΡΟΠΑΝΑΓΙΩΤΗ

- ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ

Τα Μέλη